LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco eindafrekening.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Dwaas »

Mensen die hier hun ervaringen met energiebedrijven gemeengoed maken, zijn ook niet die klanten die zo tevreden zijn dat ze niets te melden hebben. En zoals je hier wel vaker leest: waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Het is ook niet alleen Eneco die zich zo nu en dan aan een dergelijke factuur schuldig maakt, dat doen ze allemaal. Maar als je dan de hoeveelheid hier kenbaar gemaakte klachten afzet tegen het totale aantal klanten van energiebedrijven, valt het allemaal wel mee. Het merendeel van de klanten herkent zich helemaal niet in de verhalen die hier staan.

Ik ben blij dat ik tot dusverre zelf die uitzondering nog niet ben geweest, maar ik kan mij levendig voorstellen wat een stress het kan opleveren als je energiebedrijf opeens duizenden euro's van je wil zien. Of dat nou terecht is of niet, het blijft ontzettend vervelend.

De Dwaas

mamy0104
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2005 11:15

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door mamy0104 »

Eneco zegt altijd dat je je meter moet laten ijken. Uit ervaring weet ik dat je dan een nieuwe meter krijgt en als de oude dan inderdaad niet goed blijkt te zijn, krijg je het geld van de nieuwe meter terug. Uit heel betrouwbare bron (een familielid werkte bij Eneco...) weet ik dat er nog nooit een meter kapot is geweest. Dus kassa voor Eneco. Wat op zich al heel erg raar is, want volgens mijn rekening huur ik die meter. Dat houdt dan toch in dat zij verantwoordelijk zijn voor het goed functioneren van dat ding??? Als ik hem zelf aan moet schaffen, hoef ik er geen huur over te betalen, lijkt mij. Dat doe je met een huis ook niet. Zou een mooie boel worden...

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Dus kassa voor Eneco
Is die nieuwe meter vanzelf op z'n plek terecht gekomen of zitten er misschien toch nog meer kosten van klantenservice, administratie, verzending materialen, werkvoorbereiding, voorrijkosten, uurloon monteur etc. etc. aan vast :?: :idea:
En dat alles voor een meter die goed werkt :!: :idea:
meer dan 90 procent van de meters die ter ijking aangeboden worden schijnt gewoon goed te zijn vandaar dat energiebedrijven gewoon stellen dat de meter goed is tenzij....
Anders zou iedereen die bij moet betalen z'n meter ter ijking aanbieden. :twisted:

super
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:59

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door super »

beste mamy0104

Voor mijn werk voer ik steekproef gewijs kwaliteits controles uit (lees als yken) aan electra meters uit. Ik yk jaarlijks rond de 500 meters bij klanten thuis, dit in opdracht van de Kema. Alle meterbedrijven zijn dit bij de wet verplicht. Uit ervaring weet ik dat er nog geen 5% van de meters gewisseld worden. Van die 5 % vallen dan nog een aantal af die om andere reden gewisseld worden zoals geluidklachten beschadiging van de meter.

Je zegt een familelid werkte bij eneco, laat hem dan eerst maar even bij iemand uit de praktijk informeren hoe of wat een meter kan altijd kapot gaan het is nu eenmaal een mechanisch apparaat(dit voor meter die voor 2000) zijn geplaatst) Hier in kan best wat kapot gaan lagers die kapot gaan enz.

Wat mij ook op valt dat men de meterkast ziet als een bergkast voor schoenen ed waardoor een meter beschadigd of de meter zo inbouwd dat deze gloeiend heet word, en daar door ook een verkeerde stand aan kan geven (warmet is afgenomen energie). Als met een beetje beter op de meter past heb je veel mider problemen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door kiz »

of de meter zo inbouwd dat deze gloeiend heet word, en daar door ook een verkeerde stand aan kan geven (warmet is afgenomen energie).
interessant... m'n electrameter zit in dezelfde kast als de SV installatie, die behóórlijk wat warmte afgeeft!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wordt het tijd om er even een isolatiedekentje overheen te leggen; krijg je de warmte tenminste waar je hem wilt hebben :wink:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door kiz »

krijg je de warmte tenminste waar je hem wilt hebben
m'n gang is aangenaam warm, zonder dat de radiator open hoeft.
Maar het punt dat je elektrameter blijkbaar gevoelig is voor (teveel) omgevingswarmte zou dan toch ook bij het energiebedrijf bekend moeten zijn... en als dat zo is, waarom plaatsen ze dan een apparaat dat warmte afgeeft naast de elektrameter, zónder isolatie(dekentje) ?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

blijkbaar gevoelig is voor (teveel) omgevingswarmte
Is een erg vage stelling Kiz.
Je zal eerst moeten weten wat de maximale temperatuur is die jouw specifieke meter kan verdragen in bedrijf (ongetwijfeld opvraagbaar bij de fabrikant) en dan moet je meten of deze temperatuur overschreden wordt ter plaatse van de meter.
Mocht dit inderdaad zo zijn dan kan je actie nemen richting leverancier van de warmteset.
Maar ook in dit geval is meten weten!
waarom plaatsen ze dan een apparaat dat warmte afgeeft naast de elektrameter, zónder isolatie(dekentje)
Omdat het gewoon een stelletje ambtenaren zijn en waren, zonder kwaliteitsbesef en zonder vermogen om over de grens van hun werkgebied/afdeling heen te kijken :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 10 dec 2006 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door kiz »

Is een erg vage stelling Kiz.
mee eens... hij is ontleend aan deze:
of de meter zo inbouwd dat deze gloeiend heet word, en daar door ook een verkeerde stand aan kan geven (warmet is afgenomen energie).
(super Geplaatst op: 09 Dec 2006 22:18 )
Dat vind ik dus een interessant gegeven, omdat de SV installatie die in dezelfde kast zit veel warmte afgeeft.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

omdat de SV installatie die in dezelfde kast zit veel warmte afgeeft.
Blijft nog steeds subjectief Kiz
Cijfers wil ik horen, harde cijfers :P
(en dan kan ik er nog niks mee want ik weet niet wat de fabrikant voorschrijft)

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door kiz »

Cijfers wil ik horen, harde cijfers
Zelfs die zijn subjectief want... hoe meet je correct?
(en dan kan ik er nog niks mee want ik weet niet wat de fabrikant voorschrijft)
ik ook niet... maar het zou leuk zijn als degene die de opmerking maakte over meters die te heet worden iets meer toelichting zou kunnen geven. Kan ik daarna bepalen of het überhaupt zin heeft om te kijken of er iets te meten valt :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Toch nog even op het net lopen schooien:
http://209.200.89.185/com/en/ele/ele.htm
Landis en Gyr - toch ook wel veel gebruikt in Nederland - geeft voor diverse meters - met name de electronische - max bedrijfstemperaturen van een graad of 60 tot 75.
(meette bij mij net in de meterkast zo'n 27 graden, zonder warmteafname, gemeten op de kWh-meter die boven de stadswarmteset gemonteerd is)

BuzzyBuzz23
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:10

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door BuzzyBuzz23 »

Mag Eneco incasseren terwijl ik in een geschil zit? (reeds in behandeling bij de Geschillencommissie)

Zie voor mijn probleem met eneco: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45191

marjan.b
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2007 11:38

Re: eneco eindafrekening.

Ongelezen bericht door marjan.b »

Ik heb exact hezelfde aan de hand met eneco als buzzy buzz23 graag wil ik weten hoe het er nu voorstaat en wat ik er aan kan doen ik ben radeloos. marjan.b

Gesloten