LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO-EON-Benelux

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
diamant1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2007 03:51

ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door diamant1956 »

ENECO-EON 03-08-07

Geachte lezers, een vriend van mij heeft een maand geleden als ENECO energie gebruiker een telefoontje gekregen van EON-Benelux, die wilden hem als klant. De vriend zou info ontvangen, die nooit is gekomen, maar nu een maand later blijkt hij zomaar, zonder ergens ja op te hebben gezegd-handtekening gezet te hebben, weg te zijn als klant bij ENECO en klant te zijn bij EON-Benelux :twisted: hoe nu verder, wie weet raad?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er tegen in gaan. Wanneer hij inderdaad geen ja heeft gezegd of een krabbel geplaatst heeft is de overname illegaal. Echter hij zal een moeizame strijd tegemoet gaan.

Neem eens contact op met de geschillencommissie.

Succes

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door jsp »

Op de website van ConsuWijzer kun je veel lezen over problemen met energieleveranciers, energieperikelen, ongewenste overstap etc. In dit geval wordt idd aangeraden protest aan te tekenen en de SGC in te schakelen.

yellostonepark
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:21

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door yellostonepark »

Ik heb precies hetzelfde. Mijn rekening bij Eneco is zomaar opgezegd door eon. Ik heb echter nooit toestemming gegeven. Ze zouden mij schriftelijk informatie toe sturen, dit hebben ze echter nooit gedaan. Nu moet ik maar weer zien terug te komen bij Eneco. Ik heb eon laten weten dat ik nooit en te nimmer ga betalen omdat ik niks met zulke agressieve oplichters te maken wil hebben. Toen ik belde zeiden ze dat ik niks had afgenomen bij hun, maar een week later lag er een rekening of ik maar even wil betalen. Nou mooi niet dus. Ik heb Eneco laten weten dat ik gewoon bij hun blijf en mijn groene stroom wil houden. Ik neem nu een vast jaar abonnement dat kunnen ze n.l. niet opzeggen.

Patrick_023
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 20:09

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door Patrick_023 »

Bij mij is precies het zelfde gebeurd, alleen was ik bij mijn moeder, neem de telefoon aan (ongeveer een jaar geleden).
En nu is mijn moeder ongewild overgestapt ?? zonder ook maar iets te hebben gedaan ?
De rekening staat bij E-On opeens op mijn naam, maar haar adres(ik woon daar niet eens ?)

Zou het niet mogelijk om een klacht (met z'n alle) bij Interpay te droppen, dan kunnen ze niet meer automatisch incasseren, geld overmaken of wat dan ook.
Gewoon om ze te laten voelen wat ze de mensen aandoen.
Probeer je bedrijf maar eens van de Blacklist af te krijgen.
:twisted:

Marousia
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:47

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door Marousia »

Het zit zo dat E-ON geen informatie via post stuurt, wel via E-Mail.
Mocht het zo zijn dat een klant interesse heeft dan wordt idd via telefoon aangemeld en wordt ook tijdens de telefoon een opame gedaan dat de klant akkoord gaat met de aanmelding.
E-ON kan niemand aanmelden zonder dat ze ergens niet mee eens zijn. Ik vraag me hoe jou vriend klant is geworden zonder dat ze ja heeft gezegd! Ik werk namelijk zelf bij E-ON en weet precies hoe het allemaal werkt!

Peace!
:lol:

Patrick_023
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 20:09

Re: ENECO-EON-Benelux

Ongelezen bericht door Patrick_023 »

Marousia, het is toch raar dat ik hier echt 2 hardcopy's (dat is echt papier) van E-On heb met de aanbiedingen voor energie ed en 2x een overeenkomst/Contract.
Mailen kunnen ze mij niet, omdat ik nooit een e-mailadres heb afgegeven.
Mijn vriendin is project manager geweest bij de Nuon en die heeft bevestigd (evenals de klantenservice bij de Nuon) dat het schering en inslag is bij E-On, dat ze dus oversluiten zonder dat er iets afgesproken is, maar Nuon moet klanten laten gaan en mag dit niet tegenhouden(Europese regelgeving).
Ik weet wat mij te wachten staat (Deurwaarders ed van E-On), ik ben al ingelicht door mijn vriendin.

Maar blijft staan, mijn moeders adres (mijn moeder heeft een compleet andere achternaam), mijn naam op de rekening (ik woon niet eens in de zelfde stad).
Controle is er dus totaal niet !!!!!!



Ik heb 2 weken geleden een kopie van de opname waar ik een bevestiging zou hebben gegeven opgevraagd en/of een schriftelijke overeenkomst.
Ik heb ze een maand de tijd gegeven voor deze gegevens.
Die zullen wel niet komen, omdat ze er dus niet zijn.
En een leuke bijkomstigheid is dat ik bij een controlerende justitiële instantie werk die dit graag wil volgen, dus ik wil het graag laten voorkomen (ook voor de bijkomende kosten).

De Nuon heeft aangeboden om alles weer terug te zetten en zij willen zelfs de boete betalen voor het verbreken van het contract van E-On, maar ik heb dit afgewezen, omdat ik vindt dat het niet hun schuld is en dat E-On er anders toch iets aan zou verdienen.


P,S
Ik zou het niet overal verkondigen dat ik voor E-On zou werken als ik jou was, ik heb op verschillende sites gelezen dat ze niet veel vrienden hebben :wink:

Gesloten