Bijgaand mijn brief aan de Eneco/ Essent
Heeft iemand tips om zoiets op te lossen.
Geachte heer, mevrouw,
Tot mijn grote verbazing is er vandaag een incassomedewerker aan de deur geweest.
Even in het kort, zover dat mogelijk is.
Enige maanden geleden is mijn rekening bij de Essent verlaagd.
Raar, maar laat ik even bellen. Nou dat heb ik inmiddels geweten.
De Essent is de enige energiemaatschappij die ik opdracht heb gegeven tot levering
van energie.
Ik was klant af. Maar ik heb niets opgezegt !
Bij de Essent navraag gedaan, waarom ik als klant uitgeschreven ben terwijl ik niemand opdracht gegeven heb.
Essent heeft aangegeven dat er een opzegging is geweest, die ik niet heb gedaan, en dat ik moet informeren bij de Eneco , die het transport verzorgt.
Zo gezegt zo gedaan.
Eneco gebeld: diversen afdelingen afgeweest, allemaal mensen aan de lijn gehad die vervolgens meldde: nee, u bent geen klant bij de Eneco !!!
Ik heb het dan over een stuk of 5 personen en afdelingen afzondelijk van elkaar op verschillende dagen.
Essent terug gebeld:
Verteld dat ik echt geen klant bij Eneco ben en dat ik alleen energie wil hebben van Essent, die ik hiertoe opdracht heb gegeven.
Essent zou het uitzoeken en binnen zes weken zou men hierop terug komen.
Het was namelijk een heeeel speciaal probleem, mijn probleem zou naar de afdeling
speciale problemen gaan !
Ik heb een kort lontje want vorig jaar was ik ook de sigaar, zelfde probleem.
Namelijk : Concurentievechter pikt bij andere energieleveranciers klanten af zonder akkoord klant.
Enfin we hebben het nu over 2006-2007 dus:
Toen ik uiteindelijk na een hoop speurwerk bij de onbekende opdrachtgever beland was vertelde men mij dat er op mijn adres met grote letters in het dossier stond:
LET OP IS GEEN KLANT !!!!!!
.
U raadt het al, inmiddels ben ik vele telefoontjes met zowel de Eneco en de Essent verder maar er komt geen oplossing .
In uw schrijven geeft u aan dat ik in gebreke ben gebleven inzake de betaling.
Vanaf oktober 2006 ben ik niet meer gefactureerd voor energie door Essent, welke mijn leverancier is.
Hiervoor werd mijn rekening automatisch afgeschreven middels een automatische incasso door de Essent. Mijn andere betalingen gaan via Essent automatisch en dat gaat altijd goed.
Er is vanaf oktober nooit een verzoek tot betaling geweest van uw opdrachtgever,
welke bij de Eneco en de Essent de afgelopen maanden toch echt totaal onbekend was.
Ik heb steeds in mijn telefoontjes aangegeven dat ik wil weten hoe het zit omdat ik wil betalen en het niet op wil laten lopen.
In mijn telefoongespekken heb ik steeds aangegeven dat ik machteloos sta.
Als er betaald moet worden moet ik binnen een paar dagen klaar staan,
terwijl ik niet weet aan wie ik betaal .
Ik ben benieuwd wie uw opdrachtgever is.
Als Essent mij factureerd voor de afgelopen maanden zal ik direct de nota betalen
omdat ik klant ben van Essent,
Naast Essent heb ik nooit mondeling of schriftelijk opdracht gegeven tot levering hiervan.
Uw leverancier heeft dan ook onrechtmatig mij als klant weggehaald bij Essent en mij onrechtmatig klant gemaakt,
Helaas sta ik wel met mijn rug tegen de muur.
Ik weet nu al hoe dit gaat lopen.:
Natuurlijk wordt Essent na 6 maanden wakker en facureerd mij ook
voor de afgelopen maanden .
Het wordt dan een hels karwei om mijn geld werr terug te krijgen bij u.
Deze hele story heeft zich namelijk in 2005 ook afgespeelt, men heeft mij toen
verzekerd, zowel bij de Essent als de Eneco dat ik geen rekeningen moet betalen aan bedrijven die mij zonder toestemming factureren en waar ik geen klant ben..
Uiteindelijk kreeg ik na een lange weg als nog een factuur van de Essent.
Ik sta dus machteloos.
Ik moet betalen anders heb ik geen stroom. Want niemand die snel reageerd bij de Eneco.
Betaal ik het bedrijf die nu geld van mij wil zien, dan komt Essent ineens op de proppen.
Ik kan niets regelen of organiseren want naast betalingen wordt er nooit iets uitgezocht.
Tevens heb ik mijn klacht ook per mail gemeld. Het antwoord hierop was niet correct.
Vervolgens hierop weer een formulier verzonden en hier niets meer van gehoord.
Ook een dame aan de lijn gehad, voor een klant tevredenheid onderzoek.
Gemeld dat ik en geen klant was en niet tevreden was of hier wat aan gedaan kon worden.
Zo ben ik al 6 maanden bezig en bidt god op mijn blote knieen dat iemand in hemelsnaam in dit probleem duikt zonder dat ik een Incassobureau op mijn nek krijg.
Inmiddels ben ik overspannen aan het worden van Essent en Eneco.
Graag had ik uw medewerker die vandaag langs is geweest willen spreken zodat ik
eindelijk eens iemand persoonlijk kan spreken dan al die callcenter dames die klanten alleen maar afwimpelen.
Ik ga mijn heil dus maar verder zoeken bij Tros radar en Kassa.
Ik verwacht uiteraard toch nog een oplossing van u,
Wellicht eens overleg plegen met Essent.
Ook daar zijn ze blij te weten wie nu uiteindelijk mij als klant heeft weggehaald.
Ik verwacht per mail of schriftelijk een reactie van u voor 16 maart zodat ik straks
geen incassobureau om mijn nek krijg.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco Essent houdt het dan nooit op !
-
Chanmaster
Re: Eneco Essent houdt het dan nooit op !
Beste Ed1972
U bent de zoveelste met een soortgelijk probleem.
U kunt zich in deze het beste wenden tot het bureua voor rechtshulp.
CM
U bent de zoveelste met een soortgelijk probleem.
U kunt zich in deze het beste wenden tot het bureua voor rechtshulp.
CM
Re: Eneco Essent houdt het dan nooit op !
Eindelijk, ik vind het altijd al van de zotte dat dit zomaar kan, elke burger kon bedenken dat dit fout zou lopen.niet door de klant schriftelijk (of anderszins) geautoriseerde switches van leverancier niet als legitiem beschouwd zullen mogen gaan worden. Of iets van die strekking.
Als je van gesm provider over wilt stappen moet je twee zaken tekenen: een nieuwe overeenkomst en een machtiging voor de oude provider als je je nummer wilt behouden. Plus een legitimatie.
Waarom kon dit niet van het begin af aan ook bij de energiemarkt? Hier is ook veel geld mee gemoeid en de ellende is groot als het fout gaat.
Dan hadden we waarschijnlijk ook geen Oxxio gehad, want die is alleen maar groot geworden door deze maffia praktijken.