Dag allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want Eneco wil het maar niet snappen.
Mijn probleem in het kort: In oktober 2003 een foutieve jaarafrekening gekregen, op 30-10-2003 een correctienota gekregen. Wederom foutief! Voor de duidelijkheid: van onze kant moet er een fiks bedrag betaald worden.
10 november een bezwaarschrift geschreven met duidelijk het probleem en de fouten omschreven, en daarbij de oplossing. 12 november gebeld na ontvangst van een sommatie die slaat op een niet betaalde termijn in 2002, maar in de correctienota en jaarafrekening zijn juist alle betaalde en niet betaalde termijnen verrekend. Dus vanzelf een hoger te betalen eindbedrag. 26 november een herinnering ontvangen voor het nog niet betaald hebben van het bedrag van de FOUTIEVE correctienota, en waarvan het bezwaarschrift nog steeds in behandeling is. Op 26 november tevens afgesproken dat wij de de jaarafrekening niet binnen de gestelde termijnen kunnen betalen, daar het bedrag nog niet juist is. Antwoord: Mevrouw, ik zorg dat u geen herinnering meer krijgt tot 30 december/ofwel uitstel van betaling, zodat de afdeling correspondentie nog tijd heeft uw bezwaarschrift te behandelen.
Maar nu! Afgelopen zaterdag volgt er een reactie op ons bezwaarschrift met daarin de tekst:
"Bij het laatste telefoongesprek hebben wij u voor onze vordering van € ... uitstel van betaling verleend tot 30 december 2003. Bij dit uitstel wordt opgemerkt: "in verband met afbetaling nota". Wij gaan er daarom vanuit dat uw bezwaar tegen de correctienota inmiddels is weggenomen en beschouwen uw brief dan ook als afgehandeld."
Om gek van te worden!!! Vandaag dus meteen gebeld, verhaal bij klantenservice neergelegd, maar ik moet hiervoor de afdeling correspondentie spreken, want zij hebben het bezwaarschrift behandeld. Maar deze afdeling kan niet telefonisch benaderd worden, en mevrouw van de klantenservice, geeft door dat genoemde afdeling mij terug belt. Nog niets gehoord!!! Natuurlijk niet.
Hebben jullie tips voor mij, is het beter dat ik al een gedeelte van het bedrag overmaak, zodat ik laat zien dat ik geen wanbetaler ben, afwachten tot ik wordt teruggebeld, weer schrijven of mailen, etc. Wie heeft de juiste tip voor mij. Ik word hier moedeloos van!!!!!
Graag hoor ik van jullie.
Groeten
Brigitte
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco foutieve jaarafrekening
Re: Eneco foutieve jaarafrekening
Wat is er eigenlijk mis met de jaanota.
ENECO vermeld op een gegeven moment de regel: totaal van de nota oid.
Zijn er problemen boven die regel, of gaat het om de verrekening van termijnen en openstaande bedragen of ontvangsten die er onderstaan en het eindsaldo beinvloeden.
Gaat het om het laatste, dan weet ik dat er bij Eneco in sommige gevallen een klant wordt doorverbonden met een groep die eigenlijk veel beter weet wat er aan de hand is. Vraag niet te direct om die groep, maar dram je vraag gewoon door. Dan verbind zo'n medewerker je vast wel door. Ik denk dat de medewerkers die je in eerste instantie aan de lijn krijgt ook een tijdslimiet hebben om je te helpen, en anders doorverbinden.
Probeer het met de medewerker te regelen en vraag niet te starrig om die afdeling correspondentie. Over het algemeen houden ze daar op klantenservices niet van. Het gaat je om de vraag, en niet om de interne groep die je niet goed hebben geholpen.
Gaat het om de berekening van de energiekosten boven die eerder genoemde regel. Bel opnieuw dat je vraag niet goed is beantwoord, met het verzoek om er weer een uitstel op te zetten. Vraag de medewerker of ze je nota direct kan laten herstellen. Laat je niet wegsturen met, schrijf maar een briefje, dat heb je al een keertje gedaan.
Succes ermee!
ENECO vermeld op een gegeven moment de regel: totaal van de nota oid.
Zijn er problemen boven die regel, of gaat het om de verrekening van termijnen en openstaande bedragen of ontvangsten die er onderstaan en het eindsaldo beinvloeden.
Gaat het om het laatste, dan weet ik dat er bij Eneco in sommige gevallen een klant wordt doorverbonden met een groep die eigenlijk veel beter weet wat er aan de hand is. Vraag niet te direct om die groep, maar dram je vraag gewoon door. Dan verbind zo'n medewerker je vast wel door. Ik denk dat de medewerkers die je in eerste instantie aan de lijn krijgt ook een tijdslimiet hebben om je te helpen, en anders doorverbinden.
Probeer het met de medewerker te regelen en vraag niet te starrig om die afdeling correspondentie. Over het algemeen houden ze daar op klantenservices niet van. Het gaat je om de vraag, en niet om de interne groep die je niet goed hebben geholpen.
Gaat het om de berekening van de energiekosten boven die eerder genoemde regel. Bel opnieuw dat je vraag niet goed is beantwoord, met het verzoek om er weer een uitstel op te zetten. Vraag de medewerker of ze je nota direct kan laten herstellen. Laat je niet wegsturen met, schrijf maar een briefje, dat heb je al een keertje gedaan.
Succes ermee!