LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco / Gaslicht.com

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ketelbinkie1979

Eneco / Gaslicht.com

Ongelezen bericht door ketelbinkie1979 »

Hallo,

Ik had door ervaringen uit het verleden al niet zo'n goed gevoel bij Eneco en sinds deze week is dat weer volledig terug.
In oktober 2012 een energiecontract bij Eneco afgesloten voor 12 maanden. In de bevestiging van Gaslicht staat dit ook keurig beschreven.
Ieder jaar in oktober switch ik, dus dit staat ook keurig in mijn agenda. Daarnaast was Eneco zo vriendelijk om mij al een aanbieding via mail te doen omdat mijn contract bijna afliep.

Als de einddatum van je energiecontract binnen 75 dagen in de toekomst ligt, wordt het nieuwe contract pas ingevoerd als dit het geval is, om een boete te voorkomen.

Nou, maar eens controleren dan:
Het contract van Eneco was niet meer te vinden via mijn mail: "Om veiligheidsredenen" is deze na 3 dagen gedelete. Prima, pakken we de bevestiging van Gaslicht er bij. Hier stond duidelijk 12 maanden per 11 oktober in. Nou, mooizo! Kan ik dus boetevrij weg.

Nu bij de eindafrekening van Eneco blijkt mijn contract tot 31-12-2013 te lopen, of ik even 200,- wil betalen.
Eneco heeft dus voor het gemak mijn 12 maands contract met een kwartaal naar boven afgerond, waardoor ik nu met de gebakken peren zit.'
En waarom: "ja dat doen wij altijd per kwartaal meneer".

Eneco zegt: niks mee te maken wat Gaslicht heeft bevestigd, u had ons ook even kunnen bellen om te vragen naar de einddatum.
Gaslicht zegt: Sjah, u heeft een bevestiging gehad van Eneco, en wij hebben kleine lettertjes he...
Ik zeg: Eneco maakt het wel heel makkelijk om je een boete op de hals te halen door:
1. het contract te deleten
2. Een andere (langere) termijn te bevestigen dan aangevraagd bij gaslicht
3. Al 3 maanden van te voren te roepen 'uw contract loopt bijna af"

Ik heb geen vertrouwen meer in Eneco, ga hier niet meer heen terug.
200 euro door de plee, en aangezien ik toch al weg ga geen enkele bereidheid me ook maar enigzins tegemoet te komen.

witte angora

Re: Eneco / Gaslicht.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Vertrouwen kun je ze inderdaad voor geen millimeter. Al die energieboeren trouwens. Wat je kunt doen, als je op het punt staat een overstap te maken, is even met de oude energieleverancier bellen om te vragen naar de einddatum, en wanneer je het beste kunt opzeggen om die einddatum ook te realiseren.

Wees wel voorzichtig met de Nuon: mijn contracten lopen altijd van 4 oktober t/m 3 oktober het jaar daarop, maar de Nuon presteerde het, ondanks allerlei beloften, het nieuwe contract per 1 oktober in te laten gaan - dág aanmeldpremie van de oude leverancier. Uiteraard heb ik direct (zat nog in de 'bezichtigings' termijn zeg maar) dat van de Nuon teruggedraaid.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Volgens mij overdrijf je met de boete van € 200,-. Bij beëindigen van een contract dat nog minder dan 12 maanden loopt is de boete maximaal € 50,- per contract, in dit geval dus maximaal € 100,-

Jantje7

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jantje... het gaat kennelijk om de korting die je krijgt als je 12 maanden energie afneemt van Eneco. Die wordt verrekend met de eindafrekening. Nu wordt blijkbaar ineens die periode verlengt naar 14 maanden, en hebben mensen geen recht op die korting, zonder dat dit gecommuniceerd is.

ketelbinkie1979

Het gaat inderdaad om 2x 50,- boete en 2x50,- misgelopen korting.
Wat is hier aan te doen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.sgc.nl

Daar kun je een geschil aanspannen. Mijn geschil met E.ON Benelux leverde iets van 400 euro op. Correctie eindnota plus 150 euro schadevergoeding door mij geëist + 25 euro klachtengeld SGC door E.ON vergoed. Dit alles als schikking voorgesteld door E.ON. Tot een inhoudelijke behandeling komt het vaak niet. Minder dan een uur werk was het.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

ik vraag me eigenlijk af hoe ze van afstand een mail kunnen deleten in jouw mailbox?

ketelbinkie1979

....de link in mn mail werkt maar 3 dagen..

Gesloten