LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sprongetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Ongelezen bericht door sprongetje »

Ik wordt nu echt helemaal gek van Eneco. Sinds twee en een half jaar (ons nieuwe huis) heb ik al toestanden met dat bedrijf.
Het begon met de koop van ons nieuwe huisje. Netjes een formulier aangevraagd bij Eneco om samen met de vorige eigenaar de meterstanden gas en electra door te geven. Formulier ontvangen en netjes ingevuld en ondertekend door beide partijen. Zowel de gas als electrastanden op één formulier. NIet heel raar zou je denken want het is ook één leverancier. Ook netjes incasso afgegeven zodat ze de maandelijks voorschotten van de rekening konden incasseren. Prima geregeld.
Staat er na een half jaar een meteropnemer voor de deur met de mededeling dat we ons nooit hebben aangemeld voor de gasafname. Ik gelijk de administratie er bij gepakt dat we dat wel hadden gedaan (doorslagje bewaard van overdracht). Zegt de man dat het formulier niet goed is. Voor de aanmelding voor gas hadden we dat in Rotterdam moeten melden en voor de Electra in Utrecht oid. Maar ik had dat formulier toch van Eneco gekregen? Vaag verhaal. In ieder geval heeft de man de nodige gegevens genoteerd en is vertrokken en sindsdien werd ook voor gas een bedrag afgeschreven.
Prima geregeld. Opgelost. Maar toen begonnen pas echt de problemen. Voor de electra ontvang ik netjes de post op ons adres. Voor het gas maar de helft. Op de een of andere manier gebruiken ze voor de postverzending inzake de gaslevering/facturering etc TWEE verschillende adressen! Het juiste adres gebruiken ze voor de toezending van de nota's en eindafrekeningen etc. Prima, maar de "reclame" en heel belangrijk....het meterstandenkaartje wordt naar een niet bestaand adres gestuurd. Weliswaar ook in onze straat, maar niet bestaand. Dan duurt het wel ff voor het bij mij in de bus valt, als ik het al ontvang. In ieder geval als het kaartje ons huis bereikt wil ik altijd gelijk de standen doorgeven, maar via internet doorgeven blijkt niet te kunnen en via de telefoon ook niet, alleen per post. Na veel speuren op de site van Eneco blijkt dat dat allemaal niet werkt omdat ik dan te laat ben met doorgeven. Dit komt natuurlijk omdat het kaartje verstuurd wordt naar een niet bestaand adres en dus met ernstige vertraging bij mij aankomt. Daar kan ik niets aandoen. Nu hebben ze ons weer geschat, maar wel zo achterlijk hoog dat ik dit hele jaar voor piet snot betaal. Ze hebben me zo hoog geschat dat ik ook al voor dit jaar betaald heb. Ik wil dat geld natuurlijk terug ontvangen maar op de een of andere manier lukt het me niet poot aan de grond te krijgen bij dat logge orgaan. Ik weiger om nog meer kosten te maken door ze te bellen. (Dure betaalnummers) Op brieven en email krijg ik ook geen reacties. Is het nu zo moeilijk om binnen een administratie voor 1 klant ook 1 adres te hanteren en niet ook nog eens post te versturen aan een niet bestaand en nooit opgegeven adres? :twisted: En ik dacht altijd dat je een (minimale) korting ontving van Eneco als je zowel gas als electra bij ze afneemt. Die kan ik iig niet terugvinden op de jaarafrekeningen. Kan iemand daar antwoord opgeven? :( Volgens mij weten ze niet eens bij Eneco dat we oor zowel gas als electra één en de zelfde klant zijn met maar één huis. GRRRRRR. EN WIE MIJ DURFT TE ZEGGEN DAT ENECO DE BESTE ADMINISTRATIE HANTEER WEET DUIDELIJK NIETS VAN ADMINISTRATIES!

En ja, natuurlijk wordt er iedere maand geincasseerd, dat laat ik ook maar zo want anders sta ik straks ook nog als wanbetaler te boek, maar als het zo door gaat heb ik straks wel de energie voor jaren vooruitbetaald!

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Ongelezen bericht door flepp »

Maar je zit er dan wel warmpjes bij :lol:

sprongetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Ongelezen bericht door sprongetje »

Financieel dus duidelijk niet, grapjas!

JeroenKoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 20:17

Re: Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Ongelezen bericht door JeroenKoel »

Wij hebben hetzelfde probleem: Anderhalf jaar geleden de elektra verhuisd van Nuon naar Eneco. Het gas kwam al van Eneco, en we zouden 30% korting op het vastrecht krijgen. Die korting hebben we nog niet gekregen. In november een e-mail gestuurd, na een paar weken eindelijk antwoord van Eneco en ze zouden binnen 4 tot 6 weken een correctienota sturen. En je raadt het al: Deze nota hebben tot nu toe niet ontvangen! Het gaat in ons geval om een paar tientjes maar het blijft super irritant dat ze het niet oplossen.

Het is inderdaad net of je met 2 bedrijven van doen hebt. Bij gas heb je een ander klantennummer dan bij elektra. Bellen doen we al lang niet meer. De klantenservice is niet behulpzaam en die 10 cent per minuut tikt toch wel aan als je drie keer je verhaal moet vertellen en een half uur bezig bent. Ik zou ze gewoon een brief sturen of het per e-mail nog eens proberen.

Wij waren ook verbaasd dat Eneco er nog goed uitkomt in enquetes e.d. Het is dat Eneco er qua graai topsalarissen nog het beste uitkwam vergeleken met Nuon en Essent, maar anders waren we daar al lang vertrokken!

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Eneco hanteert verschillende postadressen met gevolgen!

Ongelezen bericht door JustMe »

sprongetje

waarschijnlijk woon je in regio zeist of bilthoven

daar was de remu (en enbu netbeheer) altijd de leverancier en netbeheerder voor elektra. ENECO Energie was dit voor het gas.

in 2002 is de remu overgenomen door ENECO Energie waardoor je vroeger een contractnummer had voor het gas en een klantnummer voor elektra (twee factureringssystemen, waardoor je je inderdaad in utrecht en in rotterdam moest aanmelden). Vorig jaar zijn in fases alle klanten overgeheveld naar het utrecht systeem waardoor iedereen een klantnummer heeft. Het kan gebeuren dat je inderdaad dan twee verschillende klantnummers hebt (als bijvoorbeeld het gas op een andere naam stond dan het elektra). Na deze systeem migratie is ENECO Energie bezig om klanten samen te voegen, dus dat het elektra en gas in 1 voorschot wordt gefactureerd en in 1 jaarafrekening. Er moeten dan wijzigingen plaats vinden in opname datums van meterstanden e.d. maar ook wijzigingen in klantenservice (1 telefoonnummer, 1 systeem, 1 backoffice etc.)

Gesloten