LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht.
wegens slechte knieeën heb het een paar jaar geduurd dat ik er in kon wonen. in de tijd van de verbouwing verbleef ik bij virenden en familie.
anyway
dit jaar kreeg ik een jaar nota en werd er zonder pardon 986,97 euro van mijn rekening afgetrokken.
ik wist niet wat mijn over kwam en had meteen eneco gebeld.
de persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat het klopt.
nu komt het
in het jaar 2000/2001 verbruikte in aan stroom 559kwh en water 1141m3 dit is weining omdat ik in verbouwing en en er niet woonde.
in het jaar 2001/2002 stoom 553 kwh en water 1059 en woonde er nog steeds niet in.
in het jaar 2002/2003 stroom 3178 kwh en water 2117 m3 jaja nu woon ik er in dus het is logisch dat het een stuk hoger is.
de persoon die ik aan de lijn had zij dat in het jaar 2000/2001 en 2001/2002 geschatte waarde zijn omdat ze mijn kaart niet binnen hadden, vreemd want het is wel exact de waarden die ik had opgegeven.
ook vertelde ze dat ze die twee jaren gelijk hebben getrokken en bereken met het jaar van nu vandaar de rekening zo hoog.
ik heb alles geprobeerd en het enige wat ik er uit kon halen is dat ik apart van de maand laste ook nog 166 euro moet betallen.
want ik was wel slim geweest en me bank gebeld om mijn geld terug te boeken.
ik ben radeloos en niemand wil me helpen, kijk als ik iets verbruik dan betaal ik er gewoon voor maar mijn gevoel zegd dat ik hier genaaid word bij het leven.
wie kan mij helpen en waar kan ik dit uit laten zoeken.
ik zag de uitzending op tv van daar dat ik het hier probeer
wat ik wil echt uit de rode cijfers
greetz: René LJ Walkiers
wegens slechte knieeën heb het een paar jaar geduurd dat ik er in kon wonen. in de tijd van de verbouwing verbleef ik bij virenden en familie.
anyway
dit jaar kreeg ik een jaar nota en werd er zonder pardon 986,97 euro van mijn rekening afgetrokken.
ik wist niet wat mijn over kwam en had meteen eneco gebeld.
de persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat het klopt.
nu komt het
in het jaar 2000/2001 verbruikte in aan stroom 559kwh en water 1141m3 dit is weining omdat ik in verbouwing en en er niet woonde.
in het jaar 2001/2002 stoom 553 kwh en water 1059 en woonde er nog steeds niet in.
in het jaar 2002/2003 stroom 3178 kwh en water 2117 m3 jaja nu woon ik er in dus het is logisch dat het een stuk hoger is.
de persoon die ik aan de lijn had zij dat in het jaar 2000/2001 en 2001/2002 geschatte waarde zijn omdat ze mijn kaart niet binnen hadden, vreemd want het is wel exact de waarden die ik had opgegeven.
ook vertelde ze dat ze die twee jaren gelijk hebben getrokken en bereken met het jaar van nu vandaar de rekening zo hoog.
ik heb alles geprobeerd en het enige wat ik er uit kon halen is dat ik apart van de maand laste ook nog 166 euro moet betallen.
want ik was wel slim geweest en me bank gebeld om mijn geld terug te boeken.
ik ben radeloos en niemand wil me helpen, kijk als ik iets verbruik dan betaal ik er gewoon voor maar mijn gevoel zegd dat ik hier genaaid word bij het leven.
wie kan mij helpen en waar kan ik dit uit laten zoeken.
ik zag de uitzending op tv van daar dat ik het hier probeer
wat ik wil echt uit de rode cijfers
greetz: René LJ Walkiers
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Sterkte!
Ik heb niet echt een antwoord voor je maar wilde je wel even sterkte wensen.
En laat het duidelijk zijn dat iedereen heel erg (met Eneco) moet uitkijken of alles wel klopt.
Zelf kreeg ik naast alle andere problemen (die ik met Greenchoice heb en die in een ander bericht staan) een brief van Eneco dat ik nog geld terug krijg van ze, ik werd verzocht om mijn gironr telefonisch door te geven.
Ik dat nr gebeld (heb alleen een mobiele telefoon) krijg ik een bandje dat er voor mobiele bellers een ander speciaal nr is. Bel ik dat nr krijg ik nog geen contcat want mijn mobiele telefoon provider heeft het nr van Eneco klantenservice niet op de lijst van geaccepteerde nr's staan.
Ok gelukkig konden mijn ouders bellen en die hebben mijn giro doorgegeven en afspraken gemaakt over hoe en wanneer ik dat geld terug gestort zou krijgen. Ondertussen weken en weken voorbij en nog niks.
Dus heeft iemand anders maar weer gebeld voor me en toen werd er weer gezegd dat mijn giro nr niet bekend was en eerst moest worden doorgegeven.
Ja zo kan je aan de gang blijven natuurlijk.
Heb ook al een aantal jaar geleden gehad dat ze ook zogenaamd mijn kaartje kwijt waren met de standen erop en daardoor werd elke maand het bedrag verhoogd, ik bleef overigens gewoon het normale bedrag betalen omdat het automatisch werd betaald en heb dus nooit hun belachelijk hoge aangepaste bedragen betaald.
Ik had dat jaar wel voorgesteld om iets meer te betalen terwijl ik minder ging verbruiken maar liever teveel en terug krijgen dan ineens bijbetalen natuurlijk.
Eindafrekening komt dus met de fantastische mededeling dat ik iets van 1700, 1800 terug krijg, nou dat kon ik hard gebruiken toen.
Maar dat geld kwam dus maar niet, op iets van 70 na dan.
Is nog een hele discussie geworden want toen ik om uitleg vroeg was de mededeling dat ik die 1700, 1800 gekregen zou hebben als ik wel al hun verhogingen betaald zou hebben.
Dus op de eindafrekening hadden ze maar even berekeningen gemaakt met maandbetaliingen die helemaal niet gedaan waren!
Nergens daarvan een melding, alleen die fantastische mededeling een aantal keer hoeveel ik terug zou krijgen.
Er stond duidelijk wat de begin en eindstand was van mijn verbruik, wat ik totaal betaald had en wat het verschil daarin was.
Dan verwacht je toch dat ze die bereking maken met daadwerkelijk betaalde bedragen en niet met 'als' bedragen. In ieder geval heb ik nooit mijn gelijk gekregen daarin.
Het is niet hetzelfde als bij jou maar het geeft wel aan dat je beter alles goed na kan rekenen en niet zomaar aan kan nemen wat er door bedrijven toegestuurd word.
Want al staat het zwart op wit, ze verzinnen steeds wel iets dat nergens op papier staat aangegeven.
Nogmaals sterkte en laat eens horen hoe het afloopt.
Gr, Dedi
Ik heb niet echt een antwoord voor je maar wilde je wel even sterkte wensen.
En laat het duidelijk zijn dat iedereen heel erg (met Eneco) moet uitkijken of alles wel klopt.
Zelf kreeg ik naast alle andere problemen (die ik met Greenchoice heb en die in een ander bericht staan) een brief van Eneco dat ik nog geld terug krijg van ze, ik werd verzocht om mijn gironr telefonisch door te geven.
Ik dat nr gebeld (heb alleen een mobiele telefoon) krijg ik een bandje dat er voor mobiele bellers een ander speciaal nr is. Bel ik dat nr krijg ik nog geen contcat want mijn mobiele telefoon provider heeft het nr van Eneco klantenservice niet op de lijst van geaccepteerde nr's staan.
Ok gelukkig konden mijn ouders bellen en die hebben mijn giro doorgegeven en afspraken gemaakt over hoe en wanneer ik dat geld terug gestort zou krijgen. Ondertussen weken en weken voorbij en nog niks.
Dus heeft iemand anders maar weer gebeld voor me en toen werd er weer gezegd dat mijn giro nr niet bekend was en eerst moest worden doorgegeven.
Ja zo kan je aan de gang blijven natuurlijk.
Heb ook al een aantal jaar geleden gehad dat ze ook zogenaamd mijn kaartje kwijt waren met de standen erop en daardoor werd elke maand het bedrag verhoogd, ik bleef overigens gewoon het normale bedrag betalen omdat het automatisch werd betaald en heb dus nooit hun belachelijk hoge aangepaste bedragen betaald.
Ik had dat jaar wel voorgesteld om iets meer te betalen terwijl ik minder ging verbruiken maar liever teveel en terug krijgen dan ineens bijbetalen natuurlijk.
Eindafrekening komt dus met de fantastische mededeling dat ik iets van 1700, 1800 terug krijg, nou dat kon ik hard gebruiken toen.
Maar dat geld kwam dus maar niet, op iets van 70 na dan.
Is nog een hele discussie geworden want toen ik om uitleg vroeg was de mededeling dat ik die 1700, 1800 gekregen zou hebben als ik wel al hun verhogingen betaald zou hebben.
Dus op de eindafrekening hadden ze maar even berekeningen gemaakt met maandbetaliingen die helemaal niet gedaan waren!
Nergens daarvan een melding, alleen die fantastische mededeling een aantal keer hoeveel ik terug zou krijgen.
Er stond duidelijk wat de begin en eindstand was van mijn verbruik, wat ik totaal betaald had en wat het verschil daarin was.
Dan verwacht je toch dat ze die bereking maken met daadwerkelijk betaalde bedragen en niet met 'als' bedragen. In ieder geval heb ik nooit mijn gelijk gekregen daarin.
Het is niet hetzelfde als bij jou maar het geeft wel aan dat je beter alles goed na kan rekenen en niet zomaar aan kan nemen wat er door bedrijven toegestuurd word.
Want al staat het zwart op wit, ze verzinnen steeds wel iets dat nergens op papier staat aangegeven.
Nogmaals sterkte en laat eens horen hoe het afloopt.
Gr, Dedi
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
die nota van dik 900 euro zal naar ik aanneem de afrekening zijn geweest over een bepaalde periode. En dan staat er ook een eindstand van de meter(s) op. Klopt die met de werkelijke stand van de meter. Is de eindstand op de nota hetzelfde of lager als de echte meterstand, dan klopt ook de nota. Is de eindstand hoger dan de meterstand, dan klopt er iets niet en moet je reclameren bij eneco en niet op dit forum. En klopt de beginstand. Is het een nieuwe woning die je gekocht hebt, of had er al eerder iemand in gewoond. En betaal je wellicht nog een stuk energie van die mee omdat die geen eindstand heeft opgegeven?????
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Energievreter,
Ik heb nou niet het idee dat René ook maar iets reclameert hier.
Hij maakt wel duidelijk dat Eneco geen gehoor geeft aan zijn verhaal en dat hij verder ook niet meer weet hoe hij dit op moet lossen omdat niemand hem schijnt te kunnen helpen.
Volgens mij vraagt hij op dit forum gewoon of er iemand is die een oplossing heeft of weet wie hem kan helpen.
Tegelijk is het een duidelijke waarschuwing dat zulke dingen gebeuren, net als mijn verhaal.
Mijn voorbeeld was niet zo simpel zoals jij het zei. Ja mijn meterstanden klopten en de berekeningen van hun ook. Wat niet kloptte was dat ze een puinhoop hadden gemaakt van de maandbetalingen en voor het gemak maar berekend hadden vanuit de situatie zoals het geweest zou zijn als ik inderdaad alle verhogingen betaald had. Ze zeiden dus dat ik totaal meer had betaald dan ik daadwerkelijk had gedaan en verder kloptte er gewoon niks van de maandbedragen die gebruikt werden.
Als het allemaal zo simpel was zoals jij voor doet komen en alle bedrijven foutloos zouden zijn stonden zulke voorbeelden ook niet op dit forum natuurlijk.
Ik begreep dat René overigens ook alles heeft nagerekend en op een totaal ander bedrag uit is gekomen en zoals ik eerder zei Eneco niet wil luisteren naar zijn verhaal en vast blijft houden aan hun eigen beredenering.
Nogmaals, naar mijn idee is het bericht van René een melding van wat fout kan gaan en meer nog een hulpvraag in een situatie waar hij alleen maar tegen muren aanloopt en er niet naar hem geluisterd word.
En is het niet zo dat dit forum nou juist bedoeld is voor zulke dingen?!?
Gr, Dedi
Ik heb nou niet het idee dat René ook maar iets reclameert hier.
Hij maakt wel duidelijk dat Eneco geen gehoor geeft aan zijn verhaal en dat hij verder ook niet meer weet hoe hij dit op moet lossen omdat niemand hem schijnt te kunnen helpen.
Volgens mij vraagt hij op dit forum gewoon of er iemand is die een oplossing heeft of weet wie hem kan helpen.
Tegelijk is het een duidelijke waarschuwing dat zulke dingen gebeuren, net als mijn verhaal.
Mijn voorbeeld was niet zo simpel zoals jij het zei. Ja mijn meterstanden klopten en de berekeningen van hun ook. Wat niet kloptte was dat ze een puinhoop hadden gemaakt van de maandbetalingen en voor het gemak maar berekend hadden vanuit de situatie zoals het geweest zou zijn als ik inderdaad alle verhogingen betaald had. Ze zeiden dus dat ik totaal meer had betaald dan ik daadwerkelijk had gedaan en verder kloptte er gewoon niks van de maandbedragen die gebruikt werden.
Als het allemaal zo simpel was zoals jij voor doet komen en alle bedrijven foutloos zouden zijn stonden zulke voorbeelden ook niet op dit forum natuurlijk.
Ik begreep dat René overigens ook alles heeft nagerekend en op een totaal ander bedrag uit is gekomen en zoals ik eerder zei Eneco niet wil luisteren naar zijn verhaal en vast blijft houden aan hun eigen beredenering.
Nogmaals, naar mijn idee is het bericht van René een melding van wat fout kan gaan en meer nog een hulpvraag in een situatie waar hij alleen maar tegen muren aanloopt en er niet naar hem geluisterd word.
En is het niet zo dat dit forum nou juist bedoeld is voor zulke dingen?!?
Gr, Dedi
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
ik snap van allebei jullie verhalen niks doch heb zo het idee dat jullie er een puinhoop van maken. Ik betaal al jaren energienota's en heb nog nooit vastgesteld dat er een puinhoop van werd gemaakt. Vanaf de eerste dag dat ik te maken kreeg met energienota's heb ik dit via automatische incasso laten doen. Maandelijks betaal ik tegen het eind van de maand een voorschot. Als je een nieuwe woning betrekt is dat voorschot in principe een schatting welke is gebaseerd op het soort woning. Voor een klein appartement is het voorschot lager dan voor bijvoorbeeld een gezinswoning. Een keer per jaar komt er een afrekening. Daarvoor moet ik de meterstand opgeven. Vroeger kwam daarvoor iemand aan de deur. Als die niemand thuis trof vond je een kaart in de brievenbus, daarop moest dan de stand worden vermeld en de kaart moest worden geplaatst op een voor de meteropnemer toegankelijke en zichtbare plaats. Aan de hand van die meterstand kwam dan de afrekening. En als bleek dat die lager was dan het totaal van de maandelijkse voorschotten kreeg ik geld terug. Dat bedrag werd verrekend met het volgende verschuldigde voorschot en wat dan eventueel nog over was werd automatisch teruggestort. Ook werd het voorschot voor de nieuwe periode aangepast. Op een gegeven moment werd de jaaropgave van de meterstand gewijzigd en kreeg ik een kaart in de bus en moest de meterstand telefonisch worden opgegeven. Je kunt dan wel een lagere stand opgeven dan de werkelijkheid, maar dat is slechts verschuiven. Want ter controle kwam wel onverwacht een meteropnemer langs die de meterstand opnam. En aan de hand daarvan volgde een correctie. Tegenwoordig geef ik de meterstand via internet door. Als je betaalt via automatische incasso wordt het maandelijkse incassobedrag aangepast door diegene die het incasseert, niet door de klant. Wanneer jij dan toch op een of andere duistere manier minder betaalt dan het voorschot, wordt dat met de jaarafrekening dan toch gecorrigeerd. Als het energiebedrijf op de afrekening de voorschotten in mindering brengt die je eigenlijk had moeten betalen en dat naderhand corrigeert met de bedragen die jij in werkelijkheid betaald hebt, is dat toch hun goed recht. Of verwacht jij terugbetaling van bedragen die je niet betaald hebt. Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Het controleren van de energienota is simpel. Gewoon kijken of de beginstand dezelfde is als de eindstand van de vorige nota. Of als het de nota eerst over het eerste jaar gewoon controleren of de berekende beginstand dezelfde is als die welke jij als nieuwe bewoner heb genoteerd, kijken wat de berekende eindstand is en die controleren met de meter. Omdat tussen de opgave van de stand en het ontvangen van de afrekening tijd verstrijkt zal op het moment van controle de meterstand hoger zijn dan die op de nota. Kloppen begin en eindstand kun je als je de computerberekening niet vertrouwt beide getallen van elkaar aftrekken. Dan kun je op je rekeningafschriften van de bank ook nog controleren of de in mindering gebrachte voorschotten dezelfde bedragen zijn als die jij betaald hebt. Klopt dat wel dan is er niks aan de hand en kun je hooguit schrikken van je energieverbruik en op zoek gaan naar mogelijkheden om energiezuiniger te leven. Kloppen de getallen en bedragen niet moet je met de werkelijke bedragen bij de hand reclameren bij het energiebedrijf en vragen om correctie. En om dat goed te doen, gewoon een brief schrijven met daarin de gegevens zoals die volgens jou moeten zijn. Simpel toch.
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Dedi,
thanks dat jij het begrijp wat ik bedoel.
Energivreter,
Jammer dat je het niet snap en dat jij vind dat wij een het niet op order hebben zal ik gelijk recht trekken.
een voorbeeld om te laten zien dat eneco hun administatie niet op orde hebben en mensen naast elkaar heen werken.
ik had een schrikking om het geld in delen te betalen
die eerste rekening van 166 euro moest ik betalen voor 6 nov.
nu komt het ik kreeg op 30 okt een herinnering om 166 euro te betalen voor 3 nov,
sorry hoor maar je wou toch niet zeggen dat dit klopt
anyway
ik de rede wat Dedi al uitgelegd heb waarom wij hier op het forum schrijven is kijken of iemand anders nog iets weet wat ik nog niet geprobeerd heb bijv.
een brief schrijven werkt niet want dat had ik ook al geprobeerd anders schrijf ik niet dat er niet naar me geluisterd word.
nou ik wil je niet aanvallen zoals wat jij naar ons doet.
Ik ben blij dat het bij jouw wel goed gaat.
bij ons helaas niet.
greetz: René
thanks dat jij het begrijp wat ik bedoel.
Energivreter,
Jammer dat je het niet snap en dat jij vind dat wij een het niet op order hebben zal ik gelijk recht trekken.
een voorbeeld om te laten zien dat eneco hun administatie niet op orde hebben en mensen naast elkaar heen werken.
ik had een schrikking om het geld in delen te betalen
die eerste rekening van 166 euro moest ik betalen voor 6 nov.
nu komt het ik kreeg op 30 okt een herinnering om 166 euro te betalen voor 3 nov,
sorry hoor maar je wou toch niet zeggen dat dit klopt
anyway
ik de rede wat Dedi al uitgelegd heb waarom wij hier op het forum schrijven is kijken of iemand anders nog iets weet wat ik nog niet geprobeerd heb bijv.
een brief schrijven werkt niet want dat had ik ook al geprobeerd anders schrijf ik niet dat er niet naar me geluisterd word.
nou ik wil je niet aanvallen zoals wat jij naar ons doet.
Ik ben blij dat het bij jouw wel goed gaat.
bij ons helaas niet.
greetz: René
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
wat vragen jullie eigenlijk op dit forum. Goede raad of alleen maar een schouder om op uit te kunnen huilen over allemaal die dingen die jullie jezelf aandoen. Volgens mij dat laatste. Want zodra een goedbedoeld advies gegeven wordt, wordt de brenger van die boodschap gestenigd met opmerkingen en suggesties die totaal niet gefundeerd zijn. Wij hebben allemaal bij onze geboorte de mond niet alleen gekregen om te klagen en te zanikken, maar ook om te vragen. Onze oren hebben we gekregen om te luisteren, onze ogen ook om te lezen. Onze vingers om brieven te schrijven of te tikken op een typemachine of een computer. Wanneer blijkbaar de coordinatie tussen luisteren en lezen ontbreekt en daardoor alleen maar geklaagd wordt, kan niemand er meer iets aan doen. Dan is de enige oplossing het vragen van hulp. Maar dan wel goed luisteren en niet alleen maar klagen. De meeste mensen raken niet in de problemen door een slechtwillende leverancier, maar door hun eigen gedrag dat zij aan iedereen klagend opdringen....
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Ik kan jullie 1 goede raad geven en dat is dat jullie Eneco niet moeten machtigen om automatisch te incasseren, ik heb het nl ook gehad dat ze zomaar 369 euro afschreven boven mijn vaste maandbedrag om terwijl je toch alleen toestemming geeft voor een bepaald bedrag na veel heen en weer gebel was het wel een foutje zeiden ze maar voorlopig duurt het wel een paar weken voordat je je geld terug hebt ook al laat je het storneren.
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
als je een machtiging afgeeft aan bijvoorbeeld het energiebedrijf is die niet voor een vast bedrag, maar voor de kosten van jouw energieverbruik. Het voorschot is een vast bedrag, maar de jaarafrekening niet. En het bedrag dat daarop als saldo verschijnt en mogelijk betaald moet worden, wordt ook via diezelfde machtiging geincasseerd. Net hetzelfde bijvoorbeeld als de telefoon. Je verbelt toch ook niet iedere afrekenperiode voor hetzelfde bedrag. Mensen, een beetje meer nadenken in dit leven kan geen kwaad.
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Enerigievreter,
je bent best wel grappig.
je schrijft dat wij goed moeten lezen en niet zo veel klagen,
maar volgens mij moet je maar eens in de spiegel kijken want.
1 jij klaagt over ons wat wij hier schrijven
2 volgens mij lees jij niet goed wat wij schrijven want wij zijn gewoon op zoek of iemand anders die ongeveer het zelfde mee hebben gemaakt en kijk hoe zij dit hebben opgelost want misschien kan ik dat pad ook volgen.
3 alle "tips"die jij als voorbeeld op geef zoals schrijf een brief.
als jij me bericht begreep dan kon je er uit halen dat ik dat al had geprobeerd maar niet niemand wilde luisteren.
4 wat doen wij ons zelf aan? niks, ik heb niet gevraagd dat eneco een puinhoop er van moet maken en gegevens van ons kwijt moet raken. en hoe kan jij van iets uitgaan terwijl je niet eens goed kan lezen wat wij bedoelen?
kijk wij zijn hier niet op zoek naar een schouder om uit te huilen en ook niet naar een persoon die denkt dat hij Jeryy Springer is.
het word tijd dat je iemand anders lekker ga lastig vallen en hou lekker deze forum schoon.
ps: ik hoor het nog wel als jij een keer tegen dit soort problemen op loopt.
greetz: René
je bent best wel grappig.
je schrijft dat wij goed moeten lezen en niet zo veel klagen,
maar volgens mij moet je maar eens in de spiegel kijken want.
1 jij klaagt over ons wat wij hier schrijven
2 volgens mij lees jij niet goed wat wij schrijven want wij zijn gewoon op zoek of iemand anders die ongeveer het zelfde mee hebben gemaakt en kijk hoe zij dit hebben opgelost want misschien kan ik dat pad ook volgen.
3 alle "tips"die jij als voorbeeld op geef zoals schrijf een brief.
als jij me bericht begreep dan kon je er uit halen dat ik dat al had geprobeerd maar niet niemand wilde luisteren.
4 wat doen wij ons zelf aan? niks, ik heb niet gevraagd dat eneco een puinhoop er van moet maken en gegevens van ons kwijt moet raken. en hoe kan jij van iets uitgaan terwijl je niet eens goed kan lezen wat wij bedoelen?
kijk wij zijn hier niet op zoek naar een schouder om uit te huilen en ook niet naar een persoon die denkt dat hij Jeryy Springer is.
het word tijd dat je iemand anders lekker ga lastig vallen en hou lekker deze forum schoon.
ps: ik hoor het nog wel als jij een keer tegen dit soort problemen op loopt.
greetz: René
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
toevallig donderdag jl naar zembla gekeken? Dan had je in een spiegel gekeken. Deze aflevering ging over bureaus voor rechtshulp en ze lieten een aantal baliesituaties zien. Aan de vraagkant zaten de klagers die maar bleven doorzanikken over hun probleem en niet luisterden naar de medewerker die bleven proberen de klagers uit te leggen hoe te werk gegaan moest worden.
Jullie zijn precies hetzelfde. Jullie hebben jezelf er zo van overtuigd dat de buitenwereld alleen maar bestaat uit boze mensen die jullie erin willen luizen dat jullie niet meer luisteren naar goede raad maar die mensen alleen maar afkatten.
Trouwens ik vraag mij af, hoe komen jullie aan je geld. Niet met werken. Want dan wisten jullie dat mensen die werken fouten kunnen maken. Jullie doen alsof jullie foutloos zijn. En dat betekent dat jullie of liegen dat het gedrukt staat of niks doen. Want dan kun je ook geen fouten maken....................
Jullie zijn precies hetzelfde. Jullie hebben jezelf er zo van overtuigd dat de buitenwereld alleen maar bestaat uit boze mensen die jullie erin willen luizen dat jullie niet meer luisteren naar goede raad maar die mensen alleen maar afkatten.
Trouwens ik vraag mij af, hoe komen jullie aan je geld. Niet met werken. Want dan wisten jullie dat mensen die werken fouten kunnen maken. Jullie doen alsof jullie foutloos zijn. En dat betekent dat jullie of liegen dat het gedrukt staat of niks doen. Want dan kun je ook geen fouten maken....................
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Bij een oude Mevr. van in de 80, hetzelfde verhaal van Eneco.
Dit jaar ook bijbetalen van rond de 900 euro !!!
Ook hetzelfde excuus van Eneco: de standen van de vorige jaren zouden niet geklopt hebben.
Nou, zeker weten van wel dus.(Heb ik persoonlijk voor haar doorgegeven !)
Maar ze moest wel de 900 euro betalen van haar AOW-tje.
TIP: Hou per maand je meters bij op een lijstje, kun je naderhand precies bekijken waar eventueel een piek zit.
Zet eens alles uit en kijk of je meter nog draait.
De meter eiken kost veel geld en moet je eerst zelf betalen en pas als echt blijkt dat hij stuk is krijg je het vergoed.
Aangezien je altijd stroom en gas etc. nodig hebt, heeft de Eneco een MACHTSPOSITIE waar niets tegen te beginnen is, want jij zult moeten bewijzen dat zij ongelijk hebben !!
Verder sterkte en gelijk geld terug laten boeken als het niet klopt, kun je het altijd nog handmatig zelf het goede bedrag overmaken.
groetjes.
Dit jaar ook bijbetalen van rond de 900 euro !!!
Ook hetzelfde excuus van Eneco: de standen van de vorige jaren zouden niet geklopt hebben.
Nou, zeker weten van wel dus.(Heb ik persoonlijk voor haar doorgegeven !)
Maar ze moest wel de 900 euro betalen van haar AOW-tje.
TIP: Hou per maand je meters bij op een lijstje, kun je naderhand precies bekijken waar eventueel een piek zit.
Zet eens alles uit en kijk of je meter nog draait.
De meter eiken kost veel geld en moet je eerst zelf betalen en pas als echt blijkt dat hij stuk is krijg je het vergoed.
Aangezien je altijd stroom en gas etc. nodig hebt, heeft de Eneco een MACHTSPOSITIE waar niets tegen te beginnen is, want jij zult moeten bewijzen dat zij ongelijk hebben !!
Verder sterkte en gelijk geld terug laten boeken als het niet klopt, kun je het altijd nog handmatig zelf het goede bedrag overmaken.
groetjes.
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
nog altijd geldt de stelregel: wie eist bewijst. Als jij dus eist dat je geld terug moet krijgen of minder moet betalen, zul je moeten bewijzen dat jij gelijk hebt. En dat is heel simpel. Gewoon de meterstand op de laatste afrekennota vergelijken met de meter. Kijken of de beginstand van de nota dezelfde is als de eindstand van de vorige jaarafrekening en als dat klopt, dan klopt de berekening ook. Als je dan eens gaat kijken naar het energieverbruik zul je vaak tot je verbijstering vaststellen hoeveel energie gebruikt wordt. Televisie, radio, wasmachine, noem ze maar op. Allemaal apparatuur die het leven veraangenamen, maar wel energie verbruiken bij het leven. Energieleveranciers zijn weliswaar monopolisten maar ook die kunnen het zich niet permiteren de zaak te flessen. En daar worden ze wel van beschuldigd. Gewoon cijfertjes controleren en als die niet kloppen reclameren. En bij voorkeur schriftelijk want dat is naderhand beter aantoonbaar dan mondelinge of telefonische reclamatie..
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
René,
Hier nog een medestandster. Wij hebben ook net een rekening ontvangen van Eneco. 600 euro bijbetalen....we zouden dit jaar 3x zoveel stroom hebben verbruikt dan vorig jaar....vreemd als je beiden fulltime werkt...en dus maar weinig stroom verbruikt!
We schrokken ons rot toen we gisteren de nota op de deurmat vonden...en ja natuurlijk zorgen ze dat je die op zaterdag ontvangt, want dan is de klantenservice niet bereikbaar...we gaan morgen, maandag, meteen bellen...ben benieuwd...
Groeten
Debbie
Hier nog een medestandster. Wij hebben ook net een rekening ontvangen van Eneco. 600 euro bijbetalen....we zouden dit jaar 3x zoveel stroom hebben verbruikt dan vorig jaar....vreemd als je beiden fulltime werkt...en dus maar weinig stroom verbruikt!
We schrokken ons rot toen we gisteren de nota op de deurmat vonden...en ja natuurlijk zorgen ze dat je die op zaterdag ontvangt, want dan is de klantenservice niet bereikbaar...we gaan morgen, maandag, meteen bellen...ben benieuwd...
Groeten
Debbie
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Wij hebben hetzelfde probleem bij Eneco met nog twee andere mensen. Te weten, te hoge jaarnota's die onmogelijk zijn. Respectievelijk 450, 650 en 1100 euro voor ons zelf.
Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering en ze vertelde mij dat de klacht inmiddels meerdere keren bij hun was neergelegd en ze gaan mijn zaak behartigen. Ze vertelden verder ook dat ik zelf niet eens contact hoef op te nemen met Eneco, omdat ze al wisten dat Eneco toch niet gaat meewerken. Kortom, rechtsbijstand inschakelen en met zo veel mogelijk mensen en met zoveel mogelijk informatie, want bij Eneco is de administratie ook niet in orde.
Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering en ze vertelde mij dat de klacht inmiddels meerdere keren bij hun was neergelegd en ze gaan mijn zaak behartigen. Ze vertelden verder ook dat ik zelf niet eens contact hoef op te nemen met Eneco, omdat ze al wisten dat Eneco toch niet gaat meewerken. Kortom, rechtsbijstand inschakelen en met zo veel mogelijk mensen en met zoveel mogelijk informatie, want bij Eneco is de administratie ook niet in orde.
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Beste forum lezers,
Voor wat betreft de hoge afrekeningen van Eneco moet je eens kijken naar het nieuwe gedeelte. Het heet "Eneco Netbeheer".
De transport kosten daaronder bedragen bijna 50% van je energie verbruik. Na informatie werd er gezegd dat inderdaad de tarieven omhoog zijn gegaan en zij vonden het niet nodig de klanten te informeren. Wat kan je aan zoiets doen?[/b]
Voor wat betreft de hoge afrekeningen van Eneco moet je eens kijken naar het nieuwe gedeelte. Het heet "Eneco Netbeheer".
De transport kosten daaronder bedragen bijna 50% van je energie verbruik. Na informatie werd er gezegd dat inderdaad de tarieven omhoog zijn gegaan en zij vonden het niet nodig de klanten te informeren. Wat kan je aan zoiets doen?[/b]
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
In plaats van je zorgen te maken over foutieve afrekeningen zou ik eens kijken naar je installatie ! Iemand die 2117m3 water verbruikt in een jaar daar is beslist iets mis mee ! ... Als tweeverdieniner in een eengezinswoning hebben wij al 8 jaar een constant jaarverbruik van 105 à 109 m3 water ... bij de buren (zelfde woning, gespiegeld) hebben ze 2 kids en daar komen ze uit op circa 200m3 per jaar ...
Je verbruik van 2117m3 is dus écht niet normaal ... wellicht een lek in je (niet zichtbare) leidingen ???
Je verbruik van 2117m3 is dus écht niet normaal ... wellicht een lek in je (niet zichtbare) leidingen ???
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Ik woon in een klein flatje met nog iemand, en we hebben een jaarafrekening van €355,00 ontvangen voor de elektriciteit.
Is dit nog wel normaal? Schrok er wel een beetje van. Vooral als student zijnde .
Is dit nog wel normaal? Schrok er wel een beetje van. Vooral als student zijnde .
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Beste redactie van Radar,
Ik zal proberen mijn klacht over Eneco zo kort mogelijk uit te leggen.
Ik ben per 17 jan. dit jaar verhuisd van Leersum naar Zeist.
Keurig mijn adreswijziging en de meterstanden van het oude en nieuwe huis doorgegeven aan Eneco.
Daar ik altijd een verzamelrekening ontvang van Eneco ging ik er vanuit dat de huidige rekeningen nu ook compleet waren. Wat schetst echter mijn verbazing in augustus! Ik kreeg een schrijven met een rekening voor administratiekosten omdat ik per 17 januari een nieuwe klant was was Eneco voor het leveren van mijn gas!. Ik heb direct gebeld met Eneco en mij werd toegegeven dat zij hadden verzuimd mij een gasnota te sturen omdat dit tegenwoordig via Rotterdam gaat en neit meer via Utrecht, er ws een foutje in de administratie geslopen en ik zou mijn jaarnota volgend jaar wel ontvangen en deze gespreid mogen betalen.
Ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik hier geen genoegen mee nam en een voorlopige schatting wilde hebben van Eneco om deze dan per maand alvast te kunnen voldoen. Ik moest hiervoor een bezwaarbrief schrijven en heb dat ook gedaan in deze brief heb ik om een schriftelijke reactie gevraagt maar nog niet ontvangen. Wel heb ik een aanmaning gekregen omdat ik deze administratiekosten nog niet )in overleg trouwens' betaald had.
Ik vind dit een schandelijke zaak zeker met al de spotjes dat alles zo goed geregeld zou worden volgens <ronald en de zusjes> Radar wat kun je hier nu aan doen ik heb weer een brief geschreven en hoop nu wel een passende oplossing te krijgen van Enenco.
Ik hoop op eenreactie uwerzijds en houd u op de hoogte van mijn Eneco avontuur.
Met vriendelijke groet,
J.E. van Ravenswaay
Ik zal proberen mijn klacht over Eneco zo kort mogelijk uit te leggen.
Ik ben per 17 jan. dit jaar verhuisd van Leersum naar Zeist.
Keurig mijn adreswijziging en de meterstanden van het oude en nieuwe huis doorgegeven aan Eneco.
Daar ik altijd een verzamelrekening ontvang van Eneco ging ik er vanuit dat de huidige rekeningen nu ook compleet waren. Wat schetst echter mijn verbazing in augustus! Ik kreeg een schrijven met een rekening voor administratiekosten omdat ik per 17 januari een nieuwe klant was was Eneco voor het leveren van mijn gas!. Ik heb direct gebeld met Eneco en mij werd toegegeven dat zij hadden verzuimd mij een gasnota te sturen omdat dit tegenwoordig via Rotterdam gaat en neit meer via Utrecht, er ws een foutje in de administratie geslopen en ik zou mijn jaarnota volgend jaar wel ontvangen en deze gespreid mogen betalen.
Ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik hier geen genoegen mee nam en een voorlopige schatting wilde hebben van Eneco om deze dan per maand alvast te kunnen voldoen. Ik moest hiervoor een bezwaarbrief schrijven en heb dat ook gedaan in deze brief heb ik om een schriftelijke reactie gevraagt maar nog niet ontvangen. Wel heb ik een aanmaning gekregen omdat ik deze administratiekosten nog niet )in overleg trouwens' betaald had.
Ik vind dit een schandelijke zaak zeker met al de spotjes dat alles zo goed geregeld zou worden volgens <ronald en de zusjes> Radar wat kun je hier nu aan doen ik heb weer een brief geschreven en hoop nu wel een passende oplossing te krijgen van Enenco.
Ik hoop op eenreactie uwerzijds en houd u op de hoogte van mijn Eneco avontuur.
Met vriendelijke groet,
J.E. van Ravenswaay
Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!
Ik werd dit jaar geconfronteerd met en rekening van 6000 euro. Eerst een geschatte correctienota?? tot juli 2003 van 3700 euro en daar bovenop nog een jaarnota van 2400 euro...Ik woon alleen in een 3 kamerwoning. Nu vraag ik me af of ze wel helemaal lekker zijn daar bij Eneco zeker als je bedenkt dat de installatie van hun kant nog stampt uit 1950 ( katoenen bedrading). Helaas op al mijn brieven, e-mails en telefoontjes heb ik geen reactie ontvangen. Heb bij het kantoor in den Haag wel zowaar mijn betalingsregeling kunnen aanpassen van 700 euro per maand naar 200 euro. Mijn maandbedrag hadden ze opgeschroefd naar 266 euro!!! ze zijn niet goed. Helaas is die betalingsregeling ingetrokken kwam ik achter toen ik netjes belde om te vragen waar mijn acceptgiro bleef. Hun antwoord de 1ste termijn was te laat overgemaakt. dan te bedenken dat ik nog nooit enige achterstand bij ze heb gehad... Ik kan zo nog uren doorgaan, maar helaas maakt het allemaal niet uit en zit ik mooi in de ****!