2012 overgestapt van Nuon naar Eneco. Ten eerste, om je termijnbedrag te bepalen met hun is 1 grote drama. Het is inmiddels 5 keer veranderd en hun administratie van hoeveel je hebt betaald, in rekening gebracht klopt voor geen meter.
Wij hebben een jaarnota van Eneco ontvangen in juli/aug. Naheffing was alleen €75 en hun beweerde bijna € 500,-. Meer dan de helft van de nota zou niet in rekening werden gebracht, anders gezegd niet betaald. Nu zit ik deze kosten onterecht te betalen.
Ik heb vorige week een brief via email en per post verstuurd. Wat blijkt, ze sturen weer een aanpassing mbt het termijnbedrag, dit is weer lager dan wat volgens jaarnota is verbruikt.
Heeft iemand tips om dit snel met Eneco op te lossen, heeft het zin om juridische hulp in te schakelen?
Ik heb gisterenavond even rondgekeken of ik naar een andere energiemaatschappij zou kunnen overstappen maar volgens mij blijf je met ze allemaal in hun administratiesysteem drama hangen.
Bij welke energiemaatschappij heb je de ministe problemen en stabiele, betrouwbare rekeningen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco Jaarnota + rekening - administratie fouten
-
-
Re: Eneco Jaarnota + rekening - administratie fouten
Hoi,
Kan mij bijna niet voorstellen dat men slechter af is bij een ander bedrijf dan bij de Eneco
Ik wil u absoluut niet bang maken,maar men reageert op dit soort site's met de oproep kontakt op te nemen zodat zij een "passende" oplossing willen vinden met u.
Trap er niet in!!
Blijf ze bellen,mailen en op dit soort site's reageren,hoe meer mensen deze wanpraktijken kenbaar maken hoe sterker de consument staat!
Tip: laat u niet intimideren!! en vraag altijd om een schriftelijke reaktie of handel de zaak af via(deze) site,u hebt dan altijd bewijs!
Sterkte
Kan mij bijna niet voorstellen dat men slechter af is bij een ander bedrijf dan bij de Eneco
Ik wil u absoluut niet bang maken,maar men reageert op dit soort site's met de oproep kontakt op te nemen zodat zij een "passende" oplossing willen vinden met u.
Trap er niet in!!
Blijf ze bellen,mailen en op dit soort site's reageren,hoe meer mensen deze wanpraktijken kenbaar maken hoe sterker de consument staat!
Tip: laat u niet intimideren!! en vraag altijd om een schriftelijke reaktie of handel de zaak af via(deze) site,u hebt dan altijd bewijs!
Sterkte
Beste abdevlin30,
Ik heb uw bericht gelezen en begrijp hieruit dat er sinds uw overstap naar ons onduidelijkheden zijn ontstaan. Zo hebben wij het termijnbedrag meerdere malen aangepast en klopt de jaarnota volgens u niet.
Ik kom graag met u in contact om de situatie met u te bespreken en duidelijk uiteen te zetten. Wanneer nodig of gewenst informeer ik u ook schriftelijk. Als u het op prijs stelt dat ik contact met u opneem, stuurt u mij dan uw klantgegevens via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Ik heb uw bericht gelezen en begrijp hieruit dat er sinds uw overstap naar ons onduidelijkheden zijn ontstaan. Zo hebben wij het termijnbedrag meerdere malen aangepast en klopt de jaarnota volgens u niet.
Ik kom graag met u in contact om de situatie met u te bespreken en duidelijk uiteen te zetten. Wanneer nodig of gewenst informeer ik u ook schriftelijk. Als u het op prijs stelt dat ik contact met u opneem, stuurt u mij dan uw klantgegevens via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
-
Kijk dit bedoel ik dus....daar is mw Kelly weer schijnbaar juriste bij eneco (althans volgens mij denkt ze dit?).
Trap niet in dit soor kul verhalen en laat het schriftelijk afhandelen
Een gewaarschuwd mens.....
Succes
Trap niet in dit soor kul verhalen en laat het schriftelijk afhandelen
Een gewaarschuwd mens.....
Succes
-
Sure.onduidelijkheden
Er zijn bij een overstap van Eneco zelden onduidelijkheden. Eneco neemt vaak de eindstanden niet op, tenminste dat is bij mij het geval, maar verzint zelf eindstanden die veel hoger zijn dan de werkelijke eindstanden. Vandaar je bij een overstap een hele dikke eindafrekening hebt.
Nuon begint echter wel gewoon te meten vanaf de echte stand dus betaal je een poos dubbel voor je stroom.
In overleg met Eneco danwel haar incasso bureau is er niet uit te komen. Ik laat het daarom maar voorkomen en laat de rechter beslissen of Eneco zomaar de werkelijke eindstanden mag negeren en zelf standen in haar voordeel mag verzinnen. Ik weet wel dat de directeuren van Greenchoice voor dergelijke praktijken inmiddels vervolgt worden door justitie, dus ik geef mezelf een grote kans te winnen.
Zodra het bij de rechter ligt en deze uitspraak heeft gedaan, laat ik jullie het weten.
Nuon begint echter wel gewoon te meten vanaf de echte stand dus betaal je een poos dubbel voor je stroom.
In overleg met Eneco danwel haar incasso bureau is er niet uit te komen. Ik laat het daarom maar voorkomen en laat de rechter beslissen of Eneco zomaar de werkelijke eindstanden mag negeren en zelf standen in haar voordeel mag verzinnen. Ik weet wel dat de directeuren van Greenchoice voor dergelijke praktijken inmiddels vervolgt worden door justitie, dus ik geef mezelf een grote kans te winnen.
Zodra het bij de rechter ligt en deze uitspraak heeft gedaan, laat ik jullie het weten.