LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco maakt het echt te bont.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
evelineintveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 16:48

Eneco maakt het echt te bont.

Ongelezen bericht door evelineintveen »

Eneco blijft administratiekosten rekenen over reeds betaalde administratie kosten en Nuon is mijn leverancier, maar Eneco ontvangt transportkosten. Na een operatie kon ik niet goed lopen en stond er een medewerker aan de deur. Voor straf kreeg ik 50,00 boete. Nu een klacht ingediend en kijken wat er gebeurd. Dit is mijn ingediende klacht:
Ik heb al mijn rekeningen voor transport betaald op augustus en september 10 na. Ik heb op 23-7'10 45,00 en op 05-03'1013,31 rest administratiekosten betaald.Eneco blijft maar administratiekosten rekenen over reeds door mij betaalde rekeningen en administratiekosten. Op 05-10'10 is er een medewerker aan de deur geweest. Ik kon niet open doen, omdat ik aan mijn benen ben geopereerd ivm spataderen en kon slecht lopen. Indien u mij niet gelooft neemt u maar contact op met polikliniek de Blaak. Als straf dat ik de deur niet open kon doen krijg ik 50,00 boete. BELACHELIJK.

MAXIEM

Re: Eneco maakt het echt te bont.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

evelineintveen

Advies: neem eens kontakt op met.............................................

-------------------------------------------------------------------------------
Als u dit op prijs stelt, geeft u dan uw contactgegevens, samen met het onderwerp van dit forum, aan mij door via het e-mailadres:

[email protected]
Kelly, medewerkster Eneco
--------------------------------------------------------------------------------
Sukses, Maxiem.

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Eneco maakt het echt te bont.

Ongelezen bericht door Fire87 »

Die 50 euro krijg je gewoon berekend voor het feit dat er iemand langs moet komen om je te wijzen op het openstaande saldo. Of je nou open doet of niet, de kosten voor dat bezoek krijg je zoiezo gefactureerd.

sprint
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2010 00:55

Re: Eneco maakt het echt te bont.

Ongelezen bericht door sprint »

Ik neem aan dat er door Eneco ook op een andere wijze contact met u is gezocht voor dat men u bezoekt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eneco maakt het echt te bont.

Ongelezen bericht door Shine »

Zie ook Topic:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=86140

Maar hier gaat het TS om het leveringsgedeelte welke ook (al) niet bijtijds betaald is.
Voordat er 'iemand' aan de deur komt worden er eerst herinneringen, aanmaningen verstuurd. Als die genegeerd worden......... tsja,.......... dan mag je de hand in eigen boezem steken.
Voor de rest geldt ook in dit geval mijn reactie schrijven in het leveranciers topic van TS.
Er zijn talloze manieren waarop uzelf had kunnen voorkomen dat u te laat zou gaan betalen als u weet dat u geopereerd gaat worden. (van acceptgiro naar autmatische incasso, internetbankieren etc)
Schuif uw eigen betaal verantwoordelijkheid (omdat u een operatie hebt gehad) niet af op een leverancier of netbeheerder.
Er worden dagelijks mensen opgenomen en geopereerd. Nog voor veel ingrijpender zaken. Zij betalen wel bijtijds.

Stedin gaat over tot afsluiting als u onze nota voor het transport van energie niet op tijd betaalt (de transportkosten zijn in de meeste gevallen opgenomen in de nota van uw energieleverancier). Indien deze nota niet op tijd betaald is ontvangt u eerst een betalingsherinnering van ons, gevolgd door een aanmaning en een huisbezoek. Er zijn kosten verbonden aan het toesturen van herinneringen, aanmaningen en het huisbezoek. Deze kosten worden bij u in rekening gebracht. Blijft u ook na de aanmaning en het huisbezoek in gebreke, dan gaan wij tot afsluiting over.
Zie: http://www.stedin.net/Informatie_voor/C ... eleid.aspx

Gesloten