LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gayetana
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:02

ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door gayetana »

HALLO ALLEMAAL..

IK HEB EEN VRAAG. KAN ENECO JE METERSTANDEN ZOMAAR INSCHATTEN??

WOON AL 3 JAAR IN HET HUIS EN NOG NOOIT EEN REKEING GEKREGEN VAN ENECO.
OPEENS KREEG IK EEN BRIEF DAT IK MOEST BETALEN OMDAT DOOR HUN ADMINISTRATIEVE FOUT mijn watermeter niet is uitgevoerd.

KAN DIT??
OVER DE JAREN 2005 T/M 2008 HEBBEN ZE EEN SCHATTING GEMAAKT VAN MIJN METERSTANDEN.

MOET IK DIT BETALEN??

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door antonh »

Ja dit kan.
het is niet alleen de fout van Eneco maar ook van jou.
Je weet dat je water moet betalen en zegt niets in de hoop dat ze het niet merken.
Jij had zelf ook bij Eneco aan de bel kunnen trekken hoor en het melden.
Nu zal het wel en flink bedrag zijn he?
Ik heb geen watermeter en wordt ook ieder jaar geschat.
En met die schatting is niets mis mee.
Je zult er echt niet onder uit komen om te betalen hoor.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Voorlopig niet betalen. Wel bij Eneco een betalingsuitstel afspreken. Wel Eneco bellen en de juiste meterstanden doorgeven. Op basis hiervan een correctie -afrekening laten maken. Deze natuurlijk wel betalen.

gayetana
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:02

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door gayetana »

OVER DE JAREN 2005, 2006, 2007 HEB IK GEEN METRSTANDEN, DUS KAN IK ZE NIET DOORGEVEN.


TROUWENS ik hoef de administratie van eneco niet te regelen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door gravedigger »

Is dat schreeuwen echt nodig gayetana? Is het trouwens niet zo dat water niet door energiemaatschappijen worden berekend, maar door Waternet?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door Gizmo© »

@gayetana

Je hebt toch nu je eindmeterstand? Die aan Eneco doorgeven en daarmee een correcte jaar (in jouw geval jaren) afrekening laten maken.

En nee, jij hoeft de administratie voor Eneco te doen, maar je had wel al die jaren doorkunnen hebben dat er iets niet klopt.
Jaren niet voor water betalen, dat kan een leuke rekening worden.
Ik schat gezien ons verbruik voor deze 3 jaar een kleine 500 pleurootjes.

gayetana
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:02

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door gayetana »

Ik schreeuw niet gravedigger......Ik type een bericht

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dan moet je je keyboard na laten kijken. Je caps lock blijft hangen!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door Shine »

Ja, je zult het moeten betalen.
De consument is zelf verantwoordelijk voor het jaarlijks doorgeven van de watermeterstanden. Dit hebt u nagelaten en op zijn beloop gelaten.
U zelf hebt uw water administratie ook niet bij gehouden!
Eens in de drie/vier jaar komt de wateropenemer langs om de stand op te nemen. De overige jaren doet de consument dat zelf en geeft deze door. Gebeurd dat niet dan zullen ze worden geschat.
Precies zoals dat ook geldt voor energieverbruik.

Ennehm, de capslock even uitschakelen staat inderdaad net wat prettiger en netter.
Schreeuwen brengt u niet erg ver.

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door zwartje »

Als eerste ik zit ook bij de Eneco en ik heb ook geen watermeter. Die standen doorgeven is dus niet mogelijk.
Alleen als je de jaarafrekening krijgt van de Eneco staat er altijd een post op met water (o.i.d.). Dit is een bedrag aan de hand van het aantal vierkante meters die je woning heeft.
Als je weinig water gebruikt zul je eigenlijk wat te veel betalen, maar als je veel water gebruikt, betaal je eigenlijk te weinig.

Een goede les voor de volgende keer is je jaarrekeningen even goed nakijken of alles er wel op staat.

Hoe je het ook went of keert je zal moeten betalen.

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door coramora »

TROUWENS ik hoef de administratie van eneco niet te regelen
Hoezo de administratie van Eneco? Het is toch ook jouw administratie. Jij neemt iets af waarvoor je dient te betalen. Als je je bonnetje bij de supermarkt nakijkt en er staat iets dubbel op, trek je toch ook direct aan de bel.

Waarom zijn sommige mensen van mening dat je de rekening van je energiebedrijf niet hoeft te checken??

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door coramora »

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat niet iedere berekening makkelijk te begrijpen is.

Maar..... er staan meterstanden op de rekening dat aangeeft hoeveel je hebt gebruikt en waarvoor je moet betalen. Het lijkt me toch een kleine moeite om de meterstanden te controleren met de meters. Het lijkt mij dat iedereen dat kan begrijpen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: ENECO METERSTANDEN GESCHAT

Ongelezen bericht door stekel »

In Rotterdam is er een tijdje geleden een watermeter geplaatst en nu valt dat buiten de Eneco rekening.Dat betekend dat ik nu een rekening moet ontvangen van Evides. Voordat de watermeter geplaatst werd betaalde ik een vast bedrag per jaar voor de waterlevering 100.83 euro per jaar. Waarvan 62,88 euro vastrecht per jaar. Ik heb de rekening van Evides nog niet ontvangen,maar ik denk dat ik ,als alleenstaande,goedkoper uit ben met mijn waterrekening.

Gesloten