Ik ben het spoor bijster..
Wellicht dat iemand mij kan helpen want ik krijg niet echt een zinnig antwoord van beide leveranciers.
Helaas ik heb twee leveranciers...
Op moment neem ik het volgende af;
Eneco;
levering energie € 161,-
transport van energie € 27,-
Nuon;
Natuurstroom € 72,16
Jaren terug werden we een keer gebeld door Nuon over een aanbieding over natuurstroom.. helaas hebben we daarvoor een akkoord gegeven zonder goed na te vragen hoe en wat.. nu inmiddels paar jaar verder betalen wij maandelijks deze bedragen voor een tweekamerappartement. Ik heb al tig keer aangegeven dit is te hoog voor ons appartement. Zij blijven erbij dat het zo goed is.
Mijn vraag; als ik bij Eneco zowel gas als elektriciteit afneem waarom betaal ik dan nog aan Nuon voor Natuurstroom. Mocht dat weg vallen gaat mijn termijn bedrag dan omhoog van Eneco?
Betekent wel nog steeds dat ik voor een tweekamerappartement dus totaal € 264,16 betaal.
Wie kan mij hierover adviseren.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco & Nuon
Re: Eneco & Nuon
Sorrie,.........maar beide producten zijn energie.Levering energie, transport energie
Welke soorten energie? Graag wat beter omschrijven svp. Zoals dat ook op de factuur omschreven staat. Het/de soort(en) energie en transport.
Verder,......als u helemaal zeker wilt weten bij wie u bent aangesloten voor levering van producten, bel dan uw netbeheerder. Hij kan u als enige vertellen wie uw leverancier(s) is/zijn voor welk product.
Lichtje, tik eens natuurstroom in op Google.
NUON: NatuurStroom is de schoonste stroom van Nederland. Het is groene energie die voor 100% wordt opgewekt uit zon, water en wind.
Dus als ik dit goed begrijp dan krijg je elektrische energie van zowel Eneco als van Nuon. Maar omdat je spreekt over jaren geleden (hoeveel jaar ?) lijkt het me raar dat toen Nuon al over het netwerk van Eneco energie kon leveren.
Wel geloof ik dat met het leveren van groene stroom een uitzondering gemaakt kon worden en daarom vrees ik dat je elektriciteit dubbel betaalt, omdat je niet bent afgemeld bij Eneco.
De vraag is nu: Wie had je moeten afmelden en heb je vervolgens recht op teruggave bij Eneco? Normaal ben je zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van gegevens of je moet bij Nuon kunnen nagaan dat op het moment dat zij jou hun product verkochten zij verantwoordelijk waren om jou af te melden bij Eneco. Dan kun je bij Nuon verhaal halen.
Dus dat wordt contact opnemen mogelijk met beide leveranciers. Doe dit schriftelijk, dan heb je altijd bewijs.
Ben benieuwd, succes.
NUON: NatuurStroom is de schoonste stroom van Nederland. Het is groene energie die voor 100% wordt opgewekt uit zon, water en wind.
Dus als ik dit goed begrijp dan krijg je elektrische energie van zowel Eneco als van Nuon. Maar omdat je spreekt over jaren geleden (hoeveel jaar ?) lijkt het me raar dat toen Nuon al over het netwerk van Eneco energie kon leveren.
Wel geloof ik dat met het leveren van groene stroom een uitzondering gemaakt kon worden en daarom vrees ik dat je elektriciteit dubbel betaalt, omdat je niet bent afgemeld bij Eneco.
De vraag is nu: Wie had je moeten afmelden en heb je vervolgens recht op teruggave bij Eneco? Normaal ben je zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van gegevens of je moet bij Nuon kunnen nagaan dat op het moment dat zij jou hun product verkochten zij verantwoordelijk waren om jou af te melden bij Eneco. Dan kun je bij Nuon verhaal halen.
Dus dat wordt contact opnemen mogelijk met beide leveranciers. Doe dit schriftelijk, dan heb je altijd bewijs.
Ben benieuwd, succes.
-
diamondvoodoo
Het antwoord is simpel...
Waar woon je als ik vragen mag? Wellicht in de provincie Zuid-Holland of Utrecht...?
Dit betekend dat Eneco netbeheerder is voor gas en elektriciteit. Eneco transporteert de energie (e&g) door hun netwerk en daar betaal je voor. Levering en transport gas is de 161- De 27- zijn de transportkosten voor elektra en Nuon verzorgt de levering voor elektra.
Nu moet ik toegeven dat de levering elektra enorm hoog is... Natuurstroom bij Nuon is dan ook prijzig!
Echter is de 161 voor het gas ook behoorlijk hoog, daarentegen is gas wel 3x zo duur als elektra.
Wellicht betaal je veel te veel en krijg je terug met de jaarrekening?
Waar woon je als ik vragen mag? Wellicht in de provincie Zuid-Holland of Utrecht...?
Dit betekend dat Eneco netbeheerder is voor gas en elektriciteit. Eneco transporteert de energie (e&g) door hun netwerk en daar betaal je voor. Levering en transport gas is de 161- De 27- zijn de transportkosten voor elektra en Nuon verzorgt de levering voor elektra.
Nu moet ik toegeven dat de levering elektra enorm hoog is... Natuurstroom bij Nuon is dan ook prijzig!
Echter is de 161 voor het gas ook behoorlijk hoog, daarentegen is gas wel 3x zo duur als elektra.
Wellicht betaal je veel te veel en krijg je terug met de jaarrekening?
Als eneco je vaste leverancier is en je hebt stroom van nuon, betaal je eneco voor het gebruik van de leidingen etc.
Eeneco heeft ook groene stroom.
Zeg nuon af.
Eeneco heeft ook groene stroom.
Zeg nuon af.