We hebben onlangs een bedreigende brief van ENECO met in totaal meer dan 100 euro aan kosten, voor een voorschot van maanden geleden, dat volgens hen we niet betaald hebben.
Volgens hen ook, hebben we herinneringen en aanmaningen gehad en zijn die kosten daardoor.
Nou, we zijn 2 personen thuis en we hebben ze niet gezien. Tenzij de katten er vandoor zijn gegaan, hebben we geen aanmaning gekregen! Hoe kan je in godsnaam bewijzen dat je iets NIET gekregen hebt als je het niet heb gekregen?
Voordat ze meer dan honderd euro erbij doen, kunnen ze niet iets aangetekend sturen? Dan weet je zeker dat het niet bij een verkeerd adres komt bijvoorbeeld.
En ook: ondertussen hebben we wel honderden euro's aan voorschoten betaald de laatste maanden. En trouwens, zeker al die al betaalde energie niet gebruikt, want we zijn heel zuinig, voor het milieu. Als je daarna nog honderden euro betaalt, zelfs als je een acceptgiro van daarvoor was vergeten, is het niet gek dat je als fraudeur wordt behandeld?
En ook nog geen goede ervaring met de klantenservice. Als je belt, alles dat ze doen (na betaling, want het is een betaald telefoonnummer) is hetzelfde herhalen dat op papier staat: want het staat op de computer, alsof dat heilig is.
Oh, ja, dan is er zeker geen fout geweest... iedereen weet toch dat er nooit fouten zijn?
Wat als het inderdaad niet ons fout is geweest? wie beschermt de klanten?
Alles wat ze doen is je opnieuw hetzelfde nota sturen, dan "overzicht" genoemd:
We zijn allebei HOOGOPGELEID (ja, als er grammatica fouten hier zijn, komt doordat Nederlands niet mijn moedertaal is, hoor), en beide met een IQ van boven 140, en WE KUNNEN HUN "OVERZICHT" NIET BEGRIJPEN!
((en daar heeft de taal niets ermee te maken want het zijn allerlei data en nummercodes...))