Hierop hebben wij gelijk weer telefonisch contact gezocht en verzocht om ons een contract en contractsbevestiging toe te zenden en een betalingsregeling te treffen voor het bedrag van 535,00 euro. Op eens was hier het antwoord op dat dit alleen schriftelijk zou kunnen worden aangevraagd met de mededeling dat het groene briefje het contract was en dat zij geen betalingsregeling konden/wilden treffen en dat wij wisten door het vele malen bellen wat wij de eneco verschuldigd zouden zijn.
Bij navraag bij consuwijzer is ons echter te verstaan gegeven dat dit groene briefje waar geen naam van verkoper, naw colputeur, maandtermijn, of vermelding van de 8 dagen bedenktijd(waar wij ook niet van op de hoogte waren) geen contract is.
Hierop hebben wij schriftelijk (aangetekend) en per email een verzoek ingediend op 30 maart 2009 bij Eneco tot beroep op nietigheid zodat alles word terug gedraaid door Eneco. Hier wenst de Eneco geen medewerking aan te verlenen omdat zij de schuld bij ons als consument neerleggen met het bericht:
"Ik begrijp dat u niet tevreden bent met het antwoord die we u hebben gegeven. We zijn van mening dat we uitvoerig op deze kwestie zijn ingegaan. Verdere vragen hierover nemen we niet meer in behandeling."
Nu begrijp ik als klant dat ik ook rechten en plichten heb en ik dus ook moet betalen voor geleverde producten/diensten. Maar ik ga als consument niet iets betalen waarvan ik geen contract of contractsbevestiging heb ontvangen. Als ik dit zou doen, kan elke bedrijf in Nederland wel zeggen dat ik een contract of abonnement heb.
Inmiddels hebben wij een brief verstuurd aan de geschillencommissie voor gas en electra.
Ik vraag mij af of dit allemaal zomaar kan en mag. Ok als klant heb je plicht tot betalen, maar heeft een bedrijf ook geen plichten tegenover klanten zoals het toesturen van een contractsbevestiging cq contract na vele malen bellen, en heeft een bedrijf ook niet de plicht om meewerkend te zijn nadat er van alles is fout gegaan??
Het enige wat je terug krijgt van Eneco zijn de gebruikelijke standaard email antwoorden die gekopieerd en geplakt worden in een brief zonder dat er daadwerkelijk gelezen word en naar een oplossing gezocht word.
Ik zit mijn handen in het haar vanwege de afsluit dreiging en het niet in de mogelijkheid zijn om dit bedrag in een keer te betalen. Ik werk vanuit huis en dit gaat mij dus ook nog eens mijn baan kosten. Bedankt Eneco voor de goede customer service en het meedenken met de klant.