LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stephan72
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2010 14:50

Eneco

Ongelezen bericht door Stephan72 »

Ik zie veel herkenbare & dezelfde klachten terugkomen m.b.t. Eneco. Eigen ervaringen zijn:
- Na 1 jaar in een nieuw huis te wonen (nieuwbouw, energie zuinig), had ik ineens een verdubbeling van mijn verbruik, zowel gas als electriciteit.
- Automatische incasso gaat erg vlot bij Eneco alleen vergeet men de klant hierover in te lichten, dat het gaat gebeuren en waarvoor dat is. Dus zelf maar bellen met een betalend nummer.
- Op email correspondentie krijgt de klant nooit een gericht antwoord, altijd ontwijkend.

Wanneer gaat Radar aan dit logge orgaan wat doen?

Ps. ondertussen al overgestapt naar een andere leverancier.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Eneco

Ongelezen bericht door tennis »

Welke, en bevalt deze?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Stephan72,

In uw reactie op dit forum lees ik dat u ontevreden bent over onze service. U legt uit dat we u een hoog energieverbruik in rekening hebben gebracht. U heeft geen verklaring voor dit hoge verbruik. Ook lees ik dat de bedragen die we automatisch van uw rekening hebben geïncasseerd niet aan u hebben toegelicht. Verder schrijft u dat Eneco geen gericht antwoord heeft gegeven op uw vragen.

Ik vind het vervelend om te lezen dat we u na een jaar hoog energieverbruik in rekening hebben gebracht waarvoor u geen verklaring heeft. Ook wij hebben u geen uitleg gegeven. Hoewel het voor een energiebedrijf niet altijd mogelijk is om een hoog energieverbruik te verklaren, is Eneco natuurlijk wel bereid om uw energieverbruik samen met u te bekijken en u daarover te adviseren. Omdat we u dit in een eerder stadium niet hebben aangeboden en geen gerichte antwoorden hebben gegeven op uw vragen, bieden we u onze welgemeende excuses aan. Eneco denkt namelijk graag met haar klanten mee. Als u hier alsnog behoefte aan heeft, mailt u dan uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum naar [email protected].

Het is niet onze bedoeling om zonder toelichting bedragen van uw rekening te incasseren. Dat dit wel op deze manier is gebeurd, verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs. Ik hoop dat de geïncasseerde bedragen inmiddels aan u zijn toegelicht. Is dit niet zo, neemt u dan gerust contact met mij op via het eerder genoemde e-mailadres.

Bedankt voor uw reactie op dit forum. Dit helpt ons namelijk om onze werkwijze in de toekomst op deze punten aan te scherpen.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Stephan72
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2010 14:50

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Stephan72 »

Erg bevreemdend dat als ik rechtstreeks met Eneco de correspondentie voert, er wel een reactie volgt, maar zoals al eerder aangegeven dit nooit oplossend is maar altijd ontwijkend. En nu via de media krijg ik ineens een behulpzame medewerker te spreken via de email??

Ik heb zelfs ooit in een email gevr of een manager of chef contact met mij zou willen opnemen om de geschillen, onduidelijkheden etc te bespreken, maar zelfs daar is nooit een antwoord op gekomen.

Maar alle corresp. heb ik nog in bezit incl. de emails etc, maar ik ga mij eerst nog beraden via welke weg ik dit ga bewandelen. Maar als Eneco daadwerkelijk klantgericht is gaan ze zelf alvast het dossier bekijken en metname de hoge jaarrekening van dit jaar.

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Fire87 »

Als je wilt dat ze je dossier alvast bekijken, zal je toch je gegevens even moeten sturen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Eneco

Ongelezen bericht door tennis »

Stephan72 schreef:Erg bevreemdend dat als ik rechtstreeks met Eneco de correspondentie voert, er wel een reactie volgt, maar zoals al eerder aangegeven dit nooit oplossend is maar altijd ontwijkend. En nu via de media krijg ik ineens een behulpzame medewerker te spreken via de email??

Ik heb zelfs ooit in een email gevr of een manager of chef contact met mij zou willen opnemen om de geschillen, onduidelijkheden etc te bespreken, maar zelfs daar is nooit een antwoord op gekomen.

Maar alle corresp. heb ik nog in bezit incl. de emails etc, maar ik ga mij eerst nog beraden via welke weg ik dit ga bewandelen. Maar als Eneco daadwerkelijk klantgericht is gaan ze zelf alvast het dossier bekijken en metname de hoge jaarrekening van dit jaar.

Er is toch nu een antwoord, doe toch niet zo moeilijk.
Misschien wordt het opgelost, en je kan weer genieten van het mooie weer!

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Eneco

Ongelezen bericht door marnix »

@Stephan, dat men u niet inlichtte over de af te schrijven bedragen is niet erg netjes.
Betaalt u bij uw nieuwe leverancier minder dan bij eneco?
Dat na een jaar bij een nieuwbouwhuis de rekening hoger of lager wordt vind ik niet zo raar, het verbruik moet, bij gebrek aan vorige bewoner, ingeschat worden, neem ik aan.

Gesloten