Goedenavond, 
Wij hebben hier thuis Toon hangen, alleen sinds 2 maanden is onze meter adapter kapot(lampjes branden ook niet meer). Het probleem is echter dat wij geen abonnement hebben bij Eneco, En Eneco wilt geen nieuwe meter adapter opsturen.
Het is ook niet mogelijk om een nieuwe adapter te kopen.
De enige oplossing is dus een nieuwe abonnement aan te schaffen voor 4,95 per maand. Dit terwijl ik deze service niet wil hebben. Ik wil gewoon een werkende meter adapter.Zodat ik mijn stroom en gas verbruikt kan zien. 
Iemand ervaring met dit probleem?
			
			
									
									
			
			| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. | 
[ archief ] Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement
- 
				dannyhoogland
 - Berichten: 1
 - Lid geworden op: 12 jan 2016 18:11
 
- 
				stofzuigertje
 
Re: Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement
Eneco TOONt hier hoe klant vriendelijk ze zijn!
Vraag via de website of ze hier willen reageren, dan is de kans dat plotseling alles kan omdat
iedereen kan lezen hoe goed deze grote aanbieder is......
			
			
									
									
						Vraag via de website of ze hier willen reageren, dan is de kans dat plotseling alles kan omdat
iedereen kan lezen hoe goed deze grote aanbieder is......
Re: Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement
Hoe oud is het apparaat ? Wellicht heeft u gewoon garantie.
			
			
									
									
						Re: Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement
Wij zitten met een gelijksoortig probleem alleen is het bij ons de ketelmodule en betreft het een tweedehands installatie. Met geen mogelijkheid zijn die onderdelen los te bestellen.
			
			
									
									
						Re: Eneco toon meter adapter kapot, maar geen abonnement
Ook wij zitten met soortgelijk probleem.
Alleen werkt het bij mij niet meer na plaatsen slimme meter.
Er moet een andere meter adapter op met een vernieuwde versie. Forum Eneco geeft aan dat klanten gratis een nieuwe krijgen toegestuurd.
Echter omdat ik recent ben overgestapt naar andere maatschappij en hiervoor een afkoopsom heb betaald en dus geen contract meer heb, krijg ik deze adapter niet toegestuurd.
Ik kreeg een vriendelijke mail dat het mij toegestuurd werd als ik weer een abonnement afsloot. Ik wil geen abonnement meer van € 4.95 p.m. Ik wil alleen een werkende Toon.
Bij het plaatsen van de slimme meter door Stedin is mij niet verteld dat de Toon niet meer zou werken. Niet in de begeleidende brief, noch toen de installateur de toon loskoppelde.
Door het destijds (2 jaar geleden) afsluiten van duurdere contract kun je stellen dat ik de Toon op deze wijze heb "aangeschaft"
			
			
									
									
						Alleen werkt het bij mij niet meer na plaatsen slimme meter.
Er moet een andere meter adapter op met een vernieuwde versie. Forum Eneco geeft aan dat klanten gratis een nieuwe krijgen toegestuurd.
Echter omdat ik recent ben overgestapt naar andere maatschappij en hiervoor een afkoopsom heb betaald en dus geen contract meer heb, krijg ik deze adapter niet toegestuurd.
Ik kreeg een vriendelijke mail dat het mij toegestuurd werd als ik weer een abonnement afsloot. Ik wil geen abonnement meer van € 4.95 p.m. Ik wil alleen een werkende Toon.
Bij het plaatsen van de slimme meter door Stedin is mij niet verteld dat de Toon niet meer zou werken. Niet in de begeleidende brief, noch toen de installateur de toon loskoppelde.
Door het destijds (2 jaar geleden) afsluiten van duurdere contract kun je stellen dat ik de Toon op deze wijze heb "aangeschaft"
