LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco valse voorlichting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ferne
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2006 08:49

Eneco valse voorlichting

Ongelezen bericht door Ferne »

Op 30 december 2009 kwam er een dame van Eneco aan de deur om ons over te halen om over te stappen van onze huidige leverancier Essent naar Eneco. Haar verkooppraatje begon zo: " Wist u dat u per 01.01.2010 veel meer gaat betalen bij Essent, omdat ze zijn overgenomen door RWE ?" Laat ik nu toevallig bij Essent werken zeg. Ik heb naar bewijzen gevraagd, maar die kon ze niet laten zien. Ik heb haar meteen duidelijk gemaakt dat ze aan ons niets kon verdienen, aangezien ik bij Essent werkte en dat ik weet wat de prijzen zijn. En dat ze dus niet omhoog gaan, maar juist omlaag, zoals bij alle leveranciers. Ik heb dus gezegd dat haar verhaal niet klopte en ze beaamde dat. :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eneco valse voorlichting

Ongelezen bericht door Shine »

Ik hoop dan in iedergeval wel dat u dit aan uw werkgever doorgeeft. Dat er middels valse voorlichting, waarin Essent genoemd, producten van Eneco aan de consument worden verkocht. Essent kan dan namelijk contact opnemen met Eneco.
Want mag ze haar valse voorlichting bij u beamen, vertelt ze ditzelfde verhaal gewoon en keihard weer aan de volgende consument die niet bij Essent/Eneco werkt.
Op deze manier krijgt Essent straks weer talloze telefoontjes van onterechte switches naar Eneco.

Hebt u de naam van de verkoopster wel genoteerd?

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Eneco valse voorlichting

Ongelezen bericht door Tassadar »

Een paar maanden terug kwamen er ook verkopers van Eneco bij ons aan de deur. De gemeente zou Eneco hierom hebben gevraagd, want dan konden veel mensen op hun energie besparen. Natuurlijk geloofde mijn vriendin dit niet, dus heeft ze ze gelijk weggestuurd.

Sowieso heb ik al mijn bedenkingen bij bedrijven die op deze manier aan klanten moeten komen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Eneco valse voorlichting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bij mij was er één aan de deur (ben de maatschappij even vergeten) die beweerde dat Liander hun had gevraagd om bij iedereen langs te gaan.
Ik ben rustig de discussie aangegaan en heb gemeld dat ik actief was op het Radarforum.
Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik net voor 3 jaar had verlengd bij mijn huidige leverancier.
Dat was geen probleem, want ik kon nu vast tekenen en dan zou het pas over 3 jaar in gaan.
Hij zei ook dat ik per maand op zou kunnen zeggen.
Liet mij het contract zien (wat volgens hem geen contract was, maar er stond toch echt dik gedrukt LEVERINGSOVEREENKOMST op) en verhip, daar stond het inderdaad op.
Maar aangezien ik toch niet ging tekenen ging hij maar weg toen zijn telefoon ging.
Maar goed, het was op zich een aardige jongen, heb met hem gelachen, maar zelfs als ik niet net voor 3 jaar had bijgetekend bij mijn eigen leverancier, zou ik hier nooit op in zijn gegaan.
Alleen het idee al dat Liander hun gevraagd zou hebben langs de deuren te gaan zeg!

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Eneco valse voorlichting

Ongelezen bericht door Tassadar »

VioletPrue schreef:Alleen het idee al dat Liander hun gevraagd zou hebben langs de deuren te gaan zeg!
Haha, het zou er zo maar een van Eneco geweest kunnen zijn :wink:. Bij ons zou de gemeente hun hebben gevraagd om langs de deuren te gaan.

Gesloten