Eneco zet contract maar niet door naar netbeheerder
-
Eneco zet contract maar niet door naar netbeheerder
Goedemiddag, ik zit met een probleem. Er hangt mij een afsluiting boven het hoofd door de netbeheerder Stedin. Het gaat om het volgende, op 6 februari jl. heb ik een verhuizing doorgegeven aan Eneco en mijn contract zou meeverhuizen. Nu heb ik in de tussentijd al 3 keer een brief gekregen van Stedin dat er geen contract is met een energieleverancier op mijn nieuwe adres. Ik heb van Eneco een bevestigingsmail gekregen maar die accepteert de netbeheerder niet. Eneco moet mijn contactgegevens doorgeven aan Stedin. Nu heb ik al 11 keer telefonisch contact gehad met Eneco maar elke keer zeggen ze we gaan het in orde maken. En nu is het nog steeds niet doorgegeven. Ze kunnen ook niet aangeven wanneer dit wel gaat gebeuren. Wat kan ik nu nog doen? Ik heb een vast contract voor 3 jaar afgesloten waarvan ik er nu nog 2 jaar aan vast zit. Ik hoop dat iemand een suggestie heeft voor deze uitzichtloze situatie. Met vriendelijke groet Monique
Re: Eneco zet contract maar niet door naar netbeheerder
Heb je het over februari 2024 of februari 2025?
Als Eneco in gebreke blijft, zou ik ze een ingebrekestelling sturen waarin je ze aansprakelijk stelt voor de eventueel te leiden schade. Daarnaast zou ik je vraag op de socials van Eneco stellen, dat levert vaak snel resultaat op.
Als Eneco in gebreke blijft, zou ik ze een ingebrekestelling sturen waarin je ze aansprakelijk stelt voor de eventueel te leiden schade. Daarnaast zou ik je vraag op de socials van Eneco stellen, dat levert vaak snel resultaat op.
-
Heel herkenbaar. Ben in 2024 een half jaar bezig geweest tussen Eneco en Stedin. Eneco moet bepaald codes aan Stedin doorgeven.
Enig advies, blijven bellen miepen en zeuren. U als consument kan dit niet oplossen.
Enig advies, blijven bellen miepen en zeuren. U als consument kan dit niet oplossen.
Moniqueveka
vindt dit leuk
Probeer of je via de geschillencommissie iets gedaan krijgt. Je kunt ze ook bellen.
https://www.degeschillencommissie.nl/on ... n/energie/
https://www.degeschillencommissie.nl/on ... n/energie/
U bent wel rijkelijk laat met het doorgeven van de verhuizing want dat dient u ruim van te voren te doen maar terzijde.
De netbeheerder stuurt pas brieven als er voor langere tijd geen energiecontract op de aansluiting afgesloten is en stuurt die brief 'aan de bewoners van dit adres'.
Als u zich op 6 februari op het nieuwe adres in heeft laten schrijven mag de netbeheerder de afsluiting niet doorvoeren omdat u met de verhuisbevestiging aan kunt tonen dat u de nieuwe bewoner bent en ook nog eens een bevestigingsbrief van uw energieleverancier kunt tonen.
De netbeheerder stuurt pas brieven als er voor langere tijd geen energiecontract op de aansluiting afgesloten is en stuurt die brief 'aan de bewoners van dit adres'.
Als u zich op 6 februari op het nieuwe adres in heeft laten schrijven mag de netbeheerder de afsluiting niet doorvoeren omdat u met de verhuisbevestiging aan kunt tonen dat u de nieuwe bewoner bent en ook nog eens een bevestigingsbrief van uw energieleverancier kunt tonen.
Nou, schrijf dat "langere tijd" maar onder je klomp.Ron5300 schreef: ↑28 feb 2025 14:25U bent wel rijkelijk laat met het doorgeven van de verhuizing want dat dient u ruim van te voren te doen maar terzijde.
Met de komst van een warmtepomp had ik gas niet meer nodig, dus gevraagd of de gasmeter weggehaald kon worden.
Ze (Stedin) planden dat in op 1 nov en ik heb voor die zelfde datum het gas opgezegd bij de energie leverancier.
En inderdaad is op 1 november de meter én de gasleiding weggehaald.
Op 2 november lag er een brief in de bus van Stedin dat ze geconstateerd hadden dat ik geen energie leverancier meer had en dat ik rap een leverancier moest zoeken.
Ik heb maar terug gemeld dat het alleen om gas ging en ze zelf de gas meter en leiding de dag er voor hadden weggehaald.
Liep met een excuus en sisser af, maar duurde dus geen langere tijd.
-
Inmiddels is mijn contract niet meeverhuisd, maar hebben ze het contract beëindigd. Ik ben nu overgestapt naar een andere energieleverancier. Hele kwalijke gang van zaken.
...ook een manier om van een klant af te komen, die nog lagere prijzen had.