LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie direct en allesoverbesparen.nl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
meniisoc

energie direct en allesoverbesparen.nl

Ongelezen bericht door meniisoc »

Ik kreeg zojuist een email van allesoverbesparen.nl
Hierin werd beweerd dat ik mij heb aangemeld zou hebben voor een energie contract bij energie direct, en
dat wij binnen 2 weken zouden worden overgesloten.
Uiteraard is dit alles compleet gelogen.
Ik ben nog nooit van mijn leven op deze site geweest, en heb mij ook nog nooit aangemeld voor een andere energie leverancier.
Niet op straat niet telefonisch en niet op internet.
Ook nooit een enquete ingevuld, interesse getoond of ooit mijn email adres achtergelaten.

Hoe is dit dan toch mogelijk?

Wat kan ik hier nu aan doen?
Ik weet ook nog niet eens zeker of ze mijn echte naam en adres weten, want ik heb alleen een mail ontvangen waarin niet
mijn goede naam staat.
Ik ben bang dat als ik reageer op deze email dat het alleen maar erger wordt.

Henri42

Re: energie direct en allesoverbesparen.nl

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jouw ervaring met die site is een bekend gegeven, vermoedelijk heb je toch de vergelijking op hun site gemaakt ivm de ontvangen mail.

Heb jij ook een klantennummer van E D?.

Zoja een mail met annulering sturen naar ED en naar allesoverbesparen.nl

Hebben zij ook je bankrekening? stel bij je bank een selectieve blokkade in.

Het is triest dat oa allesoverbesparen.nl ,VLB en meerdere kornuiten zich op glad ijs begeven cq zich uitgeven voor jouw persoonlijke energieadviseur, met beiden commerciele clubs heb ik soortgelijk mee gemaakt :mrgreen: :twisted:

meniisoc

Beste Henri42

Zoals ik al heb geschreven heb ik die site nog nooit bezocht, ook niet naar aanleiding van dat spook mailtje!
En zeker geen dingen in zitten vullen met mijn email adres.
Dat kan ook niet als je nooit op die site komt.
Ook de site van energie direct heb ik nog nooit bezocht en ga ik ook nooit bezoeken.

In het spook mailtje staat alleen mijn naam, geen gironummer of contractnummer.
En bovendien is de tenaamstelling niet eens correct.
Er wordt wel melding gemaakt dat ik mij kan aanmelden op een vage mijnenergie.nl pagina.
Nou, ook daar ben ik nog nooit geweest en ga ik ook nooit komen!

meniisoc

allesoverbesparen.nl is trouwens eigendom van:

Naam: Nederlandse Leadgeneratie Maatschappij B.V.
Vestigingsadres: Valutaboulevard 9
Vestigingsplaats:3825 BS Amersfoort
KvK-nummer: 32128179 0000

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

grappige site, wat je ook doet Energie direct is altijd de goedkoopste
opvallend, een aantal aanbieders staan er niet op en zijn toevallig ook goedkoper.
Caplare is een maatschappij die niet meer bestaat maar staat er wel op...

ik durf wel wat geld te verwedden dat dit een site van Energie direct is

meniisoc

Ik heb ze een mail terug gestuurd dat ze het per direct kunnen terugdraaien.

Ik heb het trouwens ook bij de OPTA gemeld als malafide oplicht spam.

Mijn advocaat is overigens zeer benieuwd of we er ooit nog wat van horen.

En ik kan altijd nog met een paar sportschoolvrienden in amersfoort op de koffie komen.
Vinden ze vast gezellig.

In geen geval krijgen ze ook maar 1 eurocent van mij.

Henri42

Zo meniisoc pakt het stevig aan:

advocaat kosten
afdroogploeg
Opta brief
0,01 eurocentbetaling

Laat het maar op een geintje houden van a t/ m z :oops:

meniisoc

Voor iedereen die problemen heeft met het in contact komen met "allesoverbesparen.nl"

Mijn advocaat was zo vriendelijk om voor mij uit te zoeken wat hun telefoonnummer is:

033-4321112

Hopelijk kan dit meer gedupeerden helpen om deze oplichtpraktijk tegen te gaan.

Hun bezoekadres is zoals hierboven al vermeld Valutaboulevard 9 in Amersfoort.

Overigens ben ik niet van plan om iemand af te drogen.
Als een oplichter probeert mij geld afhandig te maken op een bijzonder sneue wijze, dan kom
ik graag op bezoek om onder het genot van een kopje koffie hierover uitleg te krijgen.

Daarnaast kan deze oplichter naast de melding aan de OPTA ook een klacht bij de Consumenten Autoriteit tegemoet zien.

Punt.

Henri42

Telefoonnummer is een bekend gegeven,, knap werk voor E 120,- van je advocaat.
Consuwijzer Opto Nma succes ermee, hun dossiers zitten propvol.
De knokploeg was niet te huur?

Evengoed een plezierig en vriendelijk 2010 gewenst :)

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

Hetzelfde laken een pak zie...
Laatst gewijzigd door macadamia op 04 mar 2010 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

macadamia schreef:Hetzelfde laken een pak zie...
http://www.nederlandsbespaarinstituut.nl
Dit concept is toch anders dan allesoverbesparen !
Trouwens, ik kan dit bespaar instituut (NBI) niet in de KvK vinden.
Verder, lees de vacature eens die ze hebben. (link: http://www.nederlandsbespaarinstituut.n ... sulent.pdf)
Hierin worden 2 bedrijfsnamen explicitiet genoemd (vodafone en essent)

Als je verder zoekt kom je erachter dat NBI ook een regelrecht wervingsbureau is, genaamd Telemployment. Telemployment is namelijk op hetzelfde adres gevestigd als,... juist... Nederlandsbespaarinstituut. Welbeschouwd heeft Telemployment NBI opgestart en zijn eigendom van NBI. Ze hebben vacatures voor hun eigen NBI, wat welbeschouwd een Callcenter is die klanten werft op verschillende gebieden voor verschillende leveranciers/producten.
Telemployment was oorspronkelijk op het adres waar nu nederlandbespaarinstuut is gevestigd, maar heeft sinds 2007 nóg een adres (wat ze tot hun hoofdadres hebben gemaakt.)
Bekijk het allemaal maar eens: http://www.telemployment.nl/

Kortom, handig bedacht van deze lieden, maar kosher vind ik het niet.

macadamia

Oh zit het zo.

macadamia

:D

macadamia

:D

M.P. te H.

Ongelezen bericht door M.P. te H. »

Ik werd gister gebeld door het Nederlands Bespaar Instituut, of ik maar even lid wilde worden. Heb de goede man afgepoeierd en vervolgens even ge-Google-d, zodoende dat ik deze discussie zag. Hierbij mijn aanvulling:

Ik vond wat interviews met de directrice die maar bleef herhalen dat mensen zelf lid kunnen worden van het NBI. Dit wekt de schijn dat dit geen bedrijf is dat potentiele klanten op een aggressieve manier benadert. Ze zegt zelfs ergens dat mensen er moe van worden om alsmaar onder het eten of tijdens je werk gebeld te worden door energieleveranciers en telecombedrijven met allerhande aanbiedingen. En wat doe het NBI zelf? Juist, tijdens mijn werk bellen om te pushen dat ik lid zou worden...

Verder kwam ik een verwijzing naar een (inmiddels verwijderde) personeelsadvertentie tegen op www.njobs.nl, waarin medewerkers telefonische verkoop werden gevraagd voor het "actief benaderen van consumenten inzake het lidmaatschap van NBI".

Ook verzuimde de marketeer die ik aan de telefoon had om mij te wijzen op het bel-me-niet register, wat voor zover ik weet wel verplicht is...

Als laatste vond ik op de website van het NBI ook nog de informatie dat zij slechts met een aantal aanbieders contracten hebben afgesloten, en dat er dus helemaal geen garantie is dat zij je ook inderdaad de voor jou goedkoopste aanbieder aanraden!

Alles bij elkaar genoeg reden om het NBI lekker links te laten liggen, lijkt mij!

macadamia

Groot gelijk.

En die directrice is allang weg, van de 1 op de andere dag.

Het uitzendbureau telemployment is vooral op gratis sites erg aktief. Bv. Marktplaats om bespaarconsulenten (koud bellen) te werven.
Ach als jullie eens wisten hoe men daar met het personeel is omgegaan.
En dan dreigen met brieven, of zomaar ontslag geven zonder reden.

Efin uitschrijven kan alleen je email adres blijft daar in het bestand.

M.P. je bent verstandig geweest :D

Flowerking

Ongelezen bericht door Flowerking »

Het is nu wel heel makkelijk om te zeggen dat je 'nooit op die site bent geweest'. Maar de gemiddelde internetklant surft zoveel.... Ik bedoel, wie weet nog precies wanneer hij of zij op welke site is geweest op een bepaald tijdstip?
Ik weet van mezelf niet eens welke site ik bij wijze van spreken vorige week heb bezocht en óf ik ze wel heb bezocht. En misschien is het wel iemand uit de naaste omgeving geweest die al of niet per ongeluk op de site is geweest. Ik vind dat zelfs gevaarlijke uitspraken, want zo kun je je achteraf overal wel achter verschuilen. Geen persoonlijke aanval of zoiets hoor, want ik heb zelf ook wel eens met dat bijltje gehakt..
En punt twee: dat beruchte mailtje wat is verstuurd wordt nooit, maar dan ook nooit verzonden zonder een telefoontje van een zogenaamde 'bespaarcoach'.
Zelf heb ik de mensen van allesoverbesparen wel eens aan de lijn gehad. Ik ben inderdaad wel eens op die site geweest, waar ik en passant wat gegevens heb achtergelaten..... Zeg nu zelf, zodra het woord 'besparen' valt worden we met zijn allen nieuwsgierig, nietwaar? Maar als we er écht persoonlijk mee geconfronteerd worden, zien we allerlei complottheorieën en andere beren op de weg.
EnergieDirect zou mij op jaarbasis een hoop schelen. Dat komt ook omdat ze hun naam niet verpatsen aan allerlei geldverslindende campagnes, evenementen waar u en ik allemaal aan meebetalen en lichtgevende shirtjes die niet verzonden worden.

energie:direct
Contacteer:

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste meniisoc,

Ik ben sinds kort namens energie:direct gestart met het verlenen van online service. In uw bericht van 30 december 2009 geeft u aan onterecht aangemeld te zijn bij energie:direct. Ik begrijp dat uw bericht al behoorlijk oud is en wellicht niet meer van toepassing. Toch wil ik kijken of ik u van dienst kan zijn.

Helaas vind ik in uw profiel en het bericht geen persoonlijke gegevens, waarmee ik de huidige status kan achterhalen. Ik wil graag met u kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

Als u dat ook wilt, laat dan uw persoonlijke gegevens achter via [email protected]. Vermeldt bij uw reactie het volgende nummer: 1198691.

Met vriendelijke groet,

Jochem van energie:direct

Gesloten