Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik ben al sinds 2009 in gevecht met ED & IJ
Sinds 2005 was ik klant bij ED ik heb altijd netjes mijn meterstanden door gegeven. In 2009 heb ik een meterkaartje ingevuld van Cogas. Deze had ik in de jaren er voor nooit ontvangen.
Ik heb elk jaar netjes mijn meterstanden online ingevuld op de site van ED.
tot mijn grote verbazing kreeg in juli 2009 een jaarafrekening van € 3000,-- die ik moest betalen. Cogas is mijn net beheerder. De meterstanden die de netbeheerder doorgeeft aan de engergieleverancier zijn bindend, ook al zit daar een groot verschil in. Twee weken nadat ik de afschrijving terug had laten boeken had ik al een brief van IJ, terwijl ik nog in gesprek was met ED. Ik moest van IJ maar even in 10 termijnen betalen. Ik ben alleenstaand en dus er bleef niets meer over. Ik heb de afspraak gemaakt met IJ om de helft direct te betalen. Dit was geen probleem. ik moest dan de andere helft in 9 keer betalen. In september 2009 ben mijn baan verloren en heb dit gemeld aan IJ, daardoor ben ik in inkomen een flink stuk achteruit gegaan. Dit heb ik gemeld aan IJ, ik mocht de regeling terugbrengen naar € 50,-- per maand tot dat ik weer een baan had gevonden.
Tot mijn grote verbazing krijg ik in juni 2010 een brief van Groenewegen met jawel een bedrag van € 3000,-- wat ik zou moeten betalen...
Duidelijk aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben en ik een overzicht wil zien van de kosten. Nou heb ik dit overzicht (eind augustus pas) gekregen vol fouten!!!!!! Hierop weer gereageerd met mijn bevindingen. En nu raad je het al geen reactie, naar meerdere malen bellen nog steeds geen reactie. elke keer als ik bel weten ze van niets. Tot overmaat van ramp hebben ze loonbeslag gelegd zonder mij te berichten!!!!
In februari dit jaar ben ik van baan gewisseld, dit heb ik ook netjes aan Groenewegen doorgegeven per telefoon. De meneer die ik aan de telefoon had vertelde mij tot mijn grote verbazing dat het bedrag was voldaan. Nu 5 maanden later leggen ze opnieuw beslag zonder mij daar van op de hoogte te stellen.
Ik weer bellen, en wederom kunnen ze mijn telefoontje niet terug vinden.
Er was een deurwaarder bij mij geweest, en ik heb niets gevonden in mijn brievenbus.
Wat moet ik nu doen tegen deze boevenbende... Ik ben ten einde raad!!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct > Intrum Justitia > Groenewegen
-
Bob Schurkjens
Re: Energie Direct > Intrum Justitia > Groenewegen
De les die je hieruit kan trekken is: Nooit bellen maar alles per e-mail doen. Je hebt dan antwoorden en beloftes zwart op wit. Of geen antwoord, dat is natuurlijk ook prima.
Je zal uit moeten vlooien wat je nou daadwerkelijk verschuldigd bent. Dus: meterstanden, eindafrekeningen sinds 2005 en het totaalbedrag wat je hebt betaald. Heb je nog e-mailbevestigingen van de meterstanden die je online hebt doorgegeven?
Ik zou daar eerst mee beginnen. Anders is dit niet op te lossen. EnergieDirect heeft de eigen boekhouding niet op orde, dat is bekend. Lees het verhaal van Fred maar:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4077
Je kan een geschil aanspannen tegen Energiedirect bij http://www.sgc.nl of naar de kantonrechter. Het domste wat je zou kunnen doen, is maar betalen om er van af te zijn zonder zelf te weten hoe de vork in de steel zit. Er zijn hier genoeg mensen om je verder te helpen.
Je zal uit moeten vlooien wat je nou daadwerkelijk verschuldigd bent. Dus: meterstanden, eindafrekeningen sinds 2005 en het totaalbedrag wat je hebt betaald. Heb je nog e-mailbevestigingen van de meterstanden die je online hebt doorgegeven?
Ik zou daar eerst mee beginnen. Anders is dit niet op te lossen. EnergieDirect heeft de eigen boekhouding niet op orde, dat is bekend. Lees het verhaal van Fred maar:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4077
Je kan een geschil aanspannen tegen Energiedirect bij http://www.sgc.nl of naar de kantonrechter. Het domste wat je zou kunnen doen, is maar betalen om er van af te zijn zonder zelf te weten hoe de vork in de steel zit. Er zijn hier genoeg mensen om je verder te helpen.
-
jeroenheikens16
geen klant en toch betalen!!!
In 2010 zouden wij overstappen naar energie direct via tussen persoon van ACN
prima, wat gegevens meegegeven van essent waar we klant waren, maar niks van weer gehoord geen welkoms brief of email enz. een jaar later maart 2010! een email van energie direct of we de meterstanden enz. wouden opgeven we hebben toen besloten om dit maar niet te doen we vonden het allemaal heel vreemd dus gebeld dat we uit principe niet gingen overstappen maar we waren dus al klant nou ja dan maar klant af en terug naar essent. maar dat kost 256 euro boette. belachlijk maar goed met essent afgesproken dat we het boete bedrag terug zouden krijgen maar nu is het july en nu gaan ze het automatisch van onze rekening afschrijven terwijl ik nergens voor getekend heb en dus helemaal niet wist dat ik wel klant was maar dus niks van hun diensten heb afgenomen. nogmaals daar over getelefoneerd want ben er achter af niet mee eens met die oplossing en de manier waar op maar er wordt niet op gereageerd nu misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen bvd jeroen heikens
In 2010 zouden wij overstappen naar energie direct via tussen persoon van ACN
prima, wat gegevens meegegeven van essent waar we klant waren, maar niks van weer gehoord geen welkoms brief of email enz. een jaar later maart 2010! een email van energie direct of we de meterstanden enz. wouden opgeven we hebben toen besloten om dit maar niet te doen we vonden het allemaal heel vreemd dus gebeld dat we uit principe niet gingen overstappen maar we waren dus al klant nou ja dan maar klant af en terug naar essent. maar dat kost 256 euro boette. belachlijk maar goed met essent afgesproken dat we het boete bedrag terug zouden krijgen maar nu is het july en nu gaan ze het automatisch van onze rekening afschrijven terwijl ik nergens voor getekend heb en dus helemaal niet wist dat ik wel klant was maar dus niks van hun diensten heb afgenomen. nogmaals daar over getelefoneerd want ben er achter af niet mee eens met die oplossing en de manier waar op maar er wordt niet op gereageerd nu misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen bvd jeroen heikens
-
energie:direct
- Contacteer:
Hoi jeroenheikens16 & Junior81,
Om jullie verder te helpen zou ik jullie willen vragen even je gegevens te mailen naar [email protected]. Groetjes ^Roos
Om jullie verder te helpen zou ik jullie willen vragen even je gegevens te mailen naar [email protected]. Groetjes ^Roos
-
Groenewegen
Dag Junior81,
Wil je zo vriendelijk zijn om je contactgegevens en ons dossiernummer te mailen aan [email protected] ?
Vriendelijke groet,
Groenewegen en Partners Gerechtsdeurwaarders
Wil je zo vriendelijk zijn om je contactgegevens en ons dossiernummer te mailen aan [email protected] ?
Vriendelijke groet,
Groenewegen en Partners Gerechtsdeurwaarders