heb gezocht maar kon hierover nog geen onderwerp vinden vandaar maar zo...
wilde mijn contract bij Energie Direct beeindigen. Nu krijg ik te horen dat de einddatum van mijn contract staat op 24-04-2012. Dit komt door de stroom vast te zetten voor 3 jaar.
Ik kan mij niet heugen dat ik dat heb aangevraagd. Dat is al 1. Maar goed, het tussentijds beeindigen van je contract kost €125,- per aansluiting (in mijn geval 1x, stroom)
Dit mag toch niet zomaar. Ik meen me te herrineren dat er een onderwerp in Radar daarover ging. Dat ze niet zomaar geld mogen vragen om je contract te beeindigen. Kan iemand dit bevestigen?
Weet iemand hoor je hier onderuit kan komen?
alvast bedankt voor jullie reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct stroom=stroom vaste prijs (3jaar) opzeggen?
-
Re: Energie Direct stroom=stroom vaste prijs (3jaar) opzeggen?
Volgensmij mogen ze sowieso niet met 3 jaar stilzwijgend verleggen, wel 1 jaar.
Als je 3 jaar vast had mogen ze het nogmaals 3 jaar vast zetten want de wet ging pas 1 juli 2009 in...
Dus wat was je oude contract en heb je na afloop iets gehoord of geaccepteerd?
Dus wat was je oude contract en heb je na afloop iets gehoord of geaccepteerd?
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij mag je per 1 juli dit soort dingen per maand opzeggen.
-
Bekijk je papieren eens en als er staat dat de energieprijs voor 3 jaar vast is gezet en je handtekening staat eronder dan heb je pech.
Als dat er niet is, stuur een klachtenbrief.
Als dat er niet is, stuur een klachtenbrief.
@pmc
Zodra het lopende contract afloop kun je per maand opzeggen als dit na 1 juli 2009 is.
Als er in Maart 2009 opnieuw een 3 jaren contract is verlengt met nogmaals 3 jaren en ze niet tijdig reageerden op de nieuwe prijs zitten ze er aan vast.
De verlenging moet wel gelijk zijn als vorige.
Dus na afloop automatisch verlengen is alleen geregeld voor contracten die na 1 juli 2009 aflopen.
Wel vind ik dat je na 2 jaar en 9 maanden moet gaan zoeken naar info of je nogmaals dit wilt of elders of kortere of 5 jaar zou willen.
Dus tijdig zelf informeren en niet wachten op laatste dag!
Zet het op je kalender op PC en je vergeet het nooit meer.
Zodra het lopende contract afloop kun je per maand opzeggen als dit na 1 juli 2009 is.
Als er in Maart 2009 opnieuw een 3 jaren contract is verlengt met nogmaals 3 jaren en ze niet tijdig reageerden op de nieuwe prijs zitten ze er aan vast.
De verlenging moet wel gelijk zijn als vorige.
Dus na afloop automatisch verlengen is alleen geregeld voor contracten die na 1 juli 2009 aflopen.
Wel vind ik dat je na 2 jaar en 9 maanden moet gaan zoeken naar info of je nogmaals dit wilt of elders of kortere of 5 jaar zou willen.
Dus tijdig zelf informeren en niet wachten op laatste dag!
Zet het op je kalender op PC en je vergeet het nooit meer.
Stofzuiger, waar heeft u die informatie vandaan? Bij consuwijzer zeggen ze dat dit alleen voor internet en telefoon abo is.