LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
energie direct
vanmiddag werd ik gebeld door een adviesbureau, weet de naam niet, omdat meneer niet heel duidelijk sprak. het was natuurlijk een prive nr. normaal pak ik dan niet op, maar enkele vrienden hebben ook een prive nr dus dacht dat het 1 van hun was. dit terwijl ik in het bel me niet register sta. dus dat was de 1e ergernis. daarna werd me verzekerd dat ik bijna 300 euro kon besparen op de energie rekening. fijn om te horen, maar ik wil dit liever zelf even uitzoeken. zeg ik tegen de meneer. toen kwam het; hij zou mij een offerte opsturen, per email en per post, en dan kon ik dat rustig doorkijken. als ik het dan niet wou, moest ik even een telefoontje of email sturen en dan was er niks aan de hand. dus, zeg ik, ik zit er dan eigenlijk nu al aan vast, en moet dan zelf regelen dat het niet doorgaat? ja zo ongeveer, zegt hij.
ik vind dit schandalig, erg hoe ze de mensen dit aansmeren. ben ook bang dat je dit niet zomaar kunt afbellen.
ik vind dit schandalig, erg hoe ze de mensen dit aansmeren. ben ook bang dat je dit niet zomaar kunt afbellen.
Re: energie direct
Je zit nergens aan vast, gewoon als er een brief komt, retour afzender doen.
Mail weggooien, hoe weten ze je mailadres?
Je hebt nergens voor getekend dus hoef je ook geen actie te ondernemen.
ED moet je met een grote boog omheen gaan.
Mail weggooien, hoe weten ze je mailadres?
Je hebt nergens voor getekend dus hoef je ook geen actie te ondernemen.
ED moet je met een grote boog omheen gaan.
Re: energie direct
dit vind ik altijd zo heerlijk, net of die mensen weten wat je nu betaalt.daarna werd me verzekerd dat ik bijna 300 euro kon besparen
Isabel
Re: energie direct
Mamaees,
Het is inderdaad vreemd dat dit adviesbureau over uw telefoonnummer en uw emailadres beschikt, tenzij u in het telefoongesprek het emailadres hebt genoemd. Maar u bent vanmiddag benaderd en hebt dus geen handtekening ergens onder gezet.
Echter, ook in dat geval blijft het een uiterst vreemd verhaal. Wacht daarom even af tot u uw offerte binnen hebt. Meldt vervolgens op dit forum de naam van het "advies"-bureau en vraag in hetzelfde forumbericht aan Energie Direct dit bureau tot de orde te roepen. De afdeling Webcare van Energie Direct zal dan best wel reageren.
E-chec
Het is inderdaad vreemd dat dit adviesbureau over uw telefoonnummer en uw emailadres beschikt, tenzij u in het telefoongesprek het emailadres hebt genoemd. Maar u bent vanmiddag benaderd en hebt dus geen handtekening ergens onder gezet.
Echter, ook in dat geval blijft het een uiterst vreemd verhaal. Wacht daarom even af tot u uw offerte binnen hebt. Meldt vervolgens op dit forum de naam van het "advies"-bureau en vraag in hetzelfde forumbericht aan Energie Direct dit bureau tot de orde te roepen. De afdeling Webcare van Energie Direct zal dan best wel reageren.
E-chec
Re: energie direct
ik heb geen adres gegevens doorgegeven of een emailadres. telefoonnr en adres is natuurlijk te achterhalen via het telefoonboek. ik heb duidelijk gezegd dat ik dit eerst met mijn man wil bespreken, hij zou terug bellen, na 18.00u. voor de duidelijkheid, ik neem gewoon niet meer op. vandaag de dag ben je bang om het woordje ja te zeggen in een tel. gesprek. het zou opgenomen kunnen worden. pfff word er niet goed van. dit vooral omdat je je inschrijft in het-bel-me-niet-register!
Re: energie direct
Geen adres is ook geen mailadres, die vind je namelijk niet in het telefoonboek.
Gewoon opnemen en zeggen geen belanstelling en dan neerleggen, ben je er meteen vanaf.
Gewoon opnemen en zeggen geen belanstelling en dan neerleggen, ben je er meteen vanaf.
Re: energie direct
ze hebben mij tot nu toe niet meer terug gebeld. ik denk dat het duidelijk was dat ik er niet intrapte.
Re: energie direct
Zojuist ben ik gebeld door een telefonist/verkoper van Besparen Kan. Uiteraard onder een afgeschermd nummer.
Gedurende het gesprek met deze persoon werd gevraagd naar mijn huidige leverancier van gas en licht. Dit werd volgens hem gevraagd om te bekijken of ik met een andere goedkopere leverancier beter uit zou kunnen zijn. Deze persoon vroeg naar mijn persoonlijke gegevens naam, postcode, straat+huisnummer, energieleverancier, enkele of dubbele meter, contract voor bepaalde tijd of niet, om zo de stand van zaken te kunnen bekijken. In mijn geval zou mijn huidige leverancier op plaats 8 staan en ElectraBel bovenaan. Het kwam er op neer dat deze volgens deze persoon aanzienlijk zou schelen voor mij. Er werd min of meer gezegd zonder te vragen dat er een informatiepakketje opgestuurd zou worden van ElectraBel met de nodige informatie erin waaronder prijslijst en productinformatie. Echter zou deze pas na 14 dagen afgeleverd worden. Er werd mij gevraagd naar mijn rekeningnummer voor het geval ik uiteindelijk besluit om met ElectraBel in zee te gaan. Dan zou de afhandeling sneller verlopen. Ik heb hem gezegd dat het om een informatiepakket gaat en hij geen rekeningnummer van mij krijgt. Natuurlijk heb ik wel toegestemd met een vrijblijvend informatiepakket. En voor andere vragen, informatie of om met ElectraBel in zee te gaan kon ik bellen naar: Besparen Kan (0880550110) en ElectraBel (0884446688). Dit werd door hem geadviseerd te noteren.
Toen zei de persoon in kwestie dat hij nogmaals alles ging herhalen wat we besproken hebben en dat dit opgenomen zou worden i.v.m. dat zijn baas kan kijken of hij zijn werk wel goed doet. Ik moest overal duidelijk JA of NEE op antwoorden.
De persoon ging van start: ........ zijn uw persoonlijke gegevens.
Ik: Ja
De persoon: U krijgt een pakketje thuisgestuurd zoals wij hebben afgesproken in het voorgaande gesprek.
Ik: Dat klopt
De persoon: Daarin zit onder andere de prijslijst, productinformatie en de overeenkomst. Indien u niet met ElectraBel in zee zou willen dient u deze overeenkomst binnen 7 dagen na dagtekening te annuleren.
En toen voelde ik hem hangen... Ik brak deze persoon af in zijn verhaal en zei hem dat wij dit niet hadden afgesproken in voorgaande gesprek. Ik zou een informatiepakket ontvangen. Deze persoon ging verder: Dit is wel wat wij hebben afgesproken in voorgaande gesprek!! Zo gaan wij nu eenmaal te werk en is het voor u als klant makkelijker!!
Ik heb deze persoon in kwestie nogmaals en zeer duidelijk benadrukt dat we dit niet hadden afgesproken, dat ik geen informatiepakket of overeenkomst wil ontvangen!! Ik heb hem bedankt, een prettige werkvoortzetting toegewenst en de verbinding verbroken!!
~ Uiteraard zit ik nu met enkele vragen:
Heb ik juist gehandeld? Kunnen ze mij nog iets maken? Wat als ik alsnog het "informatiepakketje" met overeenkomst krijg? Moet ik contact opnemen met mijn eigen leverancier en of ElectraBel?
Gedurende het gesprek met deze persoon werd gevraagd naar mijn huidige leverancier van gas en licht. Dit werd volgens hem gevraagd om te bekijken of ik met een andere goedkopere leverancier beter uit zou kunnen zijn. Deze persoon vroeg naar mijn persoonlijke gegevens naam, postcode, straat+huisnummer, energieleverancier, enkele of dubbele meter, contract voor bepaalde tijd of niet, om zo de stand van zaken te kunnen bekijken. In mijn geval zou mijn huidige leverancier op plaats 8 staan en ElectraBel bovenaan. Het kwam er op neer dat deze volgens deze persoon aanzienlijk zou schelen voor mij. Er werd min of meer gezegd zonder te vragen dat er een informatiepakketje opgestuurd zou worden van ElectraBel met de nodige informatie erin waaronder prijslijst en productinformatie. Echter zou deze pas na 14 dagen afgeleverd worden. Er werd mij gevraagd naar mijn rekeningnummer voor het geval ik uiteindelijk besluit om met ElectraBel in zee te gaan. Dan zou de afhandeling sneller verlopen. Ik heb hem gezegd dat het om een informatiepakket gaat en hij geen rekeningnummer van mij krijgt. Natuurlijk heb ik wel toegestemd met een vrijblijvend informatiepakket. En voor andere vragen, informatie of om met ElectraBel in zee te gaan kon ik bellen naar: Besparen Kan (0880550110) en ElectraBel (0884446688). Dit werd door hem geadviseerd te noteren.
Toen zei de persoon in kwestie dat hij nogmaals alles ging herhalen wat we besproken hebben en dat dit opgenomen zou worden i.v.m. dat zijn baas kan kijken of hij zijn werk wel goed doet. Ik moest overal duidelijk JA of NEE op antwoorden.
De persoon ging van start: ........ zijn uw persoonlijke gegevens.
Ik: Ja
De persoon: U krijgt een pakketje thuisgestuurd zoals wij hebben afgesproken in het voorgaande gesprek.
Ik: Dat klopt
De persoon: Daarin zit onder andere de prijslijst, productinformatie en de overeenkomst. Indien u niet met ElectraBel in zee zou willen dient u deze overeenkomst binnen 7 dagen na dagtekening te annuleren.
En toen voelde ik hem hangen... Ik brak deze persoon af in zijn verhaal en zei hem dat wij dit niet hadden afgesproken in voorgaande gesprek. Ik zou een informatiepakket ontvangen. Deze persoon ging verder: Dit is wel wat wij hebben afgesproken in voorgaande gesprek!! Zo gaan wij nu eenmaal te werk en is het voor u als klant makkelijker!!
Ik heb deze persoon in kwestie nogmaals en zeer duidelijk benadrukt dat we dit niet hadden afgesproken, dat ik geen informatiepakket of overeenkomst wil ontvangen!! Ik heb hem bedankt, een prettige werkvoortzetting toegewenst en de verbinding verbroken!!
~ Uiteraard zit ik nu met enkele vragen:
Heb ik juist gehandeld? Kunnen ze mij nog iets maken? Wat als ik alsnog het "informatiepakketje" met overeenkomst krijg? Moet ik contact opnemen met mijn eigen leverancier en of ElectraBel?
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: energie direct
Ik ben niet bekend met Energie direct, maar er zijn natuurlijk bedrijven, zoals Pretium, die je dan ongevraagd toch lid maken, ook al heb je alleen aangegeven eerst een informatiepakket te willen ontvangen , voordat je uberhaupt een overeenkomst sluit.
Helaas moeten de telemarketeers hun targets halen, en krijg je dan het informatiepakketje opgestuurd MET een overeenkomst. Het lijkt erop dat dat bij jou ook geprobeerd wordt, waarom wordt er anders een bandopname gestart waarop je ja of nee moet antwoorden. Het is uberhaupt idioot dat overeenkomsten gesloten worden op basis van een gedeeelte van een bandopname, en niet door het zetten van een handtekening.
Ik zou als ik jou was de post heel goed in de gaten houden. Ik vind het nogal vaag dat je 7 dagen de tijd na dagtekening nog de kans hebt om te annuleren, maar dat deze overeenkomst pas na 2 weken wordt verstrekt. Het is dus wettelijk zo dat je 7 dagen de tijd hebt NA ontvangst van de overeenkomst, en niet 7 dagen na dagtekening. Als je opzegt doe het dan d.m.v. een aangetekende brief.
Maar misschien is er niets aan de hand (omdat je geen ja gezegd hebt op de laatste vraag)......
Als er wel wat aan de hand is : hou ons op de hoogte. Vanwege mijn ervaring met Pretium heb ik wel wat tips voor je.
Helaas moeten de telemarketeers hun targets halen, en krijg je dan het informatiepakketje opgestuurd MET een overeenkomst. Het lijkt erop dat dat bij jou ook geprobeerd wordt, waarom wordt er anders een bandopname gestart waarop je ja of nee moet antwoorden. Het is uberhaupt idioot dat overeenkomsten gesloten worden op basis van een gedeeelte van een bandopname, en niet door het zetten van een handtekening.
Ik zou als ik jou was de post heel goed in de gaten houden. Ik vind het nogal vaag dat je 7 dagen de tijd na dagtekening nog de kans hebt om te annuleren, maar dat deze overeenkomst pas na 2 weken wordt verstrekt. Het is dus wettelijk zo dat je 7 dagen de tijd hebt NA ontvangst van de overeenkomst, en niet 7 dagen na dagtekening. Als je opzegt doe het dan d.m.v. een aangetekende brief.
Maar misschien is er niets aan de hand (omdat je geen ja gezegd hebt op de laatste vraag)......
Als er wel wat aan de hand is : hou ons op de hoogte. Vanwege mijn ervaring met Pretium heb ik wel wat tips voor je.
Re: energie direct
Telefonisch verkopers hebben zich aan een hoop regels te houden als het aankomt op een bandopname. Deze worden ook altijd gecontroleerd door het bedrijf waar deze verkoper werkt en door een medewerker van de betreffende leverancier. Bandopnames worden ook altijd bewaard en u heeft het recht deze op te vragen bij de leverancier.
Indien de opstap wel gerealiseerd word is er nog geen nood zolang u op tijd reageert. Een onterechte overstap kan altijd (kosteloos)teruggedraaid worden. Echter is het natuurlijk makkelijker om het voor te zijn. Geef nooit een reeks ja'tjes op een dubieus verhaald. Is het toch te laat en wilt u annuleren neem dan telefonisch contact op, (annuleren hoeft tegenwoordig niet meer per aangetekende brief)
Indien de opstap wel gerealiseerd word is er nog geen nood zolang u op tijd reageert. Een onterechte overstap kan altijd (kosteloos)teruggedraaid worden. Echter is het natuurlijk makkelijker om het voor te zijn. Geef nooit een reeks ja'tjes op een dubieus verhaald. Is het toch te laat en wilt u annuleren neem dan telefonisch contact op, (annuleren hoeft tegenwoordig niet meer per aangetekende brief)
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: energie direct
Inderdaad kun je telefonisch opzeggen binnen 7 dagen, maar ik zou dan wel om een bevestiging daarvan per e-mail vragen . Dan heb je het zwart op wit, en dan heb je later ook geen discussies.