Bij het zoeken naar prijs vergelijk op een energie site van consumind, bleek later van energie direct te zijn, kreeg ik een telefoontje van energie direct waar een aardige mevrouw het prijs verschil van hun bedrijf en mijn leverancier nuon vergeleken en dat was volgens haar duidelijk lager, aan het einde van ons gesprek vroeg zij of mijn naam , geboorte datum en adres klopten waar op ik zij dat is correct. een dag later was ik van leverancier veranderd ik was plots bij energie direct daar ik die mail pas na meer dan 7 dagen later heb gelezen, was een paar dagen op vakantie kon ik niet meer terug, ik heb nooit toe stemming gegeven voor een over stap naar energie direct is mij ook niet gevraagd, dit is crimineel en dat moet gestopt worden, dank zij nuon waar ik al meer dan 30 jaar klant ben heb ik mij weer over laten sluiten naar de nuon , op dit soort praktijken moet de overheid wat aan doen je bent pas klant als je een contract onder tekent hebt, men heeft mij ook gewaarschuwd voor de eind afrekening van energie direct die moet je goed in de gaten houden wand het is administratief een puin hoop bij energie direct ( lees de klachten van anderen ) dus samen vatend ga nooit naar over energie direct al hebben ze nog zulke mooie aan biedingen, direct het gesprek afbreken.
kaskastinger
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
-
Re: energie direct
Helaas is het nog steeds zo dat een telefonisch afgesloten contract niet schriftelijk bevestigd hoeft te worden. Een gedeelte van een bandopname van het telefonische gesprek is voldoende.kaskastinger schreef:op dit soort praktijken moet de overheid wat aan doen je bent pas klant als je een contract onder tekent hebt
Het resultaat is dat er daardoor contracten worden afgesloten door een ongevraagd belletje van een gewiekste verkoper, zonder dat de klant dat beseft of ermee instemt.
Er komt een wetswijziging op 13 december die in juni 2014 in werking treedt die een eind moet maken aan deze praktijken. Tot dan is het oppassen geblazen, en na die tijd zullen er vermoedelijk meer colporteurs aan de deur langskomen die je ter plekke een handtekening proberen te ontfutselen.
-
- Contacteer:
Beste kaskastinger,
Wil je in een e-mail naar [email protected] je klantgegevens sturen?
Dan kan ik voor je nakijken of het contract dat je hebt gehad bij energiedirect.nl terecht is geweest of niet.
Met vriendelijke groet,
Renske
energiedirect.nl
Wil je in een e-mail naar [email protected] je klantgegevens sturen?
Dan kan ik voor je nakijken of het contract dat je hebt gehad bij energiedirect.nl terecht is geweest of niet.
Met vriendelijke groet,
Renske
energiedirect.nl
Je hebt dan gelukt gehad, dat je nog terug kon bij Nuon. Eindnota heb je waarschijnlijk niet gekregen hopelijk. Toen ik mijn eindnota zag van Energie direct zeg ik een ding dat ik nooit meer terug gaat naar Energie direct en al mijn familie en kennissen ga ik ook afraden. Mond op mond reclame werk beter dan internet reclame!
Een dag later al klant?
een overstap neemt 3 tot 5 weken in beslag.
een leverancier doet altijd een bandopname en daarin wordt altijd (wet en regelgeving) gesproken dat er een contract aan wordt gegaan. volgens mij heeft een persoon recht op 2 weken bedenktijd en als men GEEN bevestigingsbrief heeft ontvangen is de bedenktijd zelfs 3 maanden.
En een leverancier heeft de mogelijkheid om een contract zelfs na de bedenktijd te annuleren cq een heraansluiting aan te vragen. als je maar doorvraagt
een overstap neemt 3 tot 5 weken in beslag.
een leverancier doet altijd een bandopname en daarin wordt altijd (wet en regelgeving) gesproken dat er een contract aan wordt gegaan. volgens mij heeft een persoon recht op 2 weken bedenktijd en als men GEEN bevestigingsbrief heeft ontvangen is de bedenktijd zelfs 3 maanden.
En een leverancier heeft de mogelijkheid om een contract zelfs na de bedenktijd te annuleren cq een heraansluiting aan te vragen. als je maar doorvraagt