LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIE DIRECT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ascension

Re: ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Ascension »

@ Kiz -

Met mijn Nederlands is niets mis ;).

Het 'geheime nummer' is enkel voor het telefoonboek. Jij weet als geen ander dat de gegevens die je bij bijvoorbeeld een krant of enquete invult worden doorverkocht.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

@ Ascension:

Call-centers maken gebruik van (ook door KPN) verhandelde telefoonlijsten of draaien "at random" nummers. Zelfs als ik mijn telefoonnummer nergens invul loop ik dus nog de kans een telemarketeer aan de telefoon te krijgen.

En dat jij geen fouten in je eigen Nederlands ziet zegt m.i. genoeg over het huidige taalonderwijs op VWO-niveau. Triest.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Antwoord voor Energie Direkt en Oxxio....

Kunt U later terugbellen....
mijn contract van 5 jaar loopt over 4,5 jaar af, dus probeer het dan nog eens...

Als U doet alsof U bij de Nuon het toen (april 2007) intressante contract zou hebben getekend... ( nu prijzen veel gedaald) dan kunnen ze U dus niet eens overzetten zonder dure boete, dus zijn ze duurder...

U word gelijk van de lijst gehaald.
Als je te vriendelijk bent kunnen ze het later nogmaals proberen, soms een iets vriendelijker huisgenoot die er wel intrapt, of het adres doorverkopen aan concurenten...

Ook de truc alsof je gek bent helpt, geef antwoorden op iets wat ze niet vragen, zoals ; ik gebruik helemaal geen maandverband!
Na enkele onzin antwoorden zullen ze ook stoppen, want dat bandje aan het einde word dan ook niets!

Als ze met "Uw eigen erergie bedrijf" beginnen zonder de naam duidelijk te noemen, is het ook meestal fout!
Ook meegemaakt dat ze direct vragen of je voordeliger wilt, zonder de naam te noemen, alleen hun eigen naam, want ED en OXXIO is vaak haak erop...
Dus wees voorzichtig of gek, het helpt helaas ook nog!

Deze tips waren dus van een geniale gek die nu rust heeft tijdens het eten!

Ascension

@ kiz -

Nu vraag ik me toch echt af wat er fout is aan mijn Nederlands. Je mag je geroepen voelen om het te verbeteren ;).

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

@Asencion:
zal wel in je sociale intelligentie liggen
Leuk dat je erover begint: mensen dwingen via een telefoongesprek een antwoord te geven is wel sociale intelligentie dan? MOETEN is namelijk niet iets wat een call center agent mij ooit dient te vertellen. Komt namelijk niet erg sociaal over. Men kan het vriendelijk vragen en dan hopen op een antwoord.

En trouwens: het ligt niet IN iets, maar AAN iets.

Ascension

O, ging 't daar om? Het ging om het 'in' of 'aan'? Dat kan ik je wel even uitleggen:

Het ligt AAN de sociale intelligentie die je bevat
De reden dat je zo reageert zal je terug kunnen vinden IN (...)

Hetzelfde als 'hij is groter dan jij (hij is groter dan dat jij bent)' en 'ik nodig hem liever uit dan jou (dan dat ik jou uitnodig).

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@ Ascension:
De meeste mensen die op een Radarforum zitten hebben hooguit VMBO gedaan en doen nu heel blij low-inteligence baantjes
Fraaie training heb jij gehad, of komt die constatering voort uit jouw eigen "intelligente" denkwereld? In ieder geval is je eigen profiel nu wel duidelijk neergezet: arrogantie ten top. Lekker zo doorgaan en vooral verder niks bijleren, dan kom je er wel in de wereld van de grote graaiers.

Ascension

Goed, ik ben arrogant, dat maakt allemaal niet uit.
Het gaat er als eerste om dat een call agent (of het nu het bijbaantje of een vaste baan is van de desbetreffende agent) gewoon zijn werk doet. Als diegene iets vraagt is 't maatschappelijk gezien normaal dat je reageert.

Ten tweede klopt het dat DirectEnergie, ondanks hun 'laagste prijs garantie' alsnog erg onnodig bezig is - je zal hooguit zo'n 10 euro per jaar besparen (dat is natuurlijk wel erg veel :)).

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Ascens..

Je kunt gezien sommige andere callcenters, die met tijdelijke studenten en steeds andre namen de mark verzieken beter annoniem reageren, en niet verdedigen, het is vechten tegen de matige bedrijven die klanten werven belangrijker vinden dan regels en normen!

Goede nette bedrijven halen minder klanten binnen, en klootzakken die het verzieken halen beter resultaat, dus die krijgen hier de kans!

Vooral nu zijn in de vakantie vele tijdelijke die later toch niet berijkbaar zijn, en meer naar de provisie dan relatie werkgever kijken, daarom is op provisie werken met dit soort bedrijven juist klachten binnen halen en problemen veroorzaken, maar dan is de Universiteit in sept weer begonnen!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

@ Ascension:
dat is het enigste wat ik je wil zeggen
"enigste" is Nederlands van geen enkel niveau, en het is vooral iets dat je wil zeggen. Verder kun je een gevolg wijten aan een oorzaak of is het gevolg gelegen in de oorzaak. Met deze uitleg
Het ligt AAN de sociale intelligentie die je bevat
De reden dat je zo reageert zal je terug kunnen vinden IN (...)
bevestig je alleen maar je eigen grammaticaal onjuiste zinsopbouw. Sociale intelligentie "bevat" je overigens niet, dat heb je (of niet natuurlijk).
Het gaat er als eerste om dat een call agent (of het nu het bijbaantje of een vaste baan is van de desbetreffende agent) gewoon zijn werk doet. Als diegene iets vraagt is 't maatschappelijk gezien normaal dat je reageert.
zoals ik al zei, "NEE" is ook een antwoord, en het is maatschappelijk gezien óók heel normaal te informeren waarvoor een telemarketeer dergelijke gegevens vraagt. Dat jou dat niet gelegen komt is spijtig, maar wel part of the job.
Goed, ik ben arrogant,
inderdaad.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Arrogante VWO-scholieren met een her voor Nederlands moeten tegen mij niet beginnen over sociale intelligentie.

Ascension

@ Kiz -

Ik vind je echt aardig man, en ik begrijp je kritiek op 'enigste', en ik kon 't ook beter vermijden door gewoon 'enige' te gebruiken - maargoed, alsnog, neemt dat niet weg dat 'enigste' ook kan ;).
Als je me niet gelooft, zoek 't maar op op google :).

Aan/in - zie een paar posts hierboven: heb ik al uitgelegd.
Intelligentie bevatten ofniet is het zelfde als een vocabulaire bevatten of beheersen of bezitten - zijn de meningen over verdeeld.

En de rest klopt, part of the job :).

Boelo

Ongelezen bericht door Boelo »

Volgens mij kunnen we ons beter bezig houden met de missers van ED!!

Ik krijg de laatste tijd nogal wat herinneringen van betalingen die keurig zijn geincasseerd. Men blijkt daar niet in staat om mijn betalingen tot een overzicht te verwerken, maar ze kunnen wel veorderingen uit handen geven aan Intrum Justitia. Al met al levert dit een brok ellende op waar ik niet goed van word. Mijn devies: blijf lekker bij een grote leverancier, krijg je netjes een accepgiro of nota en kun je zelf mooi je betalingen regelen. Krijg je geen discussie over incasso's die wel geslaagd zijn en volgens hun administratie nog niet geind.

Mijn advies: trap er niet in, zorg dat je lekker bij jouw vaste, vertrouwde leverancier blijft. Voor die paar centen besparing krijg je een hoop ellende en ergernis.

Gesloten