| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
energie direct
wat schets mijn verbazing toen ik naar eneco ging om over een energie rekening te praten dat ik na 20 jaar eneco klant, hoort dat ik overgestapt ben op een ander energiebedrijf (zonder mijn medeweten natuurlijk en nog met veel moeitte erachter moest komen bij eneco wie die energiebedrijf is en welke ook nog. nou jullie begrijpen het wel tranen met tuiten en hopeloos overspannen nou ben ik in deze forum tegen gekomen en gelezen wat iedereen overkomen is .heeft het zin om naar de geschillencommisie te gaan hoeveel jaar duurt het nog? ben terug bij eneco maar de twijfel zit er nog in moet ik elke maand eneco bellen om te vragen of ik nog klant bent want via eneco formulier kom je er ook niet achter of je wel of niet bij hun in het bestaand zit eneco is ook fout geweest om dit toe te laten zonder de klant op de hoogte te stellen. desperado
Re: energie direct
beste desparada (of -do);
niemand aan de deur geweest en geen telefoontjes met prachtige aanbiedingen gehad van energie direct?
niemand aan de deur geweest en geen telefoontjes met prachtige aanbiedingen gehad van energie direct?
Beste Wicher,
Bij mijn weten heeft niemand mij benaderd zowel telefonisch als persoonlijk.
De energie bedrijven kunnen mij dit ook niet op papier aantonen als zowel telefonische bewijzen!
Dus wat moet ik nu?
Bij mijn weten heeft niemand mij benaderd zowel telefonisch als persoonlijk.
De energie bedrijven kunnen mij dit ook niet op papier aantonen als zowel telefonische bewijzen!
Dus wat moet ik nu?
Beste Desparada,
Als je er zeker van bent dat je nooit aan de deur of telefonisch benaderd bent, dan zou ik in jouw geval energie direct lekker in hun sop laten gaarkoken. Je bent weer terug bij Eneco begrijp ik; t.z.t. zal energie direct wel gaan proberen om de energie in rekening te brengen over de periode die je zogenaamd van hen klant bent geweest. Als je het aandurft dan zou ik die rekening beantwoorden met een aangetekend schrijven dat je bij hen nooit klant bent geweest. Laat zij maar bewijzen dat het wel zo is/ was.
Met een beetje geluk sleep je er enige tijd gratis energie uit
Het is al meerdere mensen gelukt en ze hebben het helemaal aan zichzelf te danken....
Als je er zeker van bent dat je nooit aan de deur of telefonisch benaderd bent, dan zou ik in jouw geval energie direct lekker in hun sop laten gaarkoken. Je bent weer terug bij Eneco begrijp ik; t.z.t. zal energie direct wel gaan proberen om de energie in rekening te brengen over de periode die je zogenaamd van hen klant bent geweest. Als je het aandurft dan zou ik die rekening beantwoorden met een aangetekend schrijven dat je bij hen nooit klant bent geweest. Laat zij maar bewijzen dat het wel zo is/ was.
Met een beetje geluk sleep je er enige tijd gratis energie uit
Het is al meerdere mensen gelukt en ze hebben het helemaal aan zichzelf te danken....
-
diamondvoodoo
Desperada..
Als je nooit telefonisch of aan deur benaderd bent is het natuurlijk erg fout van energiedirect. Wellicht hebben zij een klant verkeerd aangemeld (op jouw adres) waardoor de levering bij eneco automatisch stopt! Dit gaat allemaal via het 'landelijk berichtenverkeer.'
Eneco, en elke andere leverancier, is verplicht de levering te stoppen als een andere leverancier komt dat zij een akkoord hebben bereikt met jou. En de nieuwe leverancier meld dit via het landelijk berichtenverkeer. Dit gaat dus allemaal min of meer automatisch.
Echter heeft u geen akkoord bereikt met energiedirect maar dat doet er niet eens toe op de energiemarkt. Heel krom, maar dat is de fout geweest van energiedirect dat zij jou overnamen.
Als je geen klant meer bent bij eneco of wie dan ook, kun je dit herkennen want dan krijg je vanzelf een EINDafrekening.
Als je nooit telefonisch of aan deur benaderd bent is het natuurlijk erg fout van energiedirect. Wellicht hebben zij een klant verkeerd aangemeld (op jouw adres) waardoor de levering bij eneco automatisch stopt! Dit gaat allemaal via het 'landelijk berichtenverkeer.'
Eneco, en elke andere leverancier, is verplicht de levering te stoppen als een andere leverancier komt dat zij een akkoord hebben bereikt met jou. En de nieuwe leverancier meld dit via het landelijk berichtenverkeer. Dit gaat dus allemaal min of meer automatisch.
Echter heeft u geen akkoord bereikt met energiedirect maar dat doet er niet eens toe op de energiemarkt. Heel krom, maar dat is de fout geweest van energiedirect dat zij jou overnamen.
Als je geen klant meer bent bij eneco of wie dan ook, kun je dit herkennen want dan krijg je vanzelf een EINDafrekening.
wat me verbazing betreft hebt ik naar aanleiding van mijn brief naar energie ,direct dat ik niet blij was dat zij zonder mijn toesteming van eneco naar energie direct hebben geswicht kreeg ik vandaag 4 januari een brief van energie direct dat ik niet in hun administratie voorkwam en nooit hun klant bent geweest en dat ik contact moet opnemen met mijn netwerkbeheerder. ra ra ra jullie begrijpen wel dat ik maandag 6 januari bij eneco op de stoep staat met deze brief en wat blijft erover van mijn betaling die ik aan eneco betaald hebtg voor gas en electra transportkosten? van energie direct? nu breekt echt mijn klomp