LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIE DIRECT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nieksmit

ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door nieksmit »

WIST U DAT VAN ENERGIE DIRECT?
Begin 2009 werd ik gebeld door energie direct (e.d.) ze boden mij een 3 jarig prijszeker garantie contract aan en als ik daar op in ging zou ik over die periode 300 euro korting ontvangen! Ik vond dat aantrekkelijk en ben daar op in gegaan m.i.v. 1/3/09 Dus bij de eerstvolgende afrekening , periode 16/5/08-30/6/09, verwachtte ik dat ze 4 maanden korting zouden verrekenen (4 x 8,33 euro, 300: 36= 8,33 p/mnd) maar dat gebeurde niet. Ze zeiden toen dat dat al met de maandtermijnen verrekend was die was nl. 8 euro lager gesteld. Maar in de afrekening werden de werkelijk betaalde termijnen verrekend en moest ik gewoon het verschil betalen, dus helemaal geen korting! Na heel veel emails heen en weer, kwam eindelijk de aap uit de mouw en vertelden ze dat dit reeds met de prijsstelling verrekend was!! Dus geen sprake vanextrakorting!!
Toen dacht hoe zit het met de rest van de afrekening!
De overheid geeft per aansluiting een heffingskorting die e.d. terug moet geven,over 2008 318,62 en over 2009 379,16 euro. e.d. rekent vastrecht (vaste kosten) over rekeningperiode 410 dagen, aantal dagen is echter 381 dgn
moeten, na herrekening 356,62 teruggeven, geven 282,53 euro!!! enz.enz. en er waren nog meer problemen in mijn afrekening!! Betaalde voorschotten 2320 euro verrekend wordt er 2080 euro!! DUS LET OP !!!! :roll: :roll: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:

stofzuigertje

Re: ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga nooit op telefoons in maar kijk online bij de aanbieders en ga naar Radar of Kassa om te kijken hoe betrouwbaar ze zijn.

Verder kunt U aanbiedingen en prijzen beter uitprinten bij afsluiten als bewijs.
Ook naast de goedkope stroom of gas de vaste kosten controleren want bij goedkope aanbieders van stoom en gas zijn deze meestal hoger!

ook via www.gaslicht.com kunt U controleren of de berekening wel klopt.
Dus neem nooit iets via telefoon verkoop!
Verder veroorzaakt U door wel Ja te zeggen dat ook ik lastig gevallen word dus als niemand meer via telefoon iets gaat kopen en achteraf gaat klagen is het daar ook rustiger...

Dus ook niet aan deur iets nemen want dat is hetzelfde!

Consument1961

Ongelezen bericht door Consument1961 »

wat weet jij veel stofzuiger, in elk forum duik je op!! lees je je eigen reacties voordat ze geplaatst worden? zijn nou niet echt allemaal een hulp zeg!!

jor

Ongelezen bericht door jor »

Consument1961 schreef:wat weet jij veel stofzuiger, in elk forum duik je op!! lees je je eigen reacties voordat ze geplaatst worden? zijn nou niet echt allemaal een hulp zeg!!
Op zulke figuren als jij zitten we hier nu echt op te wachten ( niet dus). Je bent 1 dag op het forum en speelt al voor betweter.
18 nov 2009 23:02
Laatst bezocht: 19 nov 2009 08:16
Op 1 halfzachte opmerking na in een ander topic heb jezelf nog helemaal niet bewezen dat jij wel een hulp bent hoor.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

over die periode 300 euro korting ontvangen
Ja,....... u zult dan 300 euro goedkoper uit zijn t.o.v hetgeen u op dat moment aan uw bestaande leverancier betaalde voor uw verbruik.
Dus geen sprake vanextrakorting
Die EXTRA hebt u er vrees ik zelf van gemaakt. (wel begrijpenlijk maar toch..)

nieksmit

Ongelezen bericht door nieksmit »

:roll: :roll: :idea: :idea:
Ik was al aangesloten bij Energie direct, een jaarkontrakt, als je dan gebeld wordt en ze bieden je een 3-jarig kontrakt aan met een korting van 300 euro verdeeld over die 3 jaar, dan ga ik er met mijn boerenverstand van uit dat ik een extrakorting krijg van 8,33 p/mnd. In het begin ontkenden ze dat niet!!
Ze vertelden mij dat ze dat al verrekend hadden met de maandelijkse voorschotten!! :!: :!: :roll:
Dus in plaats van 193 euro betaalde ik 185 euro, 8 euro korting.
Maar bij de jaarafrekening verrekenden ze niet de 193 euro maar 185 euro termijnen en het verschil moest ik bijbetalen, dus geenkorting!!

123controle
Contacteer:

Ongelezen bericht door 123controle »

Op http://www.123controle.nl kan je je jaarafrekening controleren. Je kan deze ook opsturen zodat er verder naar wordt gekeken.

Consument1961

Ongelezen bericht door Consument1961 »

Tsja Bor je moet toch ergens beginnen, jij bent een oude rot zal ik maar zeggen, maar toch ook ooit met het eerste bericht begonnen denk ik?

Gesloten