LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ingrid1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:24

Energie Direct

Ongelezen bericht door ingrid1984 »

Werd 2 weken geleden gebeld door de nuon of we toch geen klant bij hun wilde blijven. "Wij heel verbaasd waarom wij zijn toch klant?" nee we zijn afgesloten door energie direct want wij hebben nu een contract daar. (wij weten van niets)
Ik energie direct bellen(gesprek opgenomen gelukkig).
Wij zouden aan de deur(colportage) een contract getekend hebben. We weten nog steeds van niets) Die vrouw aan de lijn leest gegevens van ons op het enige wat klopt is naam adres. de rest alles fout foute emailadres foute rekeningnummer fout telefoon nummer. Het zou opgelost worden. Krijgen we de volgende dag een mail "ze hebben een handtekening" en die moeten we zelf ook hebben want wij moeten een doordrukvelletje hebben. ik "ze zijn nooit aan de deur geweest" snappen ze niet. Of wij nou even een kopie id kaart waar handtekening goed zichtbaar is willen opsturen.

Nou ik dacht het niet. Wij hebben gevraagd om kopie van het contract en die willen ze ons niet sturen. Maar eerder sturen wij geen handtekening op.

We hebben de mail gehad dat ze de 20e van ons afschrijven gaat niet he met een verkeerd rekening nummer.

Wij zijn weer terug bij de nuon.

maar gewaarschuwd want ze hebben alleen een naam en adres nodig om je over te schrijven!!!!!

Met vriendelijke groeten

Ingrid

R.Estau

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door R.Estau »

Dat is dus duidelijk valsheid in geschrifte als ze verkeerd willen aangifte doen .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door berndv »

het is een beetje kort door de bocht om nou meteen Energiedirect van valsheid in geschrifte te beschuldigen als je nog niet eens een contract hebt gezien. Als ED je aan de betalingsverplichting wilt houden kan je natuurlijk te allen tijde je contract opvragen, en deze zouden ze je dan ook moeten kunnen toesturen. Als dit contract er is, en iemand heeft doelbewust jou gegevens gebruikt om dit af te sluiten kan je hier van aangifte doen, maar dan niet zozeer van valsheid in geschrifte, maar eerder van identiteitsfraude. Valsheid in geschrifte is meer van toepassing als degene er zelf ook beter aan zou worden, maar dat is hier niet het geval. de energie wordt bij de TS geleverd en niet op naam van de TS bij een ander persoon.

Maar ik zou niet je legitimatie opsturen, laat hen maar met bewijs komen dat je het afgesloten hebt.

R.Estau

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door R.Estau »

Krijgen we de volgende dag een mail "ze hebben een handtekening" en die moeten we zelf ook hebben want wij moeten een doordrukvelletje hebben. ik "ze zijn nooit aan de deur geweest" snappen ze niet. Of wij nou even een kopie id kaart waar handtekening goed zichtbaar is willen opsturen.

Nou ik dacht het niet. Wij hebben gevraagd om kopie van het contract en die willen ze ons niet sturen. Maar eerder sturen wij geen handtekening op.
Dit ruikt niet maar het stinkt wel. Als ze wel een contract opsturen is het valsheid in geschrifte !

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=78604

Dit Topic gaat er ook over.

Let op Nuon is verplicht om een overgangsmelding van energie:direct te accepteren. Zorg dus dat energie:direct de aanmelding terugdraait anders ben je er nog niet vanaf.

Je kunt ze ook per e-mail benaderen, is veiliger en goedkoper. Het e-mail adres staat op hun site.

En het klopt dat energie:direct gewoon op basis van een valsne naam, niet bestaande e-mail adressen en niet bestaande postadressen een contract voor geldig verklaard.

Stuur zeker geen handtekeningenkaart naar hun toe.


Succes

ingrid1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:24

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door ingrid1984 »

Zo we zijn erachter,

vandaag brief van ABN amro geopend,

ED kon niet afschrijven van rekeningnummer. dacht in eerste instantie met gesprekken ED dat ze geen rekeningnummer van mij hadden,

nu blijkt dat ze mijn spaarloon regeling rekeningnummer hebben :)

Na in de administratie gezocht te hebben blijkt dat ons eerste afschrift van 2010 mist,

Wij wonen in een flat met vrij toegankelijke brievenbussen, de colporteur heeft waarschijnlijk gewoon het afschrift uit de brievenbus gehaald,

Ach ja morgen maar even een zaak aanmaken bij de advocaat.

Gr Ingrid

bolletje74
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2007 16:52

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door bolletje74 »

Nou wij hebben ook energie direct gehad in het verleden en ben weer overgestapt naar essent .. Ze deden een partijtje moeilijk.. En het tegoed dat ik bij hun had staan werd maar niet uitbetaald. na 4 maanden pas.. en na een dreigement met een rechtzaak tegen ze betaalden uit..
Het is een zooitje bij dat bedrijf en bezint eer ge er aan begint..
Zoals ik nu lees hieronder is het een dochteronderneming van Essent hahahah.
Nou met Essent in ieder geval geen problemen gehad!
Laatst gewijzigd door bolletje74 op 03 mar 2010 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste bolletje,

Energie:direct is een dochteronderneming van Essent... :mrgreen:

Gesloten