LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energiebedrijf durion
energiebedrijf durion
mijn schoonouders, 75 en 74 jaar oud (hij dement in vergevorderd stadium), zijn reeds een half jaar bezig om hun contract met durion op te zeggen. dit heeft hen reeds zeer veel moeilijkheden opgeleverd. o.a.
volkomen onterechte en buiten proporties hoge aanmaningen van incassoburo interim justitia. men zij dus gewaarschuwd als men zich met durion inlaat.
volkomen onterechte en buiten proporties hoge aanmaningen van incassoburo interim justitia. men zij dus gewaarschuwd als men zich met durion inlaat.
Re: energiebedrijf durion
ook ik had zware problemen met Durion en zoals velen daarna met Imtrum Justitia, vriendelijke mensen aan de telefoon er wordt van alles beloofd maar niets gedaan. Tenslotte heb ik de consumenten gesschillen commissie gevraagd mij te helpen en nu is het eindelijk gelukt. volgens mij is dat de enigste manier om resultaat te boeken. nu wordt al het teveel betaalde teruggeboekt tevens de 25€ die ik moest betalen aan de geschillen commissie. Eindelijk. en zeker een bedankje aan de S.G.C. u vind ze op www.sgc.nl
veel succes
veel succes
Re: energiebedrijf durion
Goed om te weten dat het ook werkt; je klacht indienen bij de geschillencommissie
Re: energiebedrijf durion
Vorig jaar werd mijn bejaarde moeder gebeld door het call center van durion. Ze is nergens op ingegaan heeft ook geen ja gezegd!!! Ze wisten ook haar banknummer etc...Een paar dagen later kreeg zij post als zijnde nieuwe klant van Durion. Ik heb gelijk een brief gestuurd met een kruis door het ongetekende contract. Dit hielp niets ze hebben zelfs Eneco de huidige stroomleverancier opgezegd etc. Bellen met het call center helpt niets je wordt voor leugenaar uitgemaakt want mijn moeder zo ja hebben gezegd. Met de vraag om het bandje te sturen of te laten horen van het telefoongesprek begonnen ze niet aan. Ze presteerde hetzelfs om 2 x een incasso af te schrijven. Dit hebben we terug gedraaid en natuurlijk bij INTERPAY alles laten blokkeren!!!!!
Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik een aangetekende brief naar de Directie van Durion gestuurd in korte zakelijke regels mijn beklag gedaan en ze 10 dagen de tijd te geven om één en ander terug te draaien en dit binnen deze 10 dagen aan mij te bevestigen, daar wij anders aangifte zouden doen bij de polite van valsheid in geschrifte en het onrechtmatig innen van geld van haar bankrekening. Het duurte 12 dagen en wij kregen een excuus brief van durion wegens een administratieve fout. De stroomkosten die zij verplicht afgenomen heeft hebben wij dus ook nooit betaald.
Dus er is volgens mij maar éénmanier ze gelijk goed aanpakken, bellen helpt niet, gelijk een aangetekendebrief naar het hoofdkantoor in Den Haag en niet bang zijn gewoon aangifte doen, wat het is strafbaar wat ze doen.
veel succes
Henny
Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik een aangetekende brief naar de Directie van Durion gestuurd in korte zakelijke regels mijn beklag gedaan en ze 10 dagen de tijd te geven om één en ander terug te draaien en dit binnen deze 10 dagen aan mij te bevestigen, daar wij anders aangifte zouden doen bij de polite van valsheid in geschrifte en het onrechtmatig innen van geld van haar bankrekening. Het duurte 12 dagen en wij kregen een excuus brief van durion wegens een administratieve fout. De stroomkosten die zij verplicht afgenomen heeft hebben wij dus ook nooit betaald.
Dus er is volgens mij maar éénmanier ze gelijk goed aanpakken, bellen helpt niet, gelijk een aangetekendebrief naar het hoofdkantoor in Den Haag en niet bang zijn gewoon aangifte doen, wat het is strafbaar wat ze doen.
veel succes
Henny
Re: energiebedrijf durion
hoi,
Zou jij mij het adres en een kopie van die brief kunnen mailen? Mijn vriendin is er ook ingestonken en we weten ons nu geen raad! Please help. Je kan mij mailen of toevoege aan msn. iedereen die raad heet kan dit doen! Bij voorbaat dank.
desperate Ed.
Zou jij mij het adres en een kopie van die brief kunnen mailen? Mijn vriendin is er ook ingestonken en we weten ons nu geen raad! Please help. Je kan mij mailen of toevoege aan msn. iedereen die raad heet kan dit doen! Bij voorbaat dank.
desperate Ed.
Re: energiebedrijf durion
In oktober 2003 was het adres van het hoofdkantoor als volgt:
Durion Energie
Wassenaarseweg 47
2596 CG 's Gravenhage
Voor ons was dit de oplossing om van Durion af te komen
groetjes
Henny
Durion Energie
Wassenaarseweg 47
2596 CG 's Gravenhage
Voor ons was dit de oplossing om van Durion af te komen
groetjes
Henny
Re: energiebedrijf durion
En hoe heb je dat precies gedaan???
Re: energiebedrijf durion
Ook wij hebben enorm veel problemen met Durion. Eerder al eens een heel verhaal op deze site gezet, en ook benaderd door Radar, al zochten zij toen mensen voor in de studio i.v.m. de manier van het afsluiten van contracten. In het kort: wij hadden keurig opgezegd via Cogas, hebben bewijzen dat zij dat op tijd hebben gedaan, maar Durion draaide het weer terug en toen bleken we ineens weer aan Durion vast te zitten. Halve maand april Cogas, en de andere helft van april tot heden wederom Durion! Hebben maar een halve maand betaald, en daar draait het nu om (euro 24!). Overigens nog nooit een jaarafrekening ontvangen, dus we weten niet of we genoeg, te weinig of teveel aan Durion betalen. Durion geeft al die tijd geen thuis.......
In ieder geval zijn wij nu in het laatste stadium met Intrum Justitia beland: de laatste 'dreigingen': binnen 3 dagen betalen, anders wordt ik afgesloten. Nogmaals geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Durion, en wat schetst mijn verbazing: ik werd direct doorgeschakeld en .... kreeg een werknemer van Intrum Justitia aan de telefoon!!! Zij ondersteunen Durion. Eindelijk! Het is daar een enorme puinhoop, dus het werd tijd dat daar eens orde op zaken wordt gesteld (hopelijk werkt het??!!).
Hij raadde mij aan om per direct mijn dossier op de fax naar Intrum Justitia te zetten, (ik had het al tot 2x toe per post verstuurd, maar nooit wat van I.J. gehoord, en via email alleen de standaardemail van Durion), w.o. email-uitwisseling met Cogas en Durion. Nu nog niets gehoord, maar hopelijk wordt het probleem nu voor eens en voor altijd verholpen. Wat zullen wij blij zijn als het eind maart 2005 is, eindelijk verlost van Durion!!!!
In ieder geval zijn wij nu in het laatste stadium met Intrum Justitia beland: de laatste 'dreigingen': binnen 3 dagen betalen, anders wordt ik afgesloten. Nogmaals geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Durion, en wat schetst mijn verbazing: ik werd direct doorgeschakeld en .... kreeg een werknemer van Intrum Justitia aan de telefoon!!! Zij ondersteunen Durion. Eindelijk! Het is daar een enorme puinhoop, dus het werd tijd dat daar eens orde op zaken wordt gesteld (hopelijk werkt het??!!).
Hij raadde mij aan om per direct mijn dossier op de fax naar Intrum Justitia te zetten, (ik had het al tot 2x toe per post verstuurd, maar nooit wat van I.J. gehoord, en via email alleen de standaardemail van Durion), w.o. email-uitwisseling met Cogas en Durion. Nu nog niets gehoord, maar hopelijk wordt het probleem nu voor eens en voor altijd verholpen. Wat zullen wij blij zijn als het eind maart 2005 is, eindelijk verlost van Durion!!!!
Re: energiebedrijf durion
Hallo,
Ik ben op het ogenblik werkzaam op de klantenservice van Durion. Het postadres wat hier in dit topic vermeld wordt is echter niet juist (meer).
Om misverstanden te voorkomen zie hieronder de juiste contact informatie (afkomstig van de site van Durion):
Contact informatie
Contact voor Groene Stroom van Durion
Telefoon: 0900 - 55 66 777 (€ 0.15ct per minuut)
Te bereiken van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00uur tot 18.00uur
E-mail: [email protected]
Correspondentieadres:
Postbus 303
2400 AE Alphen a/d Rijn
Hopende zo toch weer een aantal mensen juist geinformeerd te hebben en van dienst te kunnen zijn geweest.
Ik ben op het ogenblik werkzaam op de klantenservice van Durion. Het postadres wat hier in dit topic vermeld wordt is echter niet juist (meer).
Om misverstanden te voorkomen zie hieronder de juiste contact informatie (afkomstig van de site van Durion):
Contact informatie
Contact voor Groene Stroom van Durion
Telefoon: 0900 - 55 66 777 (€ 0.15ct per minuut)
Te bereiken van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00uur tot 18.00uur
E-mail: [email protected]
Correspondentieadres:
Postbus 303
2400 AE Alphen a/d Rijn
Hopende zo toch weer een aantal mensen juist geinformeerd te hebben en van dienst te kunnen zijn geweest.
Re: energiebedrijf durion
Op de klantenservice van durion ja?
Dat je er nog wil werken met al die schoften praktijken daar.
kom alsjebliefd NIET aan met klantenservice ...
Dat je er nog wil werken met al die schoften praktijken daar.
kom alsjebliefd NIET aan met klantenservice ...
Re: energiebedrijf durion
Aan de heer Schuurkes. Als ik de site van SGC bezoek dan blijkt bij het invullen van het formulier dat Durion in deze geregistreerd moet zijn bij de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven. Dat is niet het geval.
Hoe heeft U de SGC zover grekregen U zaak te behandelen?
mvg Erik
Hoe heeft U de SGC zover grekregen U zaak te behandelen?
mvg Erik
Re: energiebedrijf durion
Kijk maar in de algemene voorwaarden van Durion
" Artikel 14 Geschillen
Mocht de situatie ontstaan dat u een klacht heeft
die niet naar tevredenheid door ons wordt opgelost,
dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie
Openbare Nutsbedrijven, gevestigd aan de Bordewijklaan
46, 2591 XR te Den Haag. U kunt zich ook
op elk moment wenden tot de bevoegde rechter in
Nederland. De Geschillencommissie zal uw geschil
in behandeling nemen wanneer u uw klacht tijdig
en schriftelijk aan ons heeft gemeld en u uw klacht
uiterlijk 3 maanden daarna bij de Geschillencommissie
heeft gemeld. De Geschillencommissie zal
een uitspraak doen in de vorm van een bindend advies.
Wij wijzen u er op dat de Geschillencommissie
een vergoeding van u vraagt voor het behandelen
van een geschil. Meer informatie over de Geschillencommissie
en haar reglement kunt u vinden op
www.sgc.nl."
Voila
" Artikel 14 Geschillen
Mocht de situatie ontstaan dat u een klacht heeft
die niet naar tevredenheid door ons wordt opgelost,
dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie
Openbare Nutsbedrijven, gevestigd aan de Bordewijklaan
46, 2591 XR te Den Haag. U kunt zich ook
op elk moment wenden tot de bevoegde rechter in
Nederland. De Geschillencommissie zal uw geschil
in behandeling nemen wanneer u uw klacht tijdig
en schriftelijk aan ons heeft gemeld en u uw klacht
uiterlijk 3 maanden daarna bij de Geschillencommissie
heeft gemeld. De Geschillencommissie zal
een uitspraak doen in de vorm van een bindend advies.
Wij wijzen u er op dat de Geschillencommissie
een vergoeding van u vraagt voor het behandelen
van een geschil. Meer informatie over de Geschillencommissie
en haar reglement kunt u vinden op
www.sgc.nl."
Voila
Re: energiebedrijf durion
Dat is duidelijk. Bedankt voor je snele reactie.