LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebelasting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Horacio

Energiebelasting

Ongelezen bericht door Horacio »

Hallo,

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik 11.000 KWh verbruikt heb in de afgelopen 10 maanden.

Nu heb ik gezien dat je boven 10.000 KWh minder energiebelasting moet betalen.

Maar wat ik nergens kan vinden, is of deze korting alleen voor bedrijven geldt of ook voor consumenten.

Graag zou ik hier dus een antwoord op krijgen, aangezien ik dan misschien nog goedkoper uit ben dan met de gebruikelijke 9.000 KWh die ik normaal per jaar verbruik.

Alvast hartelijk bedankt.

evdbeek99

Re: Energiebelasting

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Geen idee of dat ook voor particulieren geld.

Maar zat zo even te googlen, wel grappig is dat de energiebelasting ondanks de al stevige prijs toch omhoog zijn gaan in 2011.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Horacio schreef:Hallo,

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik 11.000 KWh verbruikt heb in de afgelopen 10 maanden.

Nu heb ik gezien dat je boven 10.000 KWh minder energiebelasting moet betalen.

Maar wat ik nergens kan vinden, is of deze korting alleen voor bedrijven geldt of ook voor consumenten.

Graag zou ik hier dus een antwoord op krijgen, aangezien ik dan misschien nog goedkoper uit ben dan met de gebruikelijke 9.000 KWh die ik normaal per jaar verbruik.

Alvast hartelijk bedankt.
De tarieven zijn te zien op:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ebelasting
En ja die gelden ook voor particulieren.
Zoals je kunt zien is het onderverdeeld in verbuikhoogten. Voor je verbruik tot 10.000 kwh betaal je: € 0,1121 (excl. btw)
Voor je verbruik vanaf én tussen 10.000-50.000 kwh betaal je 0,0408 excl. btw.

Het is dus NIET zo dat je, als je boven de 10.000 kwh uitkomt je dan over AL je verbuik slechts 0,0408 excl. btw aan energiebelasting betaalt. !!!

Horacio

Ongelezen bericht door Horacio »

@Shine

Hartelijk dank voor de info!

Wel minder goed nieuws voor mij :(

Het is niet anders.

Gesloten