Hi All,
December 2020 heb ik een gas & stroom contract voor 5 jaar vast afgesloten bij Essent (eindatum dec 2025). Een mooi voordelig contract met gunstige voorwaarden!
Maart 2022 ben ik verhuist naar een nieuw adres en het contract mee verhuisd. Dit ging gemakkelijk via de app.
Echter had het nieuwe adress geen gas aansluiting, maar stadsverwarming. Voor de stadsverwarming moest ik toen verplicht een nieuw contract afsluiten bij de vaste leverancier van Utrecht: Eneco.
Vanaf september 2024 ben ik verhuist naar een ander adres! Deze heeft weer Gas & Stroom nodig.
De stadsverwarming was in één simpele chat opgezegd. Fijn! Echter blijkt nu dat ik geen recht meer heb op het Gas contract van december 2020 volgens de Essent medewerkers (via de chat). Ze weigeren dit weer aan te zetten tegen de voorwaarden in december 2020 met elkaar overeen gekomen. Ze willen mij alleen een nieuw contract aanbieden (met veel hogere tarieven).
Wat kan ik doen? Ik heb niets getekend waardoor mijn contract zou zijn aangepast, alleen een verhuizing doorgegeven. Dat is toch vreemd?
Energiecontract gewijzigd door verhuizing (?)
Re: Energiecontract gewijzigd door verhuizing (?)
De tarieven van vier jaar geleden zul je nergens meer krijgen. Je hebt het contract van destijds voortijdig beëindigd, niet gepauzeerd . Als je toen geen afkoop bedrag hebt betaald heb je ook nog geluk gehad. Nu vind je nooit meer de tarieven en voorwaarden terug van vier jaar geleden in een heel nieuw contract.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Voor een nieuw contract idd niet
TS heeft nog stroom op dat contract.
Bij flink gestegen tarieven is er geen afkoop, leverancier is dan blij van jou met je goedkope tarief af te zijn.
Klopt. Maar TS probeert geleverd te krijgen op het oude contract.
Wat zeggen de voorwaarden van het oude contract hierover?
-
Het gas contact is komen te vervallen toen u in maart 2022 geen aansluiting meer had. Dat contract is niet meeverhuisd omdat u simpelweg geen gasaansluiting had. Dat u nu wel weer een aansluiting hebt wil niet betekenen dat ze het oude ontbonden contract weer tevoorschijn moeten halen.
Het stroom contract is een apart contract en die zal wel 2 keer meeverhuisd zijn.
Het stroom contract is een apart contract en die zal wel 2 keer meeverhuisd zijn.
Zo te lezen valt een gecombineerd contract voor gas en electra niet deels op te zeggen.
In het geval dat het oorspronkelijke gas/electra contract nog wel loopt, dan behoort leverancier weer te leveren zodra dit mogelijk is op woonadres.
https://www.consuwijzer.nl/elektricitei ... -verhuizen
In het geval dat het oorspronkelijke gas/electra contract nog wel loopt, dan behoort leverancier weer te leveren zodra dit mogelijk is op woonadres.
https://www.consuwijzer.nl/elektricitei ... -verhuizen
Heeft uw nieuwe woning geen gasaansluiting? Zeg dan uw gascontract op . Hebt u 1 contract voor elektriciteit en gas samen? Dan kunt u niet alleen gas opzeggen: u zegt het hele contract op en u sluit een nieuw contract voor alleen elektriciteit.
Fovos
vindt dit leuk