LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EnergieDirect oplichters!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
a.m.j.biesebos

EnergieDirect oplichters!

Ongelezen bericht door a.m.j.biesebos »

Ik heb dus ook een groot probleem met EnergieDirect!
Ben , volgens E.D. , 1 juli 2009 gebeld met de vraag om over te stappen naar E.D..
Aangezien ik plat gebeld word door div leveranciers kan ik mij dit gesprek niet herinneren, maar zeg altijd duidelijk 'NEE' tegen de telefoontjes , aangezien ik een vaste prijs-contract met Nuon heb en hierover zeer tevreden ben.
Krijg ik eind juli dus een brief van mijn leverancier Nuon dat er opgezegd is, omdat ik overgestapt zou zijn !?
Ik heb contact opgenomen met Netbeheer, deze gaf aan dat ik dus overgestapt zou zijn naar EnergieDirect. ???
Heb vervolgens contact(tel) gezocht met E.D..
E.D. zou t telefoongesprek opzoeken en luisteren of deze rechtsgeldig zou zijn.
Ik gaf al direct aan dat dit onmogelijk kon zijn.
E.D. zou binnen 2 weken contact opnemen, nooit wat gehoord.
De enige keer dat ik gebeld ben door E.D. is dat ze mij vroegen naar de meterstanden i.v.m de overstap,
Ik ben toen boos geworden en deze niet gegeven en wederom aangegeven niet met E.D. een contract te willen en nooit accoord heb gegeven!
Inmiddels heb ik ongeveer 2 weken geleden n aangetekende brief verstuurd( aangezien er op mijn mailtjes niet gereageerde word ) en een advocaat ingeschakeld.
Natuurlijk nog steeds geen reactie gehad van E.D.
Maar er is van de week wel een bedrag van € 212,= afgeschreven als maandelijkse incasso! SCHANDALIG
Hen nooit enige schriftelijke info, nota, contract gehad, ook nooit accord gegeven!
Morgen ga ik dit bedrag terug laten storten en Nuon bellen, adt zij mij de energie moeten blijven leveren.
Ik hou U op de hoogte.

roko72

Re: EnergieDirect oplichters!

Ongelezen bericht door roko72 »

hoe komen zij aan uw bang/giro gegevens dan, om dat bedrag af te schrijven???

stofzuigertje

Re: EnergieDirect oplichters!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

laat Nuon dit oude contract herstellen want anders moet je als je minder als een jaar vast zat bij Nuon of bij nog langer lopende een boete betalen.

Dus zij kunnen U ook weer terug zetten.

Storneer alle door ED geboekte bedragen omdat er geen overeenkomst is.
Dus Uw bank moet alles gelijk terug storten en deze blokkeren voor vervolg betalingen van ED.

Het enige risico is dat U geen telefoon abonnement meer kunt nemen of lening kunt krijgen want ED zal een incasso starten en BKR notering maken.
Dus snel regelen voor ze dit doen en Incasso negeren.

De eerste keer om bewijzen vragen en niets betalen.
Ook geen gegevens geven als incasso bureau dat zou vragen.
Als ze dreigen met rechtszaak, gewoon vragen naar op welke datum zij dit laten voorkomen en U mag dan een tegen claim voor vrije dag en reiskosten indienen.
Zij moeten dus eerst bewijzen leveren van ED contract voor ze verder kunnen en de dreigende taal is dus meestal loze wettelijke rechten die zijn denken te hebben.

Gesloten