LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
69raywwf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2008 09:48

Energiedirect

Ongelezen bericht door 69raywwf »

Het kan jammergenoeg niet vaak genoeg gezegt worden.

Omdat het -en zovelen zullen hetzelfde hebben- financieel moet om zo goedkoop mogelijk te leven overgestapt van Greenchoice naar Energiedirect met de belofte dat ze goedkoper zullen zijn, en erachterkomen een verkeerde beslissing te hebben gemaakt.
mijn bedrag bij Greenchoice was 142 Euro, mijn nieuwe bedrag bij Energiedirect is: 117euro, lijkt goedkoper, alleen bij greenchoice zitten er "vervoerskosten" bij in, en bij energiedirect krijg ik extra van Eneco 2 rekeningen van 25 euro en 18 euro voor gas en stroom extra. Dus dan is het goedkope energiedirect ineens 160 euro, en dat is wel wat meer dan die 142 van greenchoice.
Bellen naar Energiedirect doe je maar 1x omdat dat 0,70eurocent per minuut kost, en een man die belooft dat alles wordt samengevoegd en dat je dan echt gaat besparen, en dat gelijk je contract wordt verandert in onbepalde tijd, dwz dat je per maand je contract kan opzeggen, die hoef je ook niet te geloven, omdat je maanden later nog 3 rekeningen hebt.
Op mailtjes naar hun kant komt tot nu toe ook nog geen reactie.
Vraag me 2 dingen af, waarom eneco transportkosten rekent en waarom enerdiedirect niet gewoon uitlegt dat er nog extra kosten bijkomen via de "hoofdprovider"?

Albert

Guzman
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:56

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door Guzman »

Mijn ervaringen met Energie:direct kan ik ook niet positief noemen. En ik heb nog nota bene nog nauwelijks ervaring met die gasten!

Mijn partner wer gebeld door een telefonische verkoper van E:d. Als je instemt met dat ze iets naar je kunnen opsturen, ben je blijkbaar akkoord gegaan met een contract.

Mijn partner is hier telefonisch ingetrapt. Het zou echter mogelijk zijn om per email op te zeggen. Dit hebben wij direct gedaan. Enkele dagen later werd ik door E:d opgebeld met de vraag waarom ik had opgezegd. Ik gaf mijn reden en vroeg nog expliciet of het hiermee was geannuleerd. "Ja" was het antwoord. Nu krijgen we een "voortgangsmail" die informeert dat de datum van contract bijna ingaat. Wij reageren hier direct op en het antwoord van E:d is dat "nergens uit hun administratie" blijkt dat wij geannulleerd hebben!!! En of wij bewijzen willen sturen van onze annulering...

Zijn wij de enigen met dit probleem bij Energie:direct?

Als ze zo hun klanten moeten vinden, is dat wel heel erg korte-termijn-politiek. Want ik ben straks zsm weer bij hen weg!

Javier

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door marinepik »

En nog steeds blijven mensen er in trappen, in die mooie praatjes en leugens verspreid door EnergieDirect.
Men zou eigenlijk de verplichting moeten aangaan om te kijken op de diverse forums voordat men ook maar denkt te moeten overstappen naar een andere energieleverancier.
Ik wil met klem een ieder aanraden om als men over zijn huidige energieleverancier tevreden is daar lekker te blijven en je vooral niet laten opnaaien door handige verkopers van de energieleveranciers.
Mocht je niet tevreden zijn ga dan eens kijken op de diverse forums van bv Consumentenbond, Kassa of Radar wat er over de energie boeren wordt geschreven en daaruit jouw conclusie trekken om je zelf aan te melden bij een energieleverancier.
Als je echt veel goedkoper wilt shoppen maak je dan maar geen illusie's, zoveel maakt het allemaal niet uit en als je dan toch voor die paar centen wilt overstappen denk dan eerst goed na of je bereid bent je in de ellende te storten.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Vraag me 2 dingen af, waarom eneco transportkosten rekent en waarom enerdiedirect niet gewoon uitlegt dat er nog extra kosten bijkomen via de "hoofdprovider"?
Eneco is de netbeheerder en vervoert het gas en elektriciteit waardoor u transportkosten betaald. Dat dit niet apart aan Eneco word betaald bij Greenchoice is omdat je dit betaald aan Greenchoice, en zij verrekenen het weer met Eneco.

De reden dat Energie-Direct niet zegt dat er nog extra kosten bijkomen, daarop geef je zelf al antwoord. Dan had je het namelijk niet gedaan.

Eneco heeft trouwens 1 jarige gp contracten die wat betreft tarieven gelijk of lager liggen (laagtarief) dan Energie-Direct/Greenchoice en dan valt alles ook nog onder 1 rekening.

Popje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2008 19:08

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door Popje »

Zoals eerder al aangegeven, is Eneco je netbeheerder. Van leverancier kun je wisselen, van netbeheerder nooit, dat is gewoon onmogelijk. Tenzij je gaat verhuizen naar een ander gebied.

Je gaat nu van je voorschot uit dat GS voordeliger zou zijn dan E:D. Dit is echter niet de juiste manier van vergelijken. Het woord voorschot zegt het al. VOORschot, uiteindelijk kun je het het beste vergelijken op de jaarafrekkening. Bel/mail E: d anders met je meterstanden om een herberekening te laten maken van je voorschot, ze hebben dan je werkelijke verbruik.

Gesloten