LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EnergieDirect, wat een bedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

In november kreeg ik een man aan de deur, als ik hem ooit nog tegenkom :twisted: ...

Hji vertelde mij dat ik bij mijn energieleverancier zou blijven en dat ik alleen afrekeningen via de mail zou ontvangen, verder verandert er niets! Stom dat ik was, maar gehaast om naar mijn eten te gaan, heb ik me laten overhalen en een handtekening gezet. Ik had tenslotte toch nog 8 dagen bedenktijd. Het contract zou ingaan op mijn nieuwe adres, met ingang van eind december.
Toch kreeg ik een vreemd gevoel, vooral omdat ik nóóit teken voor iets aan de deur. Ik ben naar TrosRadar gegaan en zag veel slechte verhalen over ED. (foutieve/misleidende informatie van ED, contracten die zomaar afgesloten worden zonder dat mensen hier iets vanaf weten, torenhoge rekeningen en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Hierdoor besloot ik een brief te schrijven waarin ik afzie van het contract, u raadt het al, geen reactie.
Ik kreeg op mijn nieuwe adres, waar ik met ingang van eind december woon, een brief met de aanmeldingsgegevens en zou nog binnen 8 dagen op kunnen zeggen. Helaas woonde ik nog niet op dat adres en kreeg de brief op dag 9 te zien. Toch wil ik er z.s.m. vanaf en belde op. Dit was geen probleem volgens ED, en hun fout omdat ik het niet heb kunnen lezen binnen 8 dagen. Ze hebben het contract beëindigd.
Wel bleef ik mails ontvangen over door te geven meterstanden. Veel heen en weer gebeld en uiteindelijk per email een bevestiging dat per 3 dec. mijn contract opgezegd was en weer naar oude leverancier zou gaan. Nu, een maand later (januari) krijg ik nog steeds de vraag meterstanden te door geven, ik heb dat uiteraard niet meer gedaan, aangezien ik geen klant (meer) van ze ben. Nu krijg ik bericht dat de meterstanden geschat zullen worden wat een financiële tegenvaller kan betekenen. Ik was razend... Ik heb opgebeld, niemand kan me helpen en van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou teruggebeld worden, wat nooit gebeurde. Nergens zijn mijn gegevens bekend, dus ik ben geen klant meer werd verteld. Geen gegevens bekend=geen klant. Maar waarom krijg ik nog wel mailtjes met mijn klantnummer? Mijn huidige leverancier gebeld en wat blijkt? Ik ben in december, nog voor het contract überhaupt in was gegaan, en nadat het contract ook alweer beëindigd was een aantal dagen wel klant geweest en heb op het oude adres energie van ED gehad gedurende een dag of 8 of 9. Hoe kan dit?
Mijn goede leverancier vertelde mij wel dat het weer teruggedraaid is en dat ik weer energie etc. van hen krijg en niet van EnergieDirect.

Uiteraard wacht ik af of er een rekening of iets dergelijks krijg, maar betalen doe ik niet. Ik ben tenslotte geen klant meer.
Dus, pas op voor dit bedrijf!

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Hoi,

Helaas gebeurt er niets anders dan wat er in uw situatie is gebeurt. Gelukkig is alles hersteld en ED zou u niet moeten factureren natuurlijk omdat je geen klant bent geweest volgens hun. Hou dat in de gaten..

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Dat ga ik zeker doen, het controleren. Elke dag kijk ik naar mijn rekening en zal het direct storneren en EnergieDirect blokkeren!
Ik wist niet dat het zo erg was in het energieland. Bij Nuon vertelden ze dat het dagelijks gebeurt. Maandag in TrosRadar bleek dat Nuon ook niet zo netjes is, maar ik blijf er toch maar. Voor die paar euro, of zelfs duurder uit te zijn...

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Ik spreek de hele dag door alleen maar met klanten zoals U. Het is bizar te noemen dat dit toelaatbaar is in Nederland.

Trouwens, controleer of je niet per acceptgiro zou gaan "betalen" bij ED. Het zal mij niets verbazen als ze nu acceptgiro's naar het oude adres toesturen en vervolgens aanmaningskosten omdat er niet betaald word. Simpelweg omdat u daar niet meer woont natuurlijk. Dus wees er zeker van dat u bij ED ook nog niet staat aangemeld op het oude adres!!

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Dat is een goede tip, daar heb ik nog niet over nagedacht. Gelukkig heb ik het contract nog thuis, met de naam van de "meneer" die aan de deur was. Maar volgens mij heb ik automatische incasso gedaan, nog dommer, maar goed.
Bedankt, zodra ik thuis ben zal ik de papieren er hopelijk voor de laatste keer bijpakken, om het vervolgens in een klapper te bewaren.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Dat zal ik zeker doen. Dat u automatische incasso heeft aangegeven zegt totaal niets. Wellicht dat het onbedoeld of bedoeld een keer op acceptgiro is gezet bij ED met een of andere reden.. Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over in de energiewereld. En je kan het beter teveel dan te weinig navragen.

Dat het bij Nuon dagelijks gebeurt dat wil ik best geloven. Bij ons, Eneco, gebeurt het de hele dag door en je hoort hele bizarre verhalen.

Het is wel kenmerkend dat het vaak dezelfde leveranciers zijn. Volgens mij krijgen die verkopers per verkocht contract een hoger bedrag dan verkopers van andere energieleveranciers :wink:

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Maar ik sta wel sterk, mochten ze naar mijn oude adres e.e.a. toesturen. Ik heb de bevestiging nog in mijn email van een dame dat ik per 3 december van EnergieDirect af ben en terug ben naar mijn andere leverancier.

Lieke van ED
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 13:52

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Lieke van ED »

Beste Mausje,

Wat jammer om te lezen dat uw ervaring met Energie:direct niet positief is. Dit is niet de manier waarop wij met onze klanten om willen gaan.
Ik zou graag met u in contact willen komen om zo meer duidelijkheid te krijgen over dit vervelende misverstand.

Ik wil u dan ook graag uitnodigen om via www.energiedirect.nl/vertelhetons met ons in contact te komen.
Als u hier u gegevens doorgeeft en meteen aangeeft dat het om een reactie via een internetforum gaat dan gaan wij uw situatie bekijken en nemen wij binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op. Dan kunnen we samen bekijken wat de beste oplossing is.

Met vriendelijke groet,

Lieke van Energie:Direct

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

De oplossing is er al. Mausje zit weer bij zijn huidige leverancier en hij heeft een brief van ED ontvangen dat hij geen klant is. De enige vraag die hij nog heeft is dat hij niet betaald voor zijn oude adres bij jullie. (oftewel: dat er geen acceptgiro's verstuurd worden)

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Ik heb overigens doorzendservice van TPG Post. Als het naar het oude adres gegaan zou zijn, dan zou ik het inmiddels reeds ontvangen hebben op het nieuwe adres.
Ik wacht e.e.a. even af, ga er nu vanuit dat het opgelost is en maak indien nodig gebruik van de klachtenprocedure. Laten we hopen dat het niet nodig is.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Tevens heb ik wel eens gelezen dat je voor een klacht ook weer moet betalen?!

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Voor een klacht betalen? Dat hoor ik voor het eerst dan :wink:

Lies276
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:34

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Lies276 »

Ook ik ben er met open ogen ingelopen! In de kerstvakantie (met drie drukke kinderen om me heen) werd ik 's ochtends gebeld door een jongeman, die volgens eigen zeggen net nieuw was. Hij sprak slecht verstaanbaar Nederlands en kwam erg warrig over. Hij vroeg of ik interresse had in tenminste 10 procent goedkopere energie en of hij daar informatie over op mocht sturen. Nou, dat mocht. Hij controleerde wat gegevens en vroeg mijn bankrekeningnr. Ik vroeg waar hij dat voor nodig had, maar hij verzekerde mij ervan dat ze nooit geld van mijn rekening konden halen zonder mijn toestemming. Ik heb het gegeven (stom, stom, stom!!). Vervolgens werd er een stukje opgenomen, wat ik niet meer helemaal gevolgd heb, omdat de kinderen het inmiddels ook behoorlijk beu waren.
Op 27 dec. kreeg ik een bevestigingse-mail dat ik een één- jarig contract heb bij energie- direct.
Ik schrok me wild! Dit was niet de bedoeling!!
Eerst maar eens even op het internet gegoogled en toen werd ik nog veel ongeruster! De reacties logen er niet om.
Helaas las ik de mail pas op vrijdagavond 28 dec. en kon ik dus niet meer naar het speciale telnr. bellen.
Op zaterdag gelijk gebeld, maar helaas was ook op za. dit telnr. niet bereikbaar. Ik werd al tamelijk zenuwachtig, want maandag zou het oudjaarsdag zijn en di. nieuwjaarsdag en dan waren de zeven dagen al bijna verstreken.
Gelukkig kreeg ik op oudjaarsdag (na een half uur in de wacht) toch iemand aan de telefoon, die mij adviseerde op een brief te wachten, zodat ze alle gegevens kon noteren. Ik vertelde haar dat ik echt niet van plan was om op de brief te wachten en dat ze alle gegevens die ze nodig had van mij meteen kon krijgen. Ze heeft toen alles genoteerd en zei dat het geregeld was.
Omdat ik hier niet zoveel vertrouwen in had, heb ik voor de zekerheid toch nog een aangetekende brief gestuurd, de bank ingelicht en Essent gebeld dat ik daar klant wilde blijven. Ik heb nog een mail gestuurd en woensdag 2 jan. nog een keer gebeld (ik kreeg meteen iemand aan de telefoon)
Inmiddels heb ik drie e-mails ontvangen waarin staat dat het contract geannuleerd is. Ik hoop (maar ben er nog niet helemaal zeker van na alle reacties op het forum) dat dit alles met een sisser afloopt en heb me meteen maar aangemeld bij infofilter!!!

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Helaas ben ik nog niet van ED af, ik word er niet goed van. Ik krijg blijkbaar het gas nog van ED, en dat na de bevestiging dat ik van ze af ben. Ik heb dus het klachtenformulier maar ingevuld en hoop nu maar dat de toezegging die Lieke gedaan heeft, een keer nagekomen wordt. Er wordt onderhand nergens ,meer op gereageerd nl.
Niet te geloven dit! Laat dit een waarschuwing zijn voor alle mensen die ooit de naam EnergieDirect hoort!

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Inmiddels heb ik de naam gevonden van de vreselijk goede verkoper van energiedirect waar iedereen de deur voor open mag doen, wat een goede verkoper. Sander Jacobs is de naam

Lies276
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:34

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Lies276 »

AAAAAHHHHH!!!! Ik dacht dat het met een sisser afgelopen was, maar gisteren kreeg ik bericht van ED dat ze me hartelijk bedanken voor de aanmelding (????)
Welke aanmelding??!! Ik had al drie e-mails ontvangen dat er geen verdere stappen ondernomen zouden worden en nu dit!!
Ik word er ook niet goed van!

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Het gaat goed met energie:direct :wink:

Als ik jullie was mausje en en lies276 zou ik gewoon jullie oude/huidige leverancier bellen zodat zij jullie terugswitchen. Binnen 4 tot 6 weken ben je dan weer klant. Een boete in rekening brengen door ED vanwege contractbreuk is niet mogelijk. Jullie hebben namelijk (meerdere) bevestigingen zwart op wit dat het geannuleerd/gestopt is.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

We hebben reeds met Nuon contact gehad, maar dat duurt ook laaaaang. Voor energie ben ik al terug, maar nu gas nog niet. maar krijg wel rekeningen van Nuon, ook leuk. Morgen maar weer een telefoontje wagen!

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

En Lies, blijven mailen met de bevestiging van afmelding erbij!

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mausje »

Ik heb vorige week de bevestiging per email ontvangen dat ik van ED af ben! De onterechte verkregen energie etc. wordt niet in rekening gebracht! Héhé, ben ik eindelijk van ze af! Ik teken nooooit meer iets!

Gesloten