LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energielabelatlas van Meermetminder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
UfoSolar

Energielabelatlas van Meermetminder

Ongelezen bericht door UfoSolar »

Het betreft: energielabelatlas, in combinatie met energielabelwizard.

Ik heb met deze site(s) de volgende negatieve ervaringen:

Zoek ik mijn woning de eerste keer, dan blijkt deze op de kaart energielabel C, met 1 ster, dus voorlopig te hebben. Dat komt overeen met de brief van het Ministerie van BiZa kreeg. Ik had echter direct om correctie van dat label gevraagd en beschik intussen over een bevestigd energielabel A. De label-status wordt dus niet, of - na overleg met een bekende - slechts na heel lange tijd geupdated. Deze bekende beschikt al meer dan een half jaar over een geregistreerd A-label, maar staat zelfs nog als G op de kaart.

Maar nou komt het:

Er is een mogelijkheid om het label op de kaart (voorlopig) te laten aanpassen. Toen ik daarop klikte kreeg ik een invoerscherm waar direct al stond, dat op de gegeven postcode-huisnummer-combinatie een voorlopig F-label rust :?: :?: . Ik liep die toepassing een stukje door, maar sloot hem niet bevestigend af. En registreerde mij zeker niet en heb ook niet om offertes gevraagd.

Wat schetst mijn verbazing: nu staat mijn woning met een F-label op de kaart :evil: :twisted:

Dan:
De door mij geplaatste zonnepanelen (thin-film-panelen) kunnen niet gekozen worden, ze staan niet in de lijst. Een herkenning tussen dubbel glas en HR++ glas ontbreekt, de HR107 ketel wordt niet afgescheiden, en zo kan ik nog wel meer melden.

Conclusie:
Hoewel men aangeeft alleen na registratie het gewijzigd label op de kaart te zetten, doen ze dat direct. En zeker met de terugstelling van A naar F wordt je als gebruiker benadeeld, mocht je je huis net willen verkopen.

Zijn er meer met dergelijke ervaring met deze site?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 feb 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links en ongefundeerde beweringen verwijderd

Geip Suusje

Re: Energielabelatlas van Meermetminder

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Dat F-label lijkt me een gegronde reden voor verlaging WOZ.

Gesloten