LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieleveranciers en problemen met overstappen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
molleke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2012 11:12

Energieleveranciers en problemen met overstappen

Ongelezen bericht door molleke »

Waarom kan er na alle klachten over het overstappen van energieleverancier - de boetes - de nieuwe ingangsdata en het 'mis'bruik van het CCP, niet worden ingegrepen.... Als je leest hoeveel klachten er zijn over dit probleem is het daarvoor toch de hoogste tijd ??

eters
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2012 17:35

Re: Energieleveranciers en problemen met overstappen

Ongelezen bericht door eters »

dat kan alleen maar door niet over te stappen.
als we zelf laten zien dat we het zat zijn al dat gekloot.
dan veranderd de markt, maar zolang er mensen blijven geloven dat het voordeel
opleverd zullen ze blijven overstappen en is d markt te groot om te blijven controleren.
de N.M.A doet zijn best maar het zijn vele deals en vele zaken.
daarom heb het al eens hier gezegd steun ik het doel van http://www.maakeenvuist.nl
Zei zeggen stap niet over maar eis waar je recht op heb.
en als mom van baad het niet dan schaad het zeker niet heb ik me daarbij aangemeld.
Ik wil niet overstappen maar of we dat ooit zouden kunnen reguleren, ben bang dat ze overstappen
nooit kunnen gaan beboeten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energieleveranciers en problemen met overstappen

Ongelezen bericht door Shine »

Ht precentage waar hetmis gaat is ten opzichte van de vele jaarlijkse switches erg klein. Ht lijkt veel omdat klagers zich vooral laten horen op het internet. Wat natuurlijk een vertekend beeld oplevert.
Zou er geen vrije markt zijn is de kans groot dat er geklaagd zou worden dat we vastzitten aan de leverancier zoals dat vroeger was en we vinden dat er dan monopolie is.
Mensen die warmte hebben zitten bijvoorbeeld vast en kunnen niet switchen. Moet je hun eens horen.
M.a.w. Het is nooit goed of het deugt niet.
Datzelfde zie je bij de kabelaars. Mensen die upc hebben willen graag ziggo of andersom. Maar je zit mbt kabel vast aan de kabelmaatschappij die in die regio vertegenwoordigd is.

Er gaan zaken mis doordat
- men een verhuismelding doorgeeft via een van de vergelijk of gaslicht.com website. Terwijl die sites er alléén zijn voor als je een switch wilt op jouw bestaande woon-leveradres. Dus als jijzelf al leveringscontracten hebt bij een leverancier op het adres en jij op jouw adres van leverancier wilt wisselen.
- mensen vaak zelf niet weten hoelang hun bestaande contract nog loopt en daardoor 'verrast' worden
Laat staan dat ze voorwaarden goed gelezen hebben wanneer er ook nog sprake is van cashbacks e.d.
- adressen en huisnummers vooral met toevoegingen vaak niet overeenkomen met hoe het bij de netbeheerder vermeld staat. Vooral in de grote steden zoals amsterdam, rotterdam, utrecht, den haag is het een drama. Het huisnummer, vooral toevoeging wijkt af met hetgeen bij de netbeheerder vermeld staat. Dit kan leiden dat de foute bewoner geswitcht wordt.
Dit valt niet de leverancier aan te rekenenen alswel gemeenten en netbeheerders. Gemeenten geven omnummeringen niet standaard aan netbeheerders door. En netbeheerders hebben hun administratie ook niet altijd goed inorde.

Het is goed dat er vrijheid van overstappen is. Ook al is dat voor een gering verschil. Oer slot tankt menigeen ook bij het tankstation waar het goedkoper is. En dan praten we over nog kleinere verschillen, wat we met het rijden naar het tankstation dat verder ligt alweer verreden hebben.

Gesloten