Ik werd laatst uitgenodigd door Vereniging Eigen Huis om mee te doen aan de energieveiling. In de uitnodiging staat:
"...
Wij vinden dat iedereen gemakkelijk en veilig moet kunnen overstappen naar een groen energiecontract met scherpe tarieven
"
Nou, de veiling is geweest en wederom krijg ik een mail met mijn persoonlijke aanbod:
"...
De Collectieve Inkoop Energie voor gas en groene stroom blijkt opnieuw een groot succes, ...
"
Fantastisch! Goedkope groene energie! Lijkt mij waanzinnig! Na door te klikken kom ik op de site van Energie:Direct die een heel fris en groen aanzien heeft. Mooie diagrammen laten vermoeden dat ik 100% windenergie ga krijgen. Echter na wat doorklikken kom ik op het "stroometiket" van de firma (http://www.energiedirect.nl/Veiling/stroometiket.aspx) en wat blijkt? Nog geen 11% van de energie is groene stroom?!
Dit vind ik dus echte misleiding! 65000 mensen hebben van Vereniging Eigen Huis een aanbod gekregen voor "groene stroom" wat in praktijk dus voornamelijk kolen, gas en kernenergie is. Dat Energie:direct de klanten om de tuin probeert te leiden kan ik nog begrijpen als dochter van (kolenverstokend) Essent/RWE, maar dat Vereniging Eigen Huis hier aan meedoet? Ik vind het schandalig.
Ook vind ik het erg jammer dat hierdoor bedrijven zoals Greenchoice buiten de aandacht blijven. Via diverse vergelijkingssites kun je hier ook een goed aanbod krijgen en zij leveren wel 100% groene stroom.
Dus, voor de knaken ga je naar Energie:Direct. Wil je een bijdrage leveren aan het milieu, overweeg dan alsjeblieft een andere leverancier!
Groet!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energieveiling vereniging eigen huis groene energie? No way!
Re: Energieveiling vereniging eigen huis groene energie? No way!
U leest het verkeert, Je hebt groene stroom en je hebt gewone stroom.
Hun groene stroom komt gegarandeerd voort uit wind en waterkracht. Hun gewone stroom daarentegen niet.
Ver. van eigen huis heeft de veiling met betrekking tot groene stroom. Dit betekent zoveel dat uw elektra energie afname middels opwekking van wind en water zal worden voorzien.
"Onze groene stroom is opgewekt uit windmolens of uit waterkracht. Je hebt bij ons de garantie dat deze stroom voor 100% door de kracht van de wind of water is opgewekt."
Het getoonde stroometiket is een weergave van de totale stroomvoorziening die ED levert. De getoonde marginale schone energie opwekking (zon/wind/water), daartoe zou u als afnemer behoren indien u dus voor groene energie zou kiezen.
Simpel gesteld: hoe meer mensen voor groen kiezen, des groter zullen de schone energie opwek percentages worden.
Hun groene stroom komt gegarandeerd voort uit wind en waterkracht. Hun gewone stroom daarentegen niet.
Ver. van eigen huis heeft de veiling met betrekking tot groene stroom. Dit betekent zoveel dat uw elektra energie afname middels opwekking van wind en water zal worden voorzien.
"Onze groene stroom is opgewekt uit windmolens of uit waterkracht. Je hebt bij ons de garantie dat deze stroom voor 100% door de kracht van de wind of water is opgewekt."
Het getoonde stroometiket is een weergave van de totale stroomvoorziening die ED levert. De getoonde marginale schone energie opwekking (zon/wind/water), daartoe zou u als afnemer behoren indien u dus voor groene energie zou kiezen.
Simpel gesteld: hoe meer mensen voor groen kiezen, des groter zullen de schone energie opwek percentages worden.