LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ENEXIS dreigt met afsluiting...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 mar 2011 13:59
ENEXIS dreigt met afsluiting...
Goedemiddag allemaal,
Wij zijn 2 studenten die middels antikraak een woning toegekend hebben gekregen door Domijn. Het huis waar we 2 februari voor hebben getekend en de sleutel hebben ontvangen stond al een aantal maand leeg (naar het schijnt) en had flink wat werk nodig qua schilderen en vloer leggen e.d.
Begin vorige week zijn we erin getrokken, verhuist en alles en kwamen we eindelijk in rustiger vaarwater te liggen, echter is er 23 Februari een medewerker van Enexis langsgekomen met de melding dat wij binnen 15 werkdagen een contract moesten afsluiten met een stroomleverancier en een gasleverancier. Dit heb ik gedaan maar nu komt het, voordat het contract ingaat duurt het zo'n 1.5 a 2 maand!!!!
Wij worden dus hoe dan ook afgesloten zonder dat wij hier iets aan kunnen doen. Enige commentaar dat mij verteld werd aan de telefoon bij de klantenservice van Enexis was dat ik maar rond moest kijken naar een leverancier die het allemaal sneller zou kunnen doen, wat natuurlijk onmogelijk is...
Wie o Wie kan mij helpen bij deze praktijken???
Wij zijn 2 studenten die middels antikraak een woning toegekend hebben gekregen door Domijn. Het huis waar we 2 februari voor hebben getekend en de sleutel hebben ontvangen stond al een aantal maand leeg (naar het schijnt) en had flink wat werk nodig qua schilderen en vloer leggen e.d.
Begin vorige week zijn we erin getrokken, verhuist en alles en kwamen we eindelijk in rustiger vaarwater te liggen, echter is er 23 Februari een medewerker van Enexis langsgekomen met de melding dat wij binnen 15 werkdagen een contract moesten afsluiten met een stroomleverancier en een gasleverancier. Dit heb ik gedaan maar nu komt het, voordat het contract ingaat duurt het zo'n 1.5 a 2 maand!!!!
Wij worden dus hoe dan ook afgesloten zonder dat wij hier iets aan kunnen doen. Enige commentaar dat mij verteld werd aan de telefoon bij de klantenservice van Enexis was dat ik maar rond moest kijken naar een leverancier die het allemaal sneller zou kunnen doen, wat natuurlijk onmogelijk is...
Wie o Wie kan mij helpen bij deze praktijken???
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
ze mogen van okt tot april niet afsluiten
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
loze kreet jolanda77,
ze mogen niet afsluiten mits je hulp zoekt bij een schuldhulpverlener en dat is dus bij schulden.
verder kunnen ze dit dus wel.
echter het lijkt me niet te kloppen aangezien jullie net in dit huis getrokken zijn en de mogelijkheid behoren te krijgen een energieleverancier te zoeken.
elke leverancier heeft een verwerkingstijd nodig.
dit lijkt mij dus niet terecht van enexis.
ze mogen niet afsluiten mits je hulp zoekt bij een schuldhulpverlener en dat is dus bij schulden.
verder kunnen ze dit dus wel.
echter het lijkt me niet te kloppen aangezien jullie net in dit huis getrokken zijn en de mogelijkheid behoren te krijgen een energieleverancier te zoeken.
elke leverancier heeft een verwerkingstijd nodig.
dit lijkt mij dus niet terecht van enexis.
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
Vreemde reactie van Enexis om meerdere redenen.
- De administratieve doorloop periode is inderdaad ongeveer 6-8 weken.
Als u zich direct, nadat de netbeheerder bij u was geweest (op 23-2), bij een leverancier hebt aangemeld, ontvangt de netbeheerder binnen 2 dagen hiervan een bericht. En om dit bericht gaat het. Dit is voor de netbeheerder namelijk de bevestiging dat er leveringscontracten zijn aangegaan voor uw adres. De netbeheerder communiceert op haar beurt weer een specifieke goedkeurings code (ECH) terug naar de leverancier. (veelal binnen 4-5- dagen na verwerking van de aanmelding)
Enexis had, toen u zich bij hen meldde voor levering, er een zogheten spoedaanmelding van kunnen maken. Dit betekent zoveel dat gegarandeerd de volgende dag uw aanmelding bij de netbeheerder aankomt. Feit is wel dat de leverancier op de hoogte moet zijn van de tijdspanne en afsluitperiode die gesteld is. Als u gelijk op de 23ste of 24ste hebt gebeld en contracten hebt afgesloten, is een spoedaanmelding niet nodig. Is het dat u enkele (3-4) dagen later al afgesloten gaat worden, dan is een spoedaanmelding wel nodig.
U kunt uw leverancier Enexis bellen en vragen naar de (ECH) code die de netbeheerder naar de leverancier terug heeft gecommuniceerd tgv uw aanmelding. Als u die code hebt, weet u zeker dat u niet afgesloten gaat worden en dat uw aanmelding de netbeheerder heeft bereikt.
Ook kunt u uw netbeheerder even bellen en vragen of zij een aanmelding voor uw adres hebben ontvangen. Is dat het geval, dan weet u zeker dat het allemaal goed zit.
Het antwoord wat uw leverancier u heeft verteld klopt dus niet. Althans niet wat betreft uw daadwerkelijk vraag.
- De administratieve doorloop periode is inderdaad ongeveer 6-8 weken.
Als u zich direct, nadat de netbeheerder bij u was geweest (op 23-2), bij een leverancier hebt aangemeld, ontvangt de netbeheerder binnen 2 dagen hiervan een bericht. En om dit bericht gaat het. Dit is voor de netbeheerder namelijk de bevestiging dat er leveringscontracten zijn aangegaan voor uw adres. De netbeheerder communiceert op haar beurt weer een specifieke goedkeurings code (ECH) terug naar de leverancier. (veelal binnen 4-5- dagen na verwerking van de aanmelding)
Enexis had, toen u zich bij hen meldde voor levering, er een zogheten spoedaanmelding van kunnen maken. Dit betekent zoveel dat gegarandeerd de volgende dag uw aanmelding bij de netbeheerder aankomt. Feit is wel dat de leverancier op de hoogte moet zijn van de tijdspanne en afsluitperiode die gesteld is. Als u gelijk op de 23ste of 24ste hebt gebeld en contracten hebt afgesloten, is een spoedaanmelding niet nodig. Is het dat u enkele (3-4) dagen later al afgesloten gaat worden, dan is een spoedaanmelding wel nodig.
U kunt uw leverancier Enexis bellen en vragen naar de (ECH) code die de netbeheerder naar de leverancier terug heeft gecommuniceerd tgv uw aanmelding. Als u die code hebt, weet u zeker dat u niet afgesloten gaat worden en dat uw aanmelding de netbeheerder heeft bereikt.
Ook kunt u uw netbeheerder even bellen en vragen of zij een aanmelding voor uw adres hebben ontvangen. Is dat het geval, dan weet u zeker dat het allemaal goed zit.
Het antwoord wat uw leverancier u heeft verteld klopt dus niet. Althans niet wat betreft uw daadwerkelijk vraag.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
perfect uitgelegd shine,
dit wist ik ook niet, maar wel dat het niet klopte van enexis.
weer iets geleerd
dit wist ik ook niet, maar wel dat het niet klopte van enexis.
weer iets geleerd
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
Je bedoelt hier toch de leverancier in je 1e en 2e alinea shine. Enexis is de netbeheerder, het zou wel Essent kunnen zijn maar ook elk willekeurig ander leverancier natuurlijk.Enexis had, toen u zich bij hen meldde voor levering.........
U kunt uw leverancier Enexis bellen en vragen naar de (ECH) code die de netbeheerder naar de leverancier terug heeft gecommuniceerd tgv uw aanmelding.
Bij een bestaande aansluiting is het van belang om je zo snel als mogelijk aan te melden bij een Leveringsbedrijf zodat je een leveringscontract hebt. De rest gaat dan "vanzelf".
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
Geachte VerhuisStudent,
Uit uw bericht van 1 maart begrijp ik dat u zo snel mogelijk een leveringovereenkomst nodig hebt om afsluiting te voorkomen maar dat uw leverancier hiervoor meer tijd nodig heeft. Graag zou ik u hier een toelichting op willen geven.
Hiervoor heb ik wel uw persoonlijke gegevens nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar [email protected], met daar in uw telefoonnummer, postcode en huisnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
Uit uw bericht van 1 maart begrijp ik dat u zo snel mogelijk een leveringovereenkomst nodig hebt om afsluiting te voorkomen maar dat uw leverancier hiervoor meer tijd nodig heeft. Graag zou ik u hier een toelichting op willen geven.
Hiervoor heb ik wel uw persoonlijke gegevens nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar [email protected], met daar in uw telefoonnummer, postcode en huisnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
goh misschien handig als enexis hier op het forum ook een toelichting kan geven?
is handig om te weten voor de mensen hier. kan problemen voorkomen.
is handig om te weten voor de mensen hier. kan problemen voorkomen.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
Beste VerhuisStudent,
In uw bericht van 1 maart op dit forum geeft u aan dat u zich moet aanmelden bij een leverancier om afsluiting te voorkomen. Ik ben benieuwd of u zich al heeft aangemeld. Zo niet, dan wil ik u helpen met aanmelden. Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw gegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 1 maart op dit forum geeft u aan dat u zich moet aanmelden bij een leverancier om afsluiting te voorkomen. Ik ben benieuwd of u zich al heeft aangemeld. Zo niet, dan wil ik u helpen met aanmelden. Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw gegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: ENEXIS dreigt met afsluiting...
Woeps, ja tuurlijk bedoelde ik de leverancier. Essent, of welke dan maar ook.Je bedoelt hier toch de leverancier in je 1e en 2e alinea shine
Excuses voor deze mis benoeming. (als het rond middernacht is, is de geest minder alert. )
Aanmelding voor levering (vanaf voordeur huis in): leverancier
Transport (tot aan voordeur): netbeheerder