LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexis (meter ijking) zucht.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Suppie

Enexis (meter ijking) zucht.

Ongelezen bericht door Suppie »

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels wat gelezen van andere mensen welke hetzelfde probleem hebben gehad of waarvan het nog steeds lopende is.

Toch wil ik mijn verhaal ook even kwijt. Ik wordt er soms moedeloos van als ik de rest van de verhalen lees, wat kunnen wij als particulier beginnen tegen zo'n organisatie.

In 2008 maart hebben wij de sleutel gekregen van ons (koop)appartement in Enschede aan de Waalstraat. Destijds hebben wij van alles verbouwd.

In 2009 kregen wij een eindafrekening van 5000kwh verbruikt. Vond ik al aan de hoge kant (wij kregen tevens een voorschot in deze woning van 140,00 dit is dus grotendeels stroom en een klein beetje gas c.q. 250m3 gezien de verwarmingskosten via servicekosten worden verrekend welke buitenom enexis/essent gaan).

Terwijl wij in de vorige woning a/d Vlierstraat per maand 65,00 betalen voor zowel gas alsmede stroom. (tevens een flat). Dit bepaalt Enexis niet dat begrijpen wij maar Essent. Al is het wel wat vreemd in mijn ogen dat wij van 65,00 naar 140,00 moesten gaan? Terwijl wij alleen een vaatwasser erbij hebben gekocht toen wij hier gingen wonen. Dit bedrag was niet aan te passen voorlopig volgens Essent omdat dit om de gebruikers historie ging (hmz..hint?).

Destijds in 2009 dacht ik dat het wel zou kunnen i.v.m. vele apparaten gebruikt om het e.e.a. te verbouwen (weet ik veel dacht ik). Ik heb simpelweg ook geen verstand van stroom om daar iets zinnigs over te zeggen.

Nu hebben wij dit jaar weer een afrekening gehad van Essent waarbij wij nog eens 390,00 bij moesten betalen en ons voorschot verhoogd is naar 160,00 wederom dit is alleen voor stroom + 250m3 gas. Wij hadden het jaar 2009 8400 Kwh verbruikt.

Nu begon ik toch argwaan te krijgen en heb ik eens gebeld met Essent. Deze vond het ook wel vreemd en raadde mij ook aan om eens wat apparaten te gaan meten. Dit middels een verbruiksmeter gecontroleerd waarbij er bij geen van mijn apparaten een raar of onverklaarbaar verbruik werd geconstanteerd.

Wederom gebeld met Essent, ditmaal verwezen zij mij door naar Enexis. Enexis gebeld deze adviseerde mij ook alles door te meten etc. Verteld dat dit reeds allemaal gedaan is (gecontroleerd met verbruiksmeter) en een electriciën vriend heeft het e.e.a. gecontroleerd. Mw. XX welke ik had gesproken vond het ook een raar verhaal en vermoedde dan ook dat alleen de stroommeter nog de oorzaak kon zijn.

Ik kon vervolgens € 190,00 betalen om deze te laten ijken waarbij er dus gekeken wordt of dit deze binnen de normen valt. Zo gezegd zo gedaan.

Begin/midden maart kwam de monteur om deze meter te ijken. Hij gaf al vrij snel aan met zijn apparaat dat deze meter niet goed is. Had een afwijking van ongeveer 138/145% waar normaal gesproken volgens de ijkwet 4 % is toegestaan volgens deze meneer.

Nieuwe meter gekregen rond eind maart en deze werd meegenomen om getest te worden. Ik zou ongeveer 1 maand tot 6 weken later bericht krijgen over de tests. Mocht de meter inderdaad niet goed functioneren zou ik de € 190,00 terug krijgen + restitutie van het geld van de afgelopen 2 jaar naar schatting gemiddeld verbruik (zijn ze verplicht).

Begin Juni maar eens gebeld om te vragen naar de status van dit verhaal. Stond er een notitie in dat zij er nog niet uit waren en dat ALS de particulier belde werd mij verteld dan kon er verteld worden dat het nog enkele weken ging duren (vreemd verhaal?).

Vervolgens afgelopen week 21 juni 2010 wederom gebeld met het verzoek hoe het ervoor stond. Werd mij verteld dat zij zijn vergeten dat ik nog bestond .... subtiel? en dat ik absoluut diezelfde week nog terug gebeld zou worden.

Ik vol goede moet afgewacht t/m donderdag 15:00. Toen was mijn vertrouwen wel een beetje weg dus wederom gebeld of er al iets bekend was. Helaas moest ik maar wachten ik zou absoluut gebeld worden tussen die donderdag en de volgende dag.

Vrijdag 25-06-2010 wederom gebeld met Enexis rond 14:30 werd mij verteld dat de afdeling welke mij moest bellen helaas gesloten was (zucht?). Omdat er een computerstoring zou zijn geweest zijn ze naar huis gegaan. Goh misschien even je afspraken bellen? Afijn klantvriendelijkheid is misschien even ergens anders te zoeken.

Vandaag wederom gebeld en eindelijk kreeg ik eerst Mw. Klinkhamer aan de telefoon deze vrouw was vrij vriendelijk en verbond mij door met de juiste persoon. Tijdens dit gesprek viel mij de mond open en zakte ik even door de grond.

Quote gesprek:
Enexis: Ja meneer positief en negatief nieuws..
Ik: Hoezo?
Enexis: De meter loopt inderdaad te hard, maar er is duidelijk mee gefraudeerd.
Ik: Hoezo gefraudeerd wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Enexis: Er is een magneet of iets dergelijks naast gehouden waardoor de meter langzamer begint te lopen.
Ik: Ehm.. als dat zo is waarom zou ik dan een hoger verbruik hebben?
Enexis: Nou het werkt zo dat de meter eerst een tijd langzamer gaat lopen, maar naar verloop van tijd loopt deze weer harder dan normaal zelfs...?
Ik: Ow... ok en nu?
Enexis: U krijgt een rekening van (ik meende) 290,00 voor het fraude onderzoek deze dient voldaan te worden.
Ik: Helaas zal ik geen rekening voldoen gezien ik toch absoluut geen fraudeur ben en ik hier met de mond vol tanden staan.
Enexis: Dit is nu eenmaal de uitslag van het onderzoek.
Ik: Ik ok dan zal ik andere informatie inwinnen c.q. stappen ondernemen en graag zou ik het rapport willen ontvangen met alle bevindingen erop / eraan.
Enexis: Uiteraard zal verzorgd worden.
Vervolgens bekomen van de schrik en gebeld met een kennis welke werkzaam is bij Enexis op kantoor waarvan ik de naam liever niet bekend maak.

Deze gaf aan om direct een aangetekende brief te schrijven aan zowel Essent alsmede Enexis met duidelijke klachten + vervolg stappen mits deze onzin (zo noem ik het maar) niet correct wordt opgelost Enexis heeft een bewijsplicht niet de consument.

Hij gaf ook aan dat Enexis de stroom meter zelf ABSOLUUT niet mag controleren c.q. ijken hoe men het ook noem i.v.m. het zogenaamde "partijdigheid".

Wel mogen zij zelf een voor test uiteraard uitvoeren. Maar de rapporten of bevindingen zullen rechtshalve niet geldig zijn. Wat mischien ook wel vrij logisch is juridisch gezien, dit gebeurt door een onafhankelijke instantie / bedrijf in Borculo. Waarvan het rapport absoluut moet worden overhandigd (welke ik ook graag zou willen hebben om het verder te bekijken / behandelen). Deze zou ik een deze dagen moeten ontvangen.

Helaas heb ik ook geen naam weten te bemachtigen van de medewerker welke mijn zaak in behandeling heeft. Deze wilde hem niet afgeven ik neem aan vanwege veiligheidsoverwegingen... zucht.

Wel een case nummer iets van mijn postcode 7523 huisnr 151 en dan 0030 of zonder huisnummer weet ik zo even niet zeker heb het e.e.a. op papier staan op mijn werk.

Even een situatie zoals wij leven in het kort:
Wij zijn een gezin van voorheen 2 personen (t/m juni 2009) toen kwam onze lieve Jayden ter wereld :-). Voorheen werkten wij allebei t/m juni 2009 daarna is mijn vriendin ipv 5 dagen 3 dagen gaan werken. Ik werk volledig 5 dagen in de week. Wassen enz doen wij meestal in het weekend (hebben dubbel tarief).

Een vraag welke ik bijvoorbeeld heb, c.q. ook gaat vermelden in de brief:

- Als ik dus inderdaad fraude heb gepleegd en zoals u medewerker aangeeft dat de meter dan eerst langzamer gaat lopen en later harder. Dan zal dit ook te zien moeten zijn in het verbruik de laatste jaren?? 18 maart 2009 hebben wij de sleutel gekregen en zijn wij begonnen met wat verbouwingen. 18 April zijn wij ingetrokken. Toen moesten wij al € 140,00 betalen. Terwijl wij in een flatje bij de vlierstraat ook via essent maar € 65,00 betaalden?

Kan aan mij liggen maar de grootte van het appartement maakt weinig uit m.b.t. stroom verbruik of je nu in de woonkamer dezelfde apparaten aan hebt of in de keuken bent met dezelfde lampen?? (afgezien van de vaatwasser dan).

Dit lijkt mij geen onredelijke vraag en ben ook zeer benieuwd hoe zij dit gaan beantwoorden. Ook m.b.t. wanneer deze magnetiseren / demagnetiseren moet hebben plaatsgevonden?

Kortom ik wordt hier allemaal wel moedeloos van. Echter heb ik wel een goede contactpersoon (kennis) welke eventueel iets voor mij kan betekenen mocht het echt verder uitlopen. Welke dit is laat ik even in het midden en of hij wel/niet werkt voor Enexis alsmede.

Graag zou ik eens wat adviezen van mensen ontvangen welke hetzelfde hebben meegemaakt en/of hoe dit is afgelopen uiteindelijk.

M.v.g.

Dennie Lammers

Tis weer bijzonder

Re: Enexis (meter ijking) zucht.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik zou er vrij snel klaar mee zijn.
Als geconstateerd en vastgelegd is dat de meter een grotere afwijking heeft dan wettelijk toegestaan: op korte termijn geld terug in dit geval.
De oorzaak van de afwijking zou MIJ verder een worst zijn en sla desnoods, d.m.v. een jurist of de geschillencommissie, met de vuist op tafel.

Wat ze verder nog willen speurneuzen over wat er in het verleden eventueel gebeurd is met de meter zou mij niet boeien.
Die spannende verhalen leggen ze maar bij politie en justitie neer.
Da's een heel ander traject dus.

Begin maar eens met een schriftelijke klacht/aansprakelijk stelling aan Essent!
Niet aan Enerxis, daar heb je geen overeenkomst mee, wel met Essent.
Bij recalcitrant gedrag van de bedrijven: direct beslag laten leggen op het bewijs, de meter dus.
Zo pak je dat m.i. aan bij een slager die z'n eigen vlees keurt.

Oja, je weet maar nooit hoe een balletje rolt, maar als ze jou van diefstal blijven betichten en daarvan de rekening presenteren:
Bij diefstal van energie hoef je over het leveringsdeel geen BTW te betalen.
Over het transportgedeelte wel.

Sterkte.
Tis weer bijzonder.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

In 2008 maart hebben wij de sleutel gekregen van ons (koop)appartement in Enschede aan de Waalstraat. Destijds hebben wij van alles verbouwd.
18 maart 2009 hebben wij de sleutel gekregen en zijn wij begonnen met wat verbouwingen. 18 April zijn wij ingetrokken.
Het is me even onduidelijk wanneer u nou precies de sleutel van de woning hebt gekregen en wanneer u daadwerkelijk de woning hebt betrokken. U gebruikt namelijk 2 jaargangen.
Los van bovenstaanden.......... u hebt al gezocht op dit forum en zult tot de conclusie komen dat Enexis er een handje van heeft om de gebruiker steeds weer te betichten van fraude. Het ligt niet aan de meter dat die daadwerkelijk stuk kan zijn, nee het ligt aan de gebruiker, die heeft met een magneet zitten rommelen.
De schuldvraag wordt 9 van de 10 keer bij de consument neergelegd en dit ergert mij behoorlijk bij Enexis.

Als Enexis beweert dat u dit hebt gedaan, laat ze dat dan eerst maar eens bewijzen. Zoals de dame die u te woord stond aangaf: dan zou de verbruikshistorie de afgelopen jaren aanzienlijk lager geweest moeten zijn. Vraag die verbruikshistorie van de afgelopen 5 jaren dan maar eens bij Enexis op.
Nog opmerkelijker is (zoals uzelf ook al constateert!) dat uw eerste termijnbedrag, toen u zich aanmeldde voor deze woning, vastgesteld werd aan de hand van de verbruikshistorie. Een termijnbedrag van 140,- voor alleen elektra en dat beetje gas vind ik aan de hoge kant. Dus hoezo laag verbruikshistorie. Laat Enexis dit dan maar eens bewijzen!
Oja,.....aan u de vraag: Zijn er gedurende uw verbouwing aanpassingen gedaan in de meterkast. (denk hierbij aan uitbreiding van stoppen etc)
En hebt u, voordat de meter geijkt werd, nog een erkend installateur naar alles laten kijken?

U vraagt om ervaringen op dit gebied.
Die vindt u ook terug op o.a. dit forum. Veelal niet positief. Helaas!!! Dit komt vooral omdat het geheel afgedaan wordt (volgens de voorwaarden) dat de consument verantwoordelijk is voor de meter.
Zie: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 7&cvt=2402
Ik denk dat het vooral zaak is dat u zorgt dat u een goede advocaat hebt die verstand van zaken heeft en weet hoe hij u moet gaan verdedigen als het moment daar is van de rechtszaak.

Zorg dat u z.s.m een klacht en bezwaar schriftelijk (aangetekend!!) verstuurd en in uw schrijven toelicht waartegen u bezwaar maakt met onderbouwingen. Afhankelijk welk factuur model u hebt stuurt u uw schrijven naar de verantwoordelijke(n).
Zie: http://www.edsn.nl/docs/Issue/dub_hd264.pdf

Ik wens u enorm veel succes. Laat iig nog weten hoe deze zaak afloopt.
Ik hoop dat ikzelf nooit in een dergelijke situatie terecht kom. Het liefst zag ik dat mijn meter buitenshuis geplaatst wordt, zodat ik nooit en te nimmer aansprakelijk gesteld kan worden. Want op deze manier trekt de consument te allen tijden aan het kortste eind.

Suppie

Goedemiddag Shine,

Ik heb het aangepast 18 maart 2008 kregen wij de sleutel.
Inmiddels heb ik de brieven klaar liggen welke zowel naar Enexis alsmede naar Essent gaan aangetekend uiteraard.

tijdens de verbouwing is er een nieuwe groepenkast geplaatst door een erkend installateur. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hier iets raar gebeurd zou zijn i.v.m. de hoge kosten welke wij reeds hadden van € 140,00. Dit is later zoals uitgelegd € 160,00 geworden.

Logischerwijs omdat wij in 2008 niet het gehele jaar daar hebben gewoond. In 2009 dus wel een volledig jaar en hierin blijkt wel dat wij wat meer hebben verbruikt (dan het jaar ervoor) dus gaan de kosten ook weer omhoog.

Afijn ik laat jullie allemaal weten hoe dit afloopt. Zal wel een kwestie van maanden worden vermoed ik, maar ik heb geduld en zit niet verlegen om het geld. Al wil ik wel dat mijn naam wordt gezuiverd daar ik het jammer zou vinden om als fraudeur/crimineel bekend te staan bij Nuts maatschappijen.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Eigenlijk is het verhaal kort samengevat "simpel". Enexis heeft fraude-inspecteurs in dienst die deze zaken behartigen. Zij zullen u nooit en te nimmer in staat van beschuildiging stellen om de doodeenvoudige reden dat de meter er al was tijdens de vorige verbruiker. Dus er is niet te bewijzen wie aan de meter heeft "gerommeld". Stel u in verbinding met een inspecteur, leg de situatie uit en vraag naar een nieuwe meter. Laat deze nieuwe meter een tijd registreren en op dat verbruik een herberekening maken en nieuw factureren c.q. verrekenen.
Anders niet lang nadenken , maar naar de geschillencommissie.
Aan het historisch verbruik heeft u verder niets want de vorige verbruiker zou dus gemanipuleerd kunnen hebben, een klein verbruik gehad kunnen hebben en u heeft nu door demagnetisatie van de meter een hoger verbruik dan daadwerkelijk het geval is.

Reimer

Ongelezen bericht door Reimer »

Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Mijn energiemeter (electra), begon ook hele hoge standen aan te geven. In eerste instantie weet ik dat aan de aanschaf van een PC en een LCD-tv. Maar het volgend jaar gaf de meter nog meer aan.
Na zelfcontrole Enexis gebeld en betaald en tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag ook een brief plus factuur à €250.
Maar ook de mededeling dat ik had gefraudeerd dmv een magneet. Het lijkt wel of dat hun enige antwoord kan zijn.
Ik ga maandag in elk geval naar de rechtswinkel, want zo te lezen moet je een lange adem hebben om van dit bedrijf je gelijk te krijgen!

Reimer

@ Tis weer bijzonder
Bedankt voor de linkjes. Waar de geschillencommissie steeds uitspraken doet bij demagnetiseren in het voordeel van Enexis, ziet de Ombudsman dit toch anders. Ik blijf hoop houden.
Heb de factuur van Enexis betaald onder protest en hen dat in een email laten weten. Op die manier gaat de herberekening van mijn gebruik door en wordt er geen aangifte tegen mij gedaan wegens fraude aan de meter. Wat dat betreft sta je als consument toch behoorlijk met je rug tegen de muur.
Ik zal maandag bij de rechtswinkel al deze informatie meenemen.

Tis weer bijzonder

Reimer schreef:Heb de factuur van Enexis betaald onder protest en hen dat in een email laten weten.
Beter is dat óók bij de reden van betaling te vermelden op een 'losse' (geen acceptgiro) bankoverschrijving.
E-mails hebben de rare gewoonte op het juiste moment meestal weg te raken bij de geadresseerde.
Een bankafschrift heeft die neiging minder.

Reimer

@ Tis weer bijzonder

Heb via internetbankieren naast het factuurnummer ook de opmerking geschreven "betaling onder protest". Moet toch duidelijk zijn dan hè?

mrdude1983

Ongelezen bericht door mrdude1983 »

Tis weer bijzonder schreef:Ik zou er vrij snel klaar mee zijn.
Als geconstateerd en vastgelegd is dat de meter een grotere afwijking heeft dan wettelijk toegestaan: op korte termijn geld terug in dit geval.
De oorzaak van de afwijking zou MIJ verder een worst zijn en sla desnoods, d.m.v. een jurist of de geschillencommissie, met de vuist op tafel.

Wat ze verder nog willen speurneuzen over wat er in het verleden eventueel gebeurd is met de meter zou mij niet boeien.
Die spannende verhalen leggen ze maar bij politie en justitie neer.
Da's een heel ander traject dus.

Begin maar eens met een schriftelijke klacht/aansprakelijk stelling aan Essent!
Niet aan Enerxis, daar heb je geen overeenkomst mee, wel met Essent.
Bij recalcitrant gedrag van de bedrijven: direct beslag laten leggen op het bewijs, de meter dus.
Zo pak je dat m.i. aan bij een slager die z'n eigen vlees keurt.

Oja, je weet maar nooit hoe een balletje rolt, maar als ze jou van diefstal blijven betichten en daarvan de rekening presenteren:
Bij diefstal van energie hoef je over het leveringsdeel geen BTW te betalen.
Over het transportgedeelte wel.

Sterkte.
Tis weer bijzonder.

Ik geloof niet dat u de wereld helemaal snapt. Ondanks dat consumenten niet direct contracten afleggen met netwerkbeheerders zijn deze er in feite wel. Deze worden aangegaan voor de duur dat men in een woning woont/deze bezit. Meters zijn de verantwoordelijkheid van het netwerkbedrijf. Een energieleverancier voor zaken aansprakelijk stellen die niet bij hun verantwoordelijk horen hebben dus niet veel nut.

Daarnaast kan ik nog een tip geven. Als u een openstaande factuur heeft en u heeft twijfels over de juistheid van deze factuur vraag dan aanhouding van deze factuur aan. Dit betekend dat het incasso traject voor deze factuur niet gaat lopen tot er duidelijkheid is over de correctheid van deze factuur. Doet u dus een verzoek tot correct dan pas gaat het incasso traject lopen op het moment dat dit verzoek wordt afgewezen of wordt toegekend

Tis weer bijzonder

mrdude1983 schreef:Ik geloof niet dat u de wereld helemaal snapt.
Ach, misschien laat ik mijn oren wat minder hangen in de richting van de energieleveranciers zoals ze graag zouden zien of erger, zelf in geloven.
Je tip is voor mij geheel overbodig.
Ik heb geen betwiste of openstaande facturen.
De geschillen die zijn geweest, zijn altijd op mijn manier opgelost geworden.

Suppie

Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn zaak opgelost d.m.v. een lange brief welke wij hadden verstuurd aan Enexis met daarin duidelijke argumenten + feiten. (zucht 3 pagina tellende brief).

Uit de test bleek ook dat in de 2 jaar dat ik er heb gewoond hierin niet gefraudeerd was. Kortom als nog zijn wij in het gelijk gesteld en krijgen wij alles waar wij recht op hebben gerestitueerd.

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

Ben zeer blij dat het is opgelost vooral omdat wij als fraudeur bestempeld waren zonder dat hiertoe recht was in mijn ogen.

pascals

Ongelezen bericht door pascals »

Ik heb iets gelijkwaardigs aan de hand: sinds wij dit huis gekocht hebben is ons stroomverbruik extreem hoog ( rond de 11.000KW/h per jaar.. Vandaag is iemand van Enexis langs geweest om te meter te controleren. Wat blijkt: de afwijking blijkt ongeveer 160% in mijn nadeel te zijn.

De medewerker van Enexis liet mij zien hoe het ijk apparaat 1Kwh door onze meter stuurde, welke vervolgens doodleuk aangaf dat er 2,5Kwh doorheen was gegaan.

Een duidelijke afwijking volgens de medewerker van Enexis.
Deze vertelde mij dat men binnenkort een nieuwe meter komt plaatsen, en mocht blijken dat er niet met de meter geknoeid is, wij recht hebben op terug gave van de teveel betaalde stroom. De oude meter wordt daarbij door een "fraudeteam" onderzocht.

Na het lezen van bovenstaande verhalen kan ik de uitkomst van het onderzoek wel raden!

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen in dit geval?
De foutieve meter hangt nu nog gewoon in mijn huis. Is het verstandig om het fraudeonderoek eventueel door een andere partij te laten uitvoeren?
Zo ja, door welke partij? En wat te doen zonder meter in dit geval. Geen zin om in het donker te zitten als dit onderzoek een aantal dagen duurt.!

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zoals ik al eerder opgemerkt heb, is het door Enixis onmogelijk om te bewijzen dat u de meter gemanipuleerd heeft als er voorheen al iemand anders de meter op zijn naam heeft gehad. Daarbij komt er ook nog bij dat u, zoals u aangeeft, vanaf het begin een jaarverbruik van ± 11.000 kWh heeft. Dit zal, indien er een fraude-inspecteur bij betrokken wordt, hij ook constateren. De meter wordt normaliter door het meetbedrijf, een gecertificeerd onderdeel van Enexis, gecontroleerd worden. Deze zullen vaststellen wat met de meter gebeurd is en deze bevindingen doorspelen naar diegene die als verantwoordelijke van Enexis dit zal moeten afhandelen. Ik zou in deze situatie mailen en/of aangetekend Enexis in kennis stellen van hun ongelijk en zelfs een tegemoetkoming eisen voor het ongemak en zeker, op basis van de registratie van de nieuwe meter, een herberekening verlangen van voorgande jaarafrekeningen. Komt Enexis u hierna niet tegemoet dan als de bliksem naar de geschillencommissie waar u gegarandeerd uw gelijk zult halen. Ik hoop voor u dat deze rompslomp u bespaard blijft en u een deskundig persoon bij Enexis treft, mogelijk een fraude inspecteur.

Gesloten