LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ilona80

eon

Ongelezen bericht door ilona80 »

ik ben benieuwt wie er ook allemaal genaait zijn om het maar even tezegen door eon? op de bekende telefoontjes van ze. ik zoek mensen die ook gebeld zijn en nu zomaar bij eon zijn zonder dat ze het willen hierbij zoek ik mensen want ik wil recht zaak tegen ze aan spannen dat ze dat stoppen

DMG

Re: eon

Ongelezen bericht door DMG »

No offence, maar misschien dat u beter een post kunt laten plaatsen door uw ingehuurde advocaat.

the peer

Ongelezen bericht door the peer »

ook ik ben gebeld .ik heb goed geluisterd en tijdens de telefoonopname gezegd dat ik van zulke vuile telefonische praktijken niet gediend ben.
krijg toch nog een welkomstpakket met een 0900 nummer om te bellen.
heb klacht ingediend .
misschien een idee zoals ik doe om de persvoorlichter en andere personen die op de eon site staan te bellen en hun lastig te vallen zoals zij ons doen en aan te bieden dat ze 1 maal per week schriftelijk moeten laten weten hier geen prijs op te stellen?.

Marike72

Ongelezen bericht door Marike72 »

Ook ik ben gebeld, en ben woest :evil: , heb net opgehangen met e-on. Bij mij ging het als volgt;
E-on belt, ik neem op zeg mn naam, ik hoor dat ik met e-on spreek en reageer direct met; "jaja, maar eh ik heb geen belangstelling om iets telefonisch aan te schaffen of af te spreken, dus stuurt u maar een folder." (meestal kan dat niet namelijk). De volgende dag een envelop van E-on in de bus, ik zeg nog tegen mijn man, "Jeetje dat heb ik nog nooit meegemaakt!" En leg de envelop bij het oud papier!
Vervolgens wordt er nog een keer gebeld en ik zeg; "Ik heb inderdaad iets ontvangen maar nog niet open gemaakt en ik ga nu op vakantie dus dat zal voorlopig ook niet gebeuren." En in die week vakantie heb ik al een brief van mn huidige energieleverancier gekregen met de mededeling IK zou hebben aangegeven dat ik per 1 april as.zal gaan overstappen :shock: En nu zeiden ze net bij e-on dat er een gesprek is opgenomen dat ik accoord ga met een overeenkomst, en omdat ik niet binnen 7 dagen op hun 'folder' heb gereageerd zou ik daarmee hebben toegezegd dat zij "Alles" in werking mochten zetten :shock: .
Ik dacht dat ik gek werd, maar dat is niet zo zij zijn het, en ik heb inderdaad ook sterk de neiging om ze voor de rechter te slepen!!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar wellicht een opmerking ten overvloede, u heeft te maken gehad met een verkoopbedrijf via een callcenter. Deze werken op provisiebasis en hebben niets met de werkelijke leverancier te maken.
Het is niet juist dat u de producent van het aangeboden product afrekent op wat een verkoper, welke derde is, uw gemoed belast.
Indien u niet gebeld wenst te worden blokkeer uw telefoonnummer dan voor de marketingbedrijven!

Kijk op: https://secure.infofilter.nl/Infosecure ... filter.php

en u weet wat u te doen staat indien u er van af wilt.

Marike72

Dank voor de handige link Chanmaster,

Maar wellicht voor de duidelijkheid, ik heb net met e-on gesproken, daar zou ik een een overeenkomst mee hebben gemaakt. Dus niet met een callcenter.

Daar gaat het ook helemaal niet om.

Daarbij komt; ze hebben wel degelijk met de werkelijke leverancier te maken. Zij voeren immers de opdracht namens een opdrachtgever (eon) uit. En dus is e-on verantwoordelijk voor de gang van zaken.

En ik reken niet alleen de belasting van mijn gemoed, maar ook die van mijn tijd, energie, administratie en financiën, wel degelijk af op de producent van het product, welke mij niet wordt 'aangeboden' maar wordt 'opgedrongen'!!

Chanmaster

Ik begrijp uw constenatie volkomen. Er bestaat tussen de bedoelde callcenter en de energielevernaciers een overeenkomst op basis van provisie en meer ook niet. U kunt natuurlijk de betreffende belanghebbende verantwoordelijk vinden, als u dat zo wenst, maar ze zijn niet verantwoordelijk voor de wijze van benadering en behandeling.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Er bestaat tussen de bedoelde callcenter en de energieleveranciers een overeenkomst op basis van provisie en meer ook niet
Dat ze alleen ingehuurd worden neemt niet weg dat ze proberen een product van een specifieke energieleverancier te verkopen en daarmee onderdeel zijn geworden van de marketing van dat product. Marketing is onderdeel van het bedrijfsbeleid van het energiebedrijf en het bedrijf mag hier dus zeker wel op aangesproken worden als er klachten over zijn.
In feite zou elk zichzelf respecterend bedrijf al zijn conclusies getrokken hebben uit de slechte reputatie van telemarketing maar goed, we hebben het hier natuurlijk over ex-ambtenaren; daar komt de wereld een jaar of 20 later binnen :twisted:

Chanmaster

Ik begrijp uw constenatie volkomen. Er bestaat tussen de bedoelde callcenter en de energieleveranciers een overeenkomst op basis van provisie en meer ook niet. U kunt natuurlijk de betreffende belanghebbende verantwoordelijk vinden, als u dat zo wenst, maar ze zijn niet verantwoordelijk voor de wijze van benadering en behandeling.

Chanmaster

Ik begrijp uw constenatie volkomen. Er bestaat tussen de bedoelde callcenter en de energieleveranciers een overeenkomst op basis van provisie en meer ook niet. U kunt natuurlijk de betreffende belanghebbende verantwoordelijk vinden, als u dat zo wenst, maar ze zijn niet verantwoordelijk voor de wijze van benadering en behandeling.

Chanmaster

Chanmaster

Marike72

Dat ze alleen ingehuurd worden neemt niet weg dat ze proberen een product van een specifieke energieleverancier te verkopen en daarmee onderdeel zijn geworden van de marketing van dat product. Marketing is onderdeel van het bedrijfsbeleid van het energiebedrijf en het bedrijf mag hier dus zeker wel op aangesproken worden als er klachten over zijn.
In feite zou elk zichzelf respecterend bedrijf al zijn conclusies getrokken hebben uit de slechte reputatie van telemarketing maar goed, we hebben het hier natuurlijk over ex-ambtenaren; daar komt de wereld een jaar of 20 later binnen
Precies Ali, wij begrijpen elkaar :)

Enne Chanmaster, nogmaals :roll: het gaat mij niet om hoe ik behandeld wordt door iemand het callcenter.
Het gaat om de concequenties!! Nl. van 1 zin: jahoor stuur maar een folder.... want daarmee heeft e-on een zogenaamde overeenkomst :!:

the peer

Ongelezen bericht door the peer »

beste chanmaster
volgens die theorie is niemand aan te spreken die iemand inhuurt die de zaak oplicht.
dus als ik iemand inhuur om U te tillen nemt U me dat niet kwalijk.
interressante zienswijze(3 keer posten geeft ook niet meer gelijk)
ik denk dat alleen het aanpakken van de opdrachtgever werkt.ze bellen immers voor hem.
op mijn klacht bij eon heb ik ook nog niks gehoord .
ik zou zsm worden gebeld.
morgen begin ik met het bellen van de persvoorlichter en andere nummers bij eon.
kan ik ook eens lachen.

Gesloten