LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EON, verrekening teruggeleverde stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
famslegt

EON, verrekening teruggeleverde stroom

Ongelezen bericht door famslegt »

Ik ben 2 oktober 2013 overgestapt van EON naar Dong. Op 5 dec. keerg ik de afrekening 2013 van verbruikte stroom en gas. Dit bedrag is 19 december afgeschreven. Tot op heden heb ik echter geen nota ontvangen van de door mij teruggeleverde stroom. Klantenservice noteert vandaag 09/01/2014 mijn klacht maar kan niet het systeem kijken. Er wordt binnen tien dagen contact met mij opgenomen. Hoofdkantoor Eindhoven gebeld. De receptioniste kan/wil? mij niet doorverbinden met de persoon die over dit onderwerp gaat. Zij heeft geen telefoonnummerlijst van kantoor Eindhoven!! Sta ik op een zwarte lijst vanwege de overstap?

e-chec

Re: EON, verrekening teruggeleverde stroom

Ongelezen bericht door e-chec »

Aan famslegt,

Uw bericht maakt duidelijk dat EON deze keer tekort schiet in het leveren van informatie. Maar om iets over uw teruggeleverde stroom te kunnen zeggen heeft de forumbezoeker behoefte aan meer gegevens.

Kunt u vertellen of u een nieuwe slimme meter hebt dan wel een oude meter met een draaiende schijf (ferrarismeter)? Hoeveel panelen bezit u, wanneer bent u gestart met teruglevering en wat zijn de jaarverbruiken voor en na die datum ?

Als ik goed ben geïnformeerd moet een eindafrekening worden toegestuurd binnen 6 weken na het moment van overstappen. Daar is EON dan wat laat mee geweest.

famslegt

Ik heb een slimme meter vanaf 10-04-13
vanaf 14-07-11 teruglevering van 6 panelen
vanaf 10-04-13 teruglevering van 16 panelen
ENECO EON EON
06-09-10 tot 01-10-11 01-10-11 tot 26-09-12 26-09-12 tot 23-09-13
Terug naar net 333 991 2342
Direct verbruikt 108 262 421
totaal verbruik 3360 3350 3086
Dit zijn getallen gebaseerd op zelf opgenomen standen.

R1chardS

Ongelezen bericht door R1chardS »

Als ik het goed lees heeft u een eindafrekening ontvangen van E.ON waarop de door u teruggeleverde energie (2.342 kWh) niet is afgerekend.
Ik neem even aan dat bij de netbeheerder en leverancier bekend is dat u beschikt over een produktie installatie waarmee u duurzame elektriciteit opwekt.
Dit is het eerste wat u moet controleren.

U heeft een slimme meter.
Ik mag aannemen dat uw nieuwe leverancier Dong uw meterstanden inclusief de meterstanden voor teruglevering heeft uitgelezen en heeft doorgegeven aan uw netbeheerder.
Dit is het tweede dat u moet controleren.

De netbeheerder geeft deze meterstanden aangevuld met de berekende verbruiksgegevens weer door aan uw oude leverancier (E.ON).
Aangenomen dat E.ON deze gegevens heeft ontvangen, ontvangt u een eindafrekening waarin de gesaldeerde hoeveelheid stroom wordt afgerekend. Er zijn leveranciers die u een aparte creditfactuur sturen voor de door u geleverde elektriciteit.

Ik zou eerst proberen te achterhalen of er ergens wat fout is gegaan in het proces. En even de reactie van E.ON afwachten. E.ON doet waarschijnlijk hetzelfde.

famslegt

Al deze acties zijn genomen. Ik heb ook telefonisch contact gehad met EON. Er was vertraging opgetrden in het aanmaken van de creditnota van de teruggeleverde stroom. Mijn enige en grote irritatie is dat EON uitermate traag is in aanmaken van een creditnota voor de teruggeleverde stroom terwijl het verzenden van de debetnota voor gebruikte stroom al op 5 december plaatsvond.

Brightnoise

Ongelezen bericht door Brightnoise »

Heel herkenbaar! Dezelfde ervaring! En de berekening van EON voor het salderen moet je goed narekenen! Een buitengewoon stomme houding van EON: nieuwe klanten lokken met een bonus en een korting en bestaande of oude klanten laten wachten! Pennywise, pound-foolish! Ik ben 40 jaar klant geweest van voorheen NRE en nu EON, maar er zijn veel betere en goedkopere aanbieders!

Gesloten