Sinds een aantal maanden ben ik verhuist naar een nieuwe woning. In eerste instantie was alles naar wens. Tot dat ik besloot om Energiedirect als leverancier te kiezen.
Na 3 maanden kreeg ik bericht van mijn verhuurder dat ik geen energieleverancier meer heb, of ik mij daarvoor wilde aanmelden. Dit vond ik vreemd, want ik had immers al een leverancier: Energiedirect.
Nu blijkt dat ik onterecht ben uitgeschreven. Energiedirect kan mij niet vertellen hoe dat heeft kunnen gebeuren én als ik wil overstappen moet ik een forse boete betalen (want je neemt energie immer voor één jaar contract).
Wat ik als zéér negatief ervaar is dat inmiddels een keer of 20 heb gebeld. In de telefoongesprekken zegt Energiedirect dingen toe - ze maken afspraken - die ze niet nakomen. Daarnaast schakelt de telefoniste je rustig door naar een andere collega, omdat ze geen zin heeft in moeilijke vragen. Echter, ik zou nooit lelijk of onaardig gaan doen wanneer ik telefonisch in gesprek ben.
Ook word ik aan de telefoon verwezen naar andere instanties: terwijl het probleem toch écht bij Energiedirect ligt.
Conclusie: ik raad het iedereen ten zeerste af om zich aan te melen bij Energiedirect. Ik hoor ook veel meer klachten over hen.
Groet Kare
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring Energie direct zeer negatief
-
- Berichten: 4414
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ervaring Energie direct zeer negatief
Karel11 schreef:Sinds een aantal maanden ben ik verhuist naar een nieuwe woning. In eerste instantie was alles naar wens. Tot dat ik besloot om Energiedirect als leverancier te kiezen.
Na 3 maanden kreeg ik bericht van mijn verhuurder dat ik geen energieleverancier meer heb, of ik mij daarvoor wilde aanmelden. Dit vond ik vreemd, want ik had immers al een leverancier: Energiedirect.
Nu blijkt dat ik onterecht ben uitgeschreven. Energiedirect kan mij niet vertellen hoe dat heeft kunnen gebeuren én als ik wil overstappen moet ik een forse boete betalen (want je neemt energie immer voor één jaar contract).
Wat ik als zéér negatief ervaar is dat inmiddels een keer of 20 heb gebeld. In de telefoongesprekken zegt Energiedirect dingen toe - ze maken afspraken - die ze niet nakomen. Daarnaast schakelt de telefoniste je rustig door naar een andere collega, omdat ze geen zin heeft in moeilijke vragen. Echter, ik zou nooit lelijk of onaardig gaan doen wanneer ik telefonisch in gesprek ben.
Ook word ik aan de telefoon verwezen naar andere instanties: terwijl het probleem toch écht bij Energiedirect ligt.
Conclusie: ik raad het iedereen ten zeerste af om zich aan te melen bij Energiedirect. Ik hoor ook veel meer klachten over hen.
Groet Kare
Ik hoor weer heel veel klachten over Oxxio..........
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
- Locatie: Best
- Contacteer:
Re: Ervaring Energie direct zeer negatief
Beste Karel11,
Je verhaal klinkt inderdaad niet best.
Wanneer je even een e-mail stuurt naar [email protected] kijk ik graag even of ik je ergens mee kan helpen.
Met vriendelijke groeten,
Lisette van energiedirect.nl
Je verhaal klinkt inderdaad niet best.
Wanneer je even een e-mail stuurt naar [email protected] kijk ik graag even of ik je ergens mee kan helpen.
Met vriendelijke groeten,
Lisette van energiedirect.nl
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2013 20:33
Re: Ervaring Energie direct zeer negatief
ook ik heb slechte ervaringen met deze leverancier slechte comunicatie en beloftes die vervolgens niet worden nagekomen.
schuld wordt afgeschoven op andere maar hun maken geen fouten
overgestapt naar energie direct daar ik niet tevreden was met mijn oude leverancier meterstanden doorgegeven en dacht dat alles geregeld zou zijn krijg ik een voorschotrekening van 300 euro per maand heb deze over 6 maanden betaald en hun daarna gevraagd om een herberekening van het voorschot bedrag daarvoor de meterstanden doorgegeven en de rekening werd teruggebracht naar 83 euro een groot verschil. dit ging niet zonder slag of stoot pas na 23 mails en 23 verschillende mensen die de mail beantwoorde. linkerhand weet daar niet wat de rechterhand doet.
ondertussen overgestapt naar een andere leverancier dus de eindafrekening gemaakt tot mijn verbijstering bijbetalen van 1100 euro volgens hun heeft mijn nieuwe leverancier de meterstanden niet doorgegeven aan hun en daardoor heeft de netbeheerder mijn verbruik maar gewoon geschat er zit alleen van gas een verschil van 2300 m3 gas in de berekening en mijn meterstanden maar het is niet hun schuld maar van mijn nieuwe leverancier of van de netwerkbeheerder ben er langzamerhand helemaal klaar mee met deze boevenbende als afnemer moet je je gelijk maar zelf gaan halen want ze willen alleen maar aan je verdienen en van klant vriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord..
dus pas op met deze prijsvechters
p.doppenberg
schuld wordt afgeschoven op andere maar hun maken geen fouten
overgestapt naar energie direct daar ik niet tevreden was met mijn oude leverancier meterstanden doorgegeven en dacht dat alles geregeld zou zijn krijg ik een voorschotrekening van 300 euro per maand heb deze over 6 maanden betaald en hun daarna gevraagd om een herberekening van het voorschot bedrag daarvoor de meterstanden doorgegeven en de rekening werd teruggebracht naar 83 euro een groot verschil. dit ging niet zonder slag of stoot pas na 23 mails en 23 verschillende mensen die de mail beantwoorde. linkerhand weet daar niet wat de rechterhand doet.
ondertussen overgestapt naar een andere leverancier dus de eindafrekening gemaakt tot mijn verbijstering bijbetalen van 1100 euro volgens hun heeft mijn nieuwe leverancier de meterstanden niet doorgegeven aan hun en daardoor heeft de netbeheerder mijn verbruik maar gewoon geschat er zit alleen van gas een verschil van 2300 m3 gas in de berekening en mijn meterstanden maar het is niet hun schuld maar van mijn nieuwe leverancier of van de netwerkbeheerder ben er langzamerhand helemaal klaar mee met deze boevenbende als afnemer moet je je gelijk maar zelf gaan halen want ze willen alleen maar aan je verdienen en van klant vriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord..
dus pas op met deze prijsvechters
p.doppenberg
Re: Ervaring Energie direct zeer negatief
Voor een correctie moet u zich idd wenden tot uw nieuwe leverancier. ED kan hierin niets meer voor u betekenen. U hebt recht op een correctie omdat u voldoet (2300 m3) aan de vastgestelde marges om voor een correctie in aanmerking te komen. Kortom, neem contact op met uw nieuwe leverancier. Maak een foto (houdt krant erbij) van uw gasmeter.. ondertussen overgestapt naar een andere leverancier dus de eindafrekening gemaakt tot mijn verbijstering bijbetalen van 1100 euro volgens hun heeft mijn nieuwe leverancier de meterstanden niet doorgegeven aan hun en daardoor heeft de netbeheerder mijn verbruik maar gewoon geschat er zit alleen van gas een verschil van 2300 m3 gas in de berekening en mijn meterstanden maar het is niet hun schuld maar van mijn nieuwe leverancier