Van 1 juni 2004 tot en met 20 november 2005 ben ik klant geweest bij E-part Energie in Woubrugge. Ik heb in al die tijd geen enkele maal een afrekening gekregen, geen jaarafrekening (die ik in juli 2005 had moeten krijgen) en ook geen eindafrekening (die ik na opzegging van het contract per 1 december 2005 had moeten krijgen).
Wel is mijn voorschotbedrag zonder nadere toelichting in augustus 2005 met 50% verhoogd. Ik heb mijn contract per aangetekend schrijven opgezegd en om een bevestiging gevraagd, nooit antwoord gekregen. De "switch" naar mijn nieuwe energieleverancier heeft wél plaatsgevonden (bericht ontvangen van nieuwe leverancier). E-part heeft ook na herhaalde schriftelijke verzoeken om bevestiging en om de eindafrekening nog niets van zich laten horen. En nu komt het: de automatische incasso's blijven gewoon doorgaan. De machtiging hiertoe heb ik tegelijk met de contractopzegging ingetrokken, maar daar trekken ze zich niks van aan. Telefonisch is het nedrijf onbereikbaar, je krijgt een bandje dat je vertelt dat ze je "helaas niet telefonisch te woord kunnen staan" en dat je maar een email moet sturen. Maar ik heb op email van hen nog nooit antwoord gehad. De incassos heb ik door de bank terug laten boeken en een klacht ingediend over het onterecht incasseren door E-part.
Mijn advies is: BLIJF VERRE VAN E-PART ENERGIE. Klant worden bij hen is een fluitje van een cent, maar daar houdt alles ook mee op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met E-part Energie (Simpelstroom)
Re: Ervaringen met E-part Energie (Simpelstroom)
We zijn de afgelopen periode tegen dezelfde problemen aangelopen als Willem Jan.
Per 1 februari jl. zijn we verhuisd en zelfs de netbeheerder, continuon, kan het contract niet met ons verbreken voor ons oude adres omdat
E-Part de opzegging niet aan continuon gemeld heeft.
Gevolg: we betalen nog steeds het vastrecht voor ons oude adres aan continuon.
Ook hebben we al contact gehad met de mededingingsauthoriteit NMA. Ook zij hebben tot op heden geen contact kunnen krijgen met E-Part.
Tip: laat de bank een selectieve incassoblokkade inbrengen, zodat E-Part geen geld meer van je rekening af kan halen.
Willy en Nicole
Per 1 februari jl. zijn we verhuisd en zelfs de netbeheerder, continuon, kan het contract niet met ons verbreken voor ons oude adres omdat
E-Part de opzegging niet aan continuon gemeld heeft.
Gevolg: we betalen nog steeds het vastrecht voor ons oude adres aan continuon.
Ook hebben we al contact gehad met de mededingingsauthoriteit NMA. Ook zij hebben tot op heden geen contact kunnen krijgen met E-Part.
Tip: laat de bank een selectieve incassoblokkade inbrengen, zodat E-Part geen geld meer van je rekening af kan halen.
Willy en Nicole
U kunt ook een klacht indienen bij DTE http://www.dte.nl
-
E-part, wie zijn dat?
Waar is dit bedrijf gevestigd?
Chanmster
Waar is dit bedrijf gevestigd?
Chanmster
Het gaat om E-part, leverancier van het product "Simpelstroom". Is gevestigd in Woubrugge. Maar ik raad ze niet aan! Ik heb een klacht ingediend bij de DTE tegen ze, en een geschil aanhangig gemaakt bij de geschillencommissie. Dat loopt nog.
Bij de Postbank heb ik een selectieve blokkade laten instellen om incasso's (die doorgingen na opzegging) van het bedrijf te voorkomen.
Bij de Postbank heb ik een selectieve blokkade laten instellen om incasso's (die doorgingen na opzegging) van het bedrijf te voorkomen.
Ik heb hezelfde verhaal als de vorige: in 2004 overgestapt op "Simpelstroom" van E-part. Ik ben toen netjes behandeld alles ging profesioneel. In 2005 werden de prijzen verhoogd en dit werd netjes gemeld en je kon weer kiezen wat je wilde.
In maart 2006 wordt mijn maandelijkse termijn met 40% verhoogd. Ik probeer contact te krijgen met deze mensen, maar je raadt het al geen respons. Mijn auto incasso nu geblokkeerd. -> Dus neem geen E-part
In maart 2006 wordt mijn maandelijkse termijn met 40% verhoogd. Ik probeer contact te krijgen met deze mensen, maar je raadt het al geen respons. Mijn auto incasso nu geblokkeerd. -> Dus neem geen E-part