Twee adviseurs hier bij mij geweest in Raamsdonkveer van Kosten Transparant, deze dragen een energiecollectief hier in ons dorp uit.
Het betreft een bedijf uit Den Bosch met de Kosten Transparant, wat een energie initiatief uitdraagt om de deur-aan-deur/colportage tegen te gaan. Welke voor mensen met een kvk-inschrijving(lees ondernemers) het mogelijk kunnen maken om binnen de Essent over te stappen naar Groot Zakelijke tarieven van Essent, welke zeer voordelig zouden zijn. Zonder enige overstapboetes en deze worden eventueel overgenomen door de Essent zo wordt beloofd.
Hier ben ik op in gegaan, het blijkt nu dat ik aan een zakelijk 5-jarig contract vast zit, betaal nu meer dan ik voorheen deed bij de Essent als consument, wil een beroep doen op de 14 dagen bedenktijd die hun op het contract hebben vermeld maar kan hier niet onderuit want Kosten Transparant wijst naar Essent Groot Zakelijk en deze wijst weer terug naar Kosten Transparant.
Ik heb van de Essent nu een afrekening gekregen met daarin ook een overstapboete van maar liefst 125 euro per product, dit betekent dus 250 euro + de afrekening van het verbruik. Totaalplaatje, 564 euro totaal met de eindafrekening erbij opgeteld.
Wat is mij allemaal beloofd:
- Ik zou bij de Essent kunnen blijven zonder veranderingen, ik zou naar Groot Zakelijke tarieven gaan mede door hun initiatief waardoor ze al duizenden kvk-gerechtigden hebben mogen meenemen.
- Waardoor ik dus 3 maandbedragen minder zou gaan betalen, dit is niet zo:
Ik zou voor mijn elektra 7 cent betalen(zo vertelde de adviseur) en dat wordt nu 0,053 - maar wat blijkt nu dat mijn consumenteprijzen van de Essent al ietsje goedkoper zijn namelijk 0,051 cent !!
- Voor gas betaal ik nu 0,285 en is bij Essent particulier op het moment(2016) 0,275 cent
- Een kostenpost op de energierekening waar ik nog geen weet van had, is het vastrecht. Normaal gesproken betaalde ik hier bij de Essent maandelijks 4,50 euro per aansluiting(dus 9 euro totaal) en dit is zonder enig overleg verhoogt naar maar liefst 8,50 euro per product( dus 17 euro per maand!!!) Wat betekent dat ik op deze kostenpost alleen al 96 euro duurder uit ben PER JAAR VOOR DE KOMENDE 5 JAAR!!
- Automatisch afschrijven gaat niet meer, want je moet een SEPA-machtiging hebben voor een zakelijke rekening. Dus met andere woorden dit wordt ZAKELIJK afgeboekt, en wordt afgeraden door mijn boekhouder.
- Krijg nu 2 verschillende rekeningen, 1 voor energie en 1 voor gas, welke ik maandelijks zelf moet overmaken(per bankoverschrijving). En niet zoals beloofd dus dat alles hetzelfde zou blijven.
Nu wil ik beroep doen op mijn 14 dagen bedenktijd alleen nu zijn deze mensen niet te bereiken noch reactie blijft uit.
Zijn er hier meer mensen met ervaringen met dit Energie Collectief uit Den Bosch wat Kosten Transparant, zoja graag reactie en hoe zijn jullie eventuele problemen opgelost. Of is er bij jullie iets anders beloofd?
Graag reacties hieronder.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met Kosten Transparant uit Den Bosch
Re: Ervaringen met Kosten Transparant uit Den Bosch
Ietwat warrig verhaal maar vertaald luidt het dat u bent ingegaan op een wazig colportage aanbod en nu een zakelijk contract heeft. U kunt uiteraard binnen de bedenktermijn van het contract af. Ga alleen niet bellen want dan gebeurt er wat u nu ziet kastje->muur. Aangetekend schrijven naar beide partijen.ernesto80 schreef: Hier ben ik op in gegaan, het blijkt nu dat ik aan een zakelijk 5-jarig contract vast zit, betaal nu meer dan ik voorheen deed bij de Essent als consument.
Als u consument bent, hebt u veertien dagen bedenktijd. Doe daar per aangetekende brief een beroep op.
Wat de status is van een aangetekende brief kunt u volgen via internet (print de resultaten van ontvangst/weigering/niet afhalen dan uit en bewaar deze goed!). In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op: als een aangetekende brief retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter de brief eventueel zelf kan openen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wat de status is van een aangetekende brief kunt u volgen via internet (print de resultaten van ontvangst/weigering/niet afhalen dan uit en bewaar deze goed!). In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op: als een aangetekende brief retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter de brief eventueel zelf kan openen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
Kosten Transparant
Geachte heer/mevrouw,
Als mede-eigenaar van Kosten Transparant betreur ik het dat u in uw ogen niet correct voorgelicht ben. Normaal gesproken attenderen onze medewerkers exact wat er gaat gebeuren en wat de klant mag verwachten. Klaarblijkelijk is bij u ruis ontstaan, waardoor u niet achter het aanbod staat. Op de achterkant van het aanmeldformulier kunt u onder artikel 12 lezen dat u binnen 14 dagen het contract mag opzeggen. Zou u het volgende willen doen:
1) Een mail sturen naar [email protected] en hierin refereren aan ondergetekende, aansluitend zal ik z.s.m. contact met u opnemen
om de annulering te verwerken.
2) Op het door u ingevulde enquête formulier kunt u ons telefoonnummer terugvinden, indien u het wenst bel dan even en we handelen alles correct
af.
Ik hoop u zo correct te woord hebben gestaan en zie uw reactie graag spoedig tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Vincent Peskens
Als mede-eigenaar van Kosten Transparant betreur ik het dat u in uw ogen niet correct voorgelicht ben. Normaal gesproken attenderen onze medewerkers exact wat er gaat gebeuren en wat de klant mag verwachten. Klaarblijkelijk is bij u ruis ontstaan, waardoor u niet achter het aanbod staat. Op de achterkant van het aanmeldformulier kunt u onder artikel 12 lezen dat u binnen 14 dagen het contract mag opzeggen. Zou u het volgende willen doen:
1) Een mail sturen naar [email protected] en hierin refereren aan ondergetekende, aansluitend zal ik z.s.m. contact met u opnemen
om de annulering te verwerken.
2) Op het door u ingevulde enquête formulier kunt u ons telefoonnummer terugvinden, indien u het wenst bel dan even en we handelen alles correct
af.
Ik hoop u zo correct te woord hebben gestaan en zie uw reactie graag spoedig tegemoet.
Vincent Peskens
-
Kosten Transparant
Geachte heer/mevrouw, Ernesto80
6 maart jl heeft u een bericht geplaatst op onderstaand forum. 8 maart jl. heb ik hierop gereageerd en u verzocht om contact met onze organisatie op te nemen zodat wij het correct voor u kunnen afhandelen.
Tot op heden heb ik noch één van mijn medewerkers iets mogen vernemen. Helaas heeft u in uw bericht geen enkele bedrijfsnaam of iets dergelijks vernoemd. Daar wij in Raamsdonkveer meerdere klanten hebben verwelkomd is het voor mij zeer lastig om te bepalen welk contract ik dien te annuleren.
Gaarne verneem ik spoedig van u om ervoor te zorgen dat uw contract geannuleerd kan worden.
Kosten Transparant
6 maart jl heeft u een bericht geplaatst op onderstaand forum. 8 maart jl. heb ik hierop gereageerd en u verzocht om contact met onze organisatie op te nemen zodat wij het correct voor u kunnen afhandelen.
Tot op heden heb ik noch één van mijn medewerkers iets mogen vernemen. Helaas heeft u in uw bericht geen enkele bedrijfsnaam of iets dergelijks vernoemd. Daar wij in Raamsdonkveer meerdere klanten hebben verwelkomd is het voor mij zeer lastig om te bepalen welk contract ik dien te annuleren.
Gaarne verneem ik spoedig van u om ervoor te zorgen dat uw contract geannuleerd kan worden.
Kosten Transparant
Heb dezelfde ervaring met KostenTransparant. Ze zijn in juni2016 bij mij aan de deur geweest ivm een kvk inschrijving van mijn zoon. Heb toen het energiecontract getekend echter nav met mijn zoon toch besloten om het contract op te zeggen. Dit heb ik middels email dezelfde avond nog gedaan. Heb mijn emails bewaard. Echter werd ik weer door hen gebeld en of ik toch niet klant wilde blijven. Ik heb toen telefonisch aangegeven geen gebruik wilde maken van de deal. Twee maanden later krijg ik alsnog een bevestiging dat het energiecontract. Ik heb wederom gebeld en zelfs het emailverkeer met hen doorgestuurd. Na een week geen bericht, wanneer ik weer bel wordt me verteld dat het bij de Directie ligt en die een besluit moeten nemen. Vreemd
. Ik geef ook aan dat het een rechtgeldige opzegging is en dat zij daar ook aan gebonden zijn. Ik vraag mij af hoe het mogelijk is dat zij consumenten aan het lijntje kunnen houden en zich niet aan de wet houden. Bovendien heb ik van een jurist begrepen dat ik sowieso niet bevoegd ben om een contract namens mijn zoon te tekenen en zou op grond daarvan het contract niet rechtsgeldig zijn. Ik wacht nu nog op antwoord van de directie.