| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent afmelden? voor oud en nieuw adres betalen?
-
z.assistente
Essent afmelden? voor oud en nieuw adres betalen?
Zoals het hoort kreeg ik van Essent op 3 augustusjl een bevestiging dat mijn nieuw adres keurig in hun administratie was verwerkt met daarin de meterstanden,
3 september krijg ik een brief met daarin hun exuses omdat ze 1 of meerdere voorschotten nog niet bij in rekening hadden gebracht van m,n huidige adres.
9 september een brief van hun dat er zich op vorig adres nieuwe bewoners hadden aangemeld en echter van mij nog geen verhuisbericht hadden ontvangen en dat de eindrekening tot en met 8 september op mijn naam was vermeld en dus ook moest betalen tot en met september,intussen kwamen de acceptgiro,s binnen elke dag 1 acceptgiro,,,oud en nieuw adres, laaiend van ergenis schreef ik een brief aan Essent, ik dacht hier zit het vreselijk fout,of zijn ze nu helemaal gek geworden, Hierop kreeg ik een telefoontje van 1 van de medewerkers waarvan ik de naam heb genoteerd, als antwoordt kreeg ik dat ik moest betalen,want ik had me NIET afgemeld op het oud adres, daar had ik nog nooit van gehoord! je geeft je eindstanden door van het oud adres en de beginstanden van het nieuw adres
19 sept,weer acceptgiro,
Wat moet ik doen?.dit deugt toch niet?,
3 september krijg ik een brief met daarin hun exuses omdat ze 1 of meerdere voorschotten nog niet bij in rekening hadden gebracht van m,n huidige adres.
9 september een brief van hun dat er zich op vorig adres nieuwe bewoners hadden aangemeld en echter van mij nog geen verhuisbericht hadden ontvangen en dat de eindrekening tot en met 8 september op mijn naam was vermeld en dus ook moest betalen tot en met september,intussen kwamen de acceptgiro,s binnen elke dag 1 acceptgiro,,,oud en nieuw adres, laaiend van ergenis schreef ik een brief aan Essent, ik dacht hier zit het vreselijk fout,of zijn ze nu helemaal gek geworden, Hierop kreeg ik een telefoontje van 1 van de medewerkers waarvan ik de naam heb genoteerd, als antwoordt kreeg ik dat ik moest betalen,want ik had me NIET afgemeld op het oud adres, daar had ik nog nooit van gehoord! je geeft je eindstanden door van het oud adres en de beginstanden van het nieuw adres
19 sept,weer acceptgiro,
Wat moet ik doen?.dit deugt toch niet?,
-
forumessent
Re: Essent afmelden? voor oud en nieuw adres betalen?
Beste Z.assistente,
In uw bericht van 21 september op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over de af- en aanmelding bij Essent. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
In uw bericht van 21 september op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over de af- en aanmelding bij Essent. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
-
z.assistente
Hartelijk dank voor uitleg /begrip en oplossing,gelukkig bestaan er toch nog vriendelijke,begripvolle medewerksters van Essentforumessent schreef:Beste Z.assistente,
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
Met Vriendelijke groeten z.assistente
Fijn dat het is opgelost maar.......... ik ben dan wel erg benieuwd waar en bij wie de fout nu lag.
Laat me raden bij uzelf...
U had geen afmelding doorgegeven. De nieuwe bewoners hebben zich aangemeld waardoor u automatisch afgemeld werd. Getuige de betreffende brief. Hierop hebt u uw leverancier gebeld. Toen hebt u alsnog de eindstanden doorgegeven die aan de automatisch gegenereerde afmelding zijn toegevoegd. Ongeveer een 8tal weken later hebt u de slotafrekening ontvangen.
U betaalt tot en met de maand waarin de afmelding heeft plaatsgevonden. Dus ontvangt u 2 accepts. Eén voor het oude en 1 voor uw nieuwe adres.
Zoiets zal het verhaal geweest zijn. Dus geen Essent fout alswel de consument, uzelf.
Laat me raden bij uzelf...
U had geen afmelding doorgegeven. De nieuwe bewoners hebben zich aangemeld waardoor u automatisch afgemeld werd. Getuige de betreffende brief. Hierop hebt u uw leverancier gebeld. Toen hebt u alsnog de eindstanden doorgegeven die aan de automatisch gegenereerde afmelding zijn toegevoegd. Ongeveer een 8tal weken later hebt u de slotafrekening ontvangen.
U betaalt tot en met de maand waarin de afmelding heeft plaatsgevonden. Dus ontvangt u 2 accepts. Eén voor het oude en 1 voor uw nieuwe adres.
Zoiets zal het verhaal geweest zijn. Dus geen Essent fout alswel de consument, uzelf.
-
z.assistente
NOU NOU,,,wat weten jullie het allemaal goed zeg,
,hihiih,Nu verwachten jullie zeker ook nog uitleg/verklaring van mij,,
wat een onnozele type,s op dit forum.
Aanvankelijk wou ik zeggen dat een verhuizing ook automatisch een afmelding van het oude adres betekent, maar dat was pas onnozel geweest, gelukkig viel het kwartje al snelU had geen afmelding doorgegeven.
Een nieuw adres doorgeven betekent natuurlijk niet automatisch dat je oude adres op dezelfde datum beëindigd wordt, je huurt deze misschien een maandje langer om je nieuwe woning op te knappen, of blijft in het geval van verkoop een jaar met je oude woning zitten.
@z.assistente, vraag in het vervolg maar geen hulp meer op dit forum, als er iemand de moeite neemt om zinnige antwoorden te geven is het Shine wel.
Zo reageren als een terecht antwoord je niet bevalt, dat is pas onnozel
Volgende keer lekker ergens anders om hulp vragen. We zitten hier echt niet te wachten op mensen die alleen naar hun mond gepraat willen worden.En dit terwijl het juiste antwoord nog gegeven is ook.z.assistente schreef:NOU NOU,,,wat weten jullie het allemaal goed zeg,