LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent - automatische incasso

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SManenschijn

Essent - automatische incasso

Ongelezen bericht door SManenschijn »

Het volgende verhaal:

Begin dit jaar heb ik de betaalwijze voor Essent overgezet van acceptgiro naar automatische incasso. Daarover heb ik ook een melding gehad dat de betaalwijze was aangepast.

Ondanks dat er meer dan genoeg geld op de rekening van onze VvE staat is schijnbaar de automatische incasso niet gelukt. Hierover geen melding maar wel na een aantal weken een brief met daarop de melding dat er niet betaald is en dat er 25 euro extra wordt gerekend. Aangezien ik dit niet heel erg netjes vond, heb ik hierover gebeld. Geen probleem volgens de Essent medewerker. De aanmaningskosten hoefde ik niet te betalen en de medewerker had de betaalwijze weer op automatische incasso gezet. Deze was namelijk zonder melding verandert in acceptgiro. Eind goed al goed.

Helaas was het niet eind goed al goed, want een aantal weken later lag er weer een brief. Schijnbaar was de automatische incasso weer niet gelukt en zonder melding ging men maar meteen weer over tot boetes uitdelen. Als klap op de vuurpijl werd ook nog gedreigd met een deurwaarder/incassobureau. Boos wederom opgebeld. Na uitdrukkelijk navragen of het nu allemaal goed zou gaan en hierop een bevestiging te krijgen weer opgehangen. Ik heb zelfs nog voorgesteld om alles maar te betalen, zodat ik later de incassokosten terug zou ontvangen. Dit hoefde echter niet. De aanmaningskosten hoefden wederom niet betaald te worden en ik hoefde me niet druk te maken over deurwaarders. Alles zou goedkomen met de automatische incasso. Tot slot afgesproken dat ik alles in de gaten zou houden of het goed zou gaan.

Een week later heeft een buurman van mij naar Essent gebeld om te vragen of alles goed was gegaan. Hem werd verteld dat alle rekeningen waren betaald en dat we de aanmaningen konden verscheuren. Deze melding werd bevestigd door het overzicht in Mijn Essent. Eindelijk maar toch was het voor elkaar.

Helaas is het dat weer niet. Zonder ook maar enige melding staan ineens de rekeningen weer op onbetaald, zijn alle aanmaningen terug in het overzicht op mijn Essent en wordt er weer gedreigd met een laatste mogelijkheid tot betaling.

Ik wordt hier echt pisnijdig om. Ten eerste worden er allerlei beloften gedaan die keer op keer niet worden waargemaakt. Er worden zonder ook maar enige melding te doen boetes uitgedeeld en ondertussen zijn wij als VvE steeds meer geld verschuldigd aan Essent. Dit ondanks alle toezeggingen van hun kant. Ik ga morgen nog één keer bellen om te kijken voor een oplossing. Daarna kijk ik wel wat er betaald moet worden en gaan we lekker op zoek naar een andere leverancier. Ik ben helemaal klaar met Essent!

Tot zover mijn ervaring met Essent en hun geweldige service!

forumessent

Re: Essent - automatische incasso

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste SManenschijn,

In uw bericht van 5 april op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de aanpassing van betaalwijze en aanmaankosten.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Gesloten