LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent betaalt jaarafrekening niet uit

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pia98

essent betaalt jaarafrekening niet uit

Ongelezen bericht door pia98 »

:oops: Van Essent zou ik 297,34 terug moeten krijgen voor 12 oktober jl. Heb al diverse malen contact gehad met de klantenservice. Eerst krijg ik te horen dat het een weekje later wordt ivm problemen in een softwareprogramma. Ze beloven terug te bellen en doen dat dan niet, of ik krijg te horen dat er een probleem is met het uitkeren. Op mijn verzoek om het bedrag handmatig over te schrijven wordt geen gehoor gegeven. Ik betaal al ruim 15 jaar altijd netjes en op tijd en vind dit teleurstellend. Wel heb ik 20 oktober mijn nieuwe voorschot moeten overmaken, dat kan dan weer wel bij Essent. Zijn ze soms in een finaciële crisis beland, omdat ze de tegoeden niet meer uitkeren? Ik weet inmiddels wel van een Essent medewerker dat ze momenteel veel klanten hebben die nog geld terug moeten krijgen. Weet iemand hoe ik aan mijn geld kan komen?

Chanmaster

Re: essent betaalt jaarafrekening niet uit

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ge neemt een vuurwapengelijkend stuk hout, trek een zwarte doek over uw hoofd met op de hoogte der ogen twee geknipte gaten er in anders ziede ge niks, en dan gade gij Essent maar eens opzoeken!

Serieus: Kijk even op de site van Dma wat daarover geregeld is!
Klacht indienen via http://www.consuwijzer.nl

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pia98

Schrijf aan dit ********bedrijf, dat je een klacht gaat indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag.

Maxiem.

Ed4508

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Nog simpeler, overstappen naar een andere energieboer. Die zijn er meer dan genoeg. Ik heb al jaren Greenchoice. Noooooit problemen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De meeste mensen gaan direct al de fout in door te gaan bellen. Je hebt nu niets op papier dat als bewijs kan dienen.

Dien direct via onderstaande link een klacht in bij Essent en eis betaling van het tegoed binnen 14 dagen. Vermeld daarbij dat je tegen Essent een geschil zal aanspannen bij de Geschillencommissie Energie en Water wanneer Essent in gebreke blijft.

Mocht het zover komen, dan kun je een schadevergoeding eisen van Essent bovenop het geld dat Essent je schuldig is. Het aanspannen van een geschil is gratis, tenzij je in het ongelijk wordt gesteld.

http://www.essent.nl/content/particulie ... _form.html

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene

Essent schakelt direct een incassobureau in wanneer klanten niet op tijd betalen. Maar voor Essent zélf gelden blijkbaar hele andere regels.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste pia98,

In uw bericht van 30 oktober op dit forum geeft u aan dat u het tegoed van uw jaarafrekening nog niet heeft ontvangen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

pia98

Ongelezen bericht door pia98 »

Essent weigerd nog steeds mijn tegoed uit te betalen. Zegt dat er nog steeds 'systeemproblemen' zijn en dat ze er bovenop zitten maar dat ze nog niet kunnen zeggen wanneer de problemen zijn opgelost.
SCHANDALIG, GELD ACHTERHOUDEN VAN MENSEN

Gesloten