Ik las net een topic over dit, maar mijn verhaal is een beetje anders. Ik ben lid geworden van deze forum om mijn verhaal te vertellen en hopelijk wat hulp te krijgen.
Ik heb een tijdje geleden via easyswitch.nl een nieuwe leverancier gekozen voor Gas en Stroom. Na verschillende vergelijkingssites te hebben bekeken, kwam ik bij Easyswitch uit op Essent.
De aanmeldprocedure via de site is heel simpel en je krijgt gelijk netjes een bevestigingsmail van Easyswitch. Ongeveer 3 a 4 weken daarna ontving ik pas een bevestiging van Essent via de mail.
Via easyswitch.nl had ik aangegeven dat mijn startdatum 1 juni 2012 moet zijn omdat we dan in ons nieuw huisje gaan wonen. Tot mijn verbazing heeft Essent het contract laten beginnen op 12 mei 2012. Ik las de mail met die informatie pas op 14 mei 2012. Ik heb toen gelijk naar Essent gebeld en naar Easyswitch om verhaal te halen, maar ik kreeg te horen dat ik te laat was en dat het contract al op 12 mei was ingegaan. Ik vertelde ze toen dat ik een bevestigingsmail heb van Easyswitch waarin staat dat mijn startdatum 1 juni 2012 moet zijn. Dit hielp niet!
Ik heb net weer gebeld met Easyswitch want ik heb een mail ontvangen van Essent waarin mijn maandelijkse voorschot staat en dat ze het bedrag op 2 juli van mijn rekening gaan houden. Ik vertelde Easyswitch dat ik niet van plan ben om op te draaien voor hun fout en van 12 mei tot 31 mei te betalen. Ik kreeg te horen dat ze daar helaas niks aan kunnen doen en dat ik het geld niet terug zou krijgen. Ik vroeg waarom ze een startdatum vragen in hun online formulier als deze toch niet wordt gebruikt. Ze vertelde mij dat Essent daar geen gebruik van maakt, maar dat Essent naar een landelijk database systeem kijkt (iets in die richting) en dat daardoor 12 mei als datum is gekozen.
Om dit verhaal maar niet langer te maken, hier een paar vragen:
- Kan ik Easyswitch aansprakelijk houden voor het bedrag van 12 mei tot 31 mei? (kreeg net telefonisch al te horen dat ze niks gaan betalen) ??
- Kan ik Essent aansprakelijk houden voor het te vroeg starten van het contract?
- Wat kan ik anders doen? (Essent ook al gesproken, die verwijzen mij naar Easyswitch)
Ik ben gewoon geirriteerd en voel me in de maling genomen. Of is het mijn schuld omdat ik het mailtje pas op 14 mei heb bekeken? Kreeg te horen van Easyswitch dat ik 7 dagen bedenktij heb na mijn aanmelding. Maar ik kreeg pas 3-4 weken later een mail van Essent.
Ik hoop iets van informatie van iemand te krijgen.
Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst.
Groet,
Albert