LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ESSENT-dubbele factuur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
acjzr1

ESSENT-dubbele factuur

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Op 23-06-2006 meldde ik een stroomstoring op het algemene telefoonnummer van Essent.Er zou een monteur komen en het vervangen van de hoofdzekering in mijn woning zou 52,12euro gaan kosten.Er kwam binnen drie kwartier een monteur en deze verving zonder iets te vragen de defecte zekering van 25A voor een hele zekering van 35A.Ook deze monteur verzekerde mij dat ik EEN factuur zou ontvangen voor 52,12euro.Ik kreeg inderdaad een factuur voor het vervangen van de hoofdveiligheid van mijn woning en heb deze ook voldaan.Tot mijn verbazing kreeg ik twee weken later een factuur op een andere naam voor het verzwaren van 25A naar 35A.
Ik heb hierover een klacht ingediend,waarop ik het antwoord kreeg dat het twee verschillende facturen waren en dat men verwachtte dat ik ook de tweede factuur zou betalen.Dat ga ik dus niet doen!
Hebben er nog meer mensen dergelijke ervaringen met Essent?
Na drie dagen bellen kreeg ik de persoon te pakken die mijn klacht had "behandelt".Hij zou alsnog uit gaan zoeken wat er is gebeurd.
Kortom hij had de klacht nooit bekeken!
Graag reactie :cry:

esther-marye

Re: ESSENT-dubbele factuur

Ongelezen bericht door esther-marye »

Ik heb ook dikke ellende met essent. Ik had het termijn bedrag van februari laten stoneren omdat dit tegelijk met de jaar afrekening geincasseerd werd. Ik wou dus een betalings regeling. Heb deze keurig getroffen en alsnog termijn van februari voldaan. Nu kreeg ik 3 weken geleden een brief met de melding dat de factuur van februari nog openstond. Heb ze gebeld. Wa niet correct en ze zouden het corrigeren, kon het beschouwen als niet verzonden. 2 weken later boeken ze wel even brutaal 155 euro van mijn rekening af. Deze heb ik laten stoneren en heb ze een brief gestuurd met alle bank afschriften, Krijg ik een brief , ik moet ze maar even bellen en uitstel aan vragen. Heb ze gebeld en nog maals uitgelegt en heb ze meegedeeld dat ik niet nogmaals ga betalen. Krijg ik als antwoord dat ik maar weer eens terug moet bellen, nou mooi niet dus!!!!!!!!

acjzr1

Re: ESSENT-dubbele factuur

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik ben op vakantie geweest en heb de medewerker van Essent gevraagd het antwoord op mijn klacht te mailen.Dit zou geen enkel probleem zijn.Ik heb echter tot op heden niets gehoord van Essent.Twee weken is blijkbaar niewt voldoende voor Essent om uit te zoeken dat EEN bezoek van EEN monteur 51,12euro kost en geen 102,24euro

Gesloten