LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en actie voor nieuwe klanten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Drama84 »

Hallo,

Zelf zit ik al jaren bij Essent en weet dat ze aan de vaste klanten het meeste verdienen. Nu krijgen nieuwe klanten bij Essent 290 euro cashback wat mij een doorn in het oog is. Ze zouden juist de vaste klanten die altijd netjes op tijd betalen en een hoger tarief betalen moeten koesteren en belonen met een bonus.

Nu krijgen nieuwe klanten een geld bedrag op rekening wat o.a. door mij is verdient. Ik zal kijken naar de andere energie leverenciers en overstappen als ze mij niet tegemoet willen komen. De eventuele boete betaald de nieuwe energieboer wel.

Rare wereld leven we tegenwoordig.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Jouw standpunt kan ik goed begrijpen, want het is inderdaad zo dat nieuwe klanten met "van alles", lees voordelen, worden binnen gehaald. Maar dit is zo bij veel instancies, bedrijven en maatschappijen. Wel zijn er die voor het aanmelden van een nieuw lid / abonnee een bonus of iets dergelijks verstrekken aan het bestaande lid. Misschien dat ik een suggestie heb voor Diana, van het Essent forum, om bij bestaande klanten bij een jubileum een bonus te verstrekken. Ik denk hier bijvoorbeeld aan een 10, 20, 30, 40 enz. jarig klant zijn. Ikzelf ben in 2011 40 jaar afnemer van Essent en zijn voorgangers, Mega Limburg en PLEM. Ben benieuwd naar een reactie van Diana :idea:, anders zou ik dit wel eens aan de directie van Essent willen voorstellen.
Het betalen van een hoger tarief dan de nieuwe klanten hoeft niet waar te zijn. Je kunt zelf ook voor een langere tijd een contract afsluiten waar je mogelijk voordeel mee kunt hebben en ook een "premie" mee kunt ontvangen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Shine »

Essent heeft de regel dat bestaande klanten niet 2x gebruik mogen maken van speciale aanbiedingen die links en rechts (op internet) worden aangeboden.
Gelukkig zijn er wel andere leveranciers die hier niet moeilijk over doen en bestaande klanten op eenzelfde wijze behandelen en gewoon gebruik kunnen en mogen maken van dergelijke acties, zonder restricties.
Deze regelgeving bij Essent is mij altijd een doorn in het oog geweest en één van de redenen geweest om (destijds) bij hun weg te gaan.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Drama84,

In uw bericht van 9 augustus op dit forum geeft u aan dat u niet geheel tevreden bent over Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Drama84 »

Shine schreef:Essent heeft de regel dat bestaande klanten niet 2x gebruik mogen maken van speciale aanbiedingen die links en rechts (op internet) worden aangeboden.
Gelukkig zijn er wel andere leveranciers die hier niet moeilijk over doen en bestaande klanten op eenzelfde wijze behandelen en gewoon gebruik kunnen en mogen maken van dergelijke acties, zonder restricties.
Deze regelgeving bij Essent is mij altijd een doorn in het oog geweest en één van de redenen geweest om (destijds) bij hun weg te gaan.
Het verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs zoals ze dit doen naar vaste klanten. Daarnaast heb ik nog nooit van een actie bij Essent gebruik gemaakt dus zou voor mij de 1e x zijn. Gelukkig wil Eneco mijn boete betalen en ga ik een fors lager tarief betalen.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ergens klopt er iets niet Drama84. Je schrijft dat je al jaren klant van Essent bent, dat je nog nooit van een actie of iets dergelijks van Essent gebruik hebt gemaakt en dat Eneco de boete voor het weggaan (contractbreuk) bij Essent voor hun rekening neemt. Als je geen voordeeltarief hebt ( contract voor 1 of meerdere jaren) kun volgens mij per maand opzeggen en ook nog eens kosteloos.
En verder begrijp ik niet dat je bij Eneco een fors lager tarief gaat betalen. Als je hiermee het maandelijks voorschot bedoelt, zou je wel eens van een koude kermis kunnen thuis komen.
Naar mijn mening liggen de kWh prijzen niet zo ver uit elkaar bij de verschillende Energie aanbieders. Wel het vastrecht kan aanzienlijk verschillen en is al eerder gebleken. Volgens mij moet je het hebben van de "begin" premies bij de verschillende aanbieders waar het voordeel uit zou moeten blijken.

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Drama84 »

Harmen, bedankt voor je reactie.

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd om te vertellen wat ik nu heb en wat ik qua tarief (dus geen maandelijks voorschot waar jij het over had) kan gaan betalen. Dan zal je zien dat het wel degelijk klopt.

Heb de tarieven voor 2 jaar vast (vandaar ook die Boete) bij Essent en betaal veel te veel tarief vergeleken met de andere aanbieders. Nu kan je wel zeggen dat ik dan ook gebruik maak van een actie maar zo'n 10cent voor gas teveel betalen is voor Essent wel een actie maar niet voor mij :)

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van een Essent medewerker.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik heb je persoonlijk bericht gelezen en inmiddels ook persoonlijk beantwoord.
Toch wil ik hier nog wel een reactie achter laten, ook voor een antwoord c.q. reactie van een medewerker van het forum van Essent, of dit nu Diana, Angelique of wie dan ook is. Het klopt dat de prijzen, m.n. van gas, bij Eneco aanzienlijk lager liggen.
Ter compensatie van alle aanbiedingen van andere bedrijven of Essent zelf ben ik, zoals al eerder opgemerkt, van mening dat trouwe klanten best beloond mogen worden. Hierover heb ik ook al eerder een suggestie gedaan. Maar hierop is nog niet gereageerd. Volgens mij zijn mederwerkers die hierover kunnen beslissen alleen bezig met het halen van de targets die steeds worden vastgesteld i.p.v. vernieuwingen.... Ben benieuwd :)

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste h@rm@n,

In uw bericht van 13 augustus op dit forum geeft u aan dat u graag een gesprek wilt voeren met Essent over het onderwerp Trouwe Klanten.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent en actie voor nieuwe klanten

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Na gisterenavond een mail te hebben gestuurd naar [email protected] had ik vanochtend al een telefonisch reactie van Angelique van Essent.
Het werkt dus echt, dit is eerst service :D .

Gesloten