LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en betrouwbaarheid no way!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
paris30

Essent en betrouwbaarheid no way!

Ongelezen bericht door paris30 »

Toen wij afgelopen december een energieleverancier moesten kiezen, hebben we eigenlijk helemaal niet gekeken naar andere energieleveranciers; maar direct gekozen voor Essent. Want Essent, dachten wij, staat voor betrouwbaarheid.

Niets blijkt minder waar. Werkelijk niets klopt! Aanmelding was erg goed en vriendelijk. Daarna een goede bevestiging ontvangen en vanaf dat moment klopte niets meer.
Enexis begon al een aantal malen brieven te schrijven. Essent gebeld, een paar mensen aan de telefoon gehad die het niet waard zijn om op een klantenservice te zitten, omdat ze niet weten wat het woord inhoudt.

Meterstanden die al 4x zijn doorgegeven, maar Essent blijft er om vragen. Correspondentieadres staat goed in het systeem; maar Essent stuurt het nog steeds naar het verkeerde adres. Voorschotbedrag was eerst te laag, vervolgens goed bevestigd, vervolgens 50 euro te hoog! We hadden elektriciteit en gas aangevraagd, goed bevestigd; uiteindelijk geen overeenkomst voor elektriciteit. Later na veel bellen wel weer...
Klant worden was snel en vriendelijk, vanaf dat moment bleek alles anders.

Nee betrouwbaar kan ik het echt niet noemen!!

h@rm@n

Re: Essent en betrouwbaarheid no way!

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Vreemd verhaal. Als het waar is wat je schrijft hoop ik voor jou dat Angelique jouw posting leest en je gaat helpen indien je nog een probleem hebt.
Angelique, help........................... :lol:

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste paris30,

In uw bericht van 14 januari op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over uw aanmelding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

paris30

Ongelezen bericht door paris30 »

Ze hebben het netjes afgehandeld! Of het daadwerkelijk goed gaat en of het daadwerkelijk allemaal in orde is dat is nog even afwachten natuurlijk; maar in ieder geval zijn we netjes te woord gestaan en zijn de klachten die we hadden erkend en opgelost.

Om niet alleen maar te klagen, maar ook te zeggen als het goed gaat is deze post even bedoeld.

wil001

Ongelezen bericht door wil001 »

Ik ben per 2 september 2010 overgestapt van Dong naar Essent en heb netjes de meterstanden (elektra) doorgegeven. Bij de eindafrekening van Dong blijkt dat Essent én de meterstanden én de dag/nachtstand totaal (beiden dus veel te hoog) heeft doorgegeven waardoor de eindafrekening € 1100 te hoog is vastgesteld.
Dit doorgegeven aan Dong (na automatische afboeking) en teruggeboekt maar ook direct Essent geinformeerd. In een e-mail naar mij op 25-10-2010 wordt toegegeven dat ze de verkeerde standen hebben doorgegeven en dat ze een correctie op de standen gaan aanvragen. Hier zijn ze blijkbaar nu (31-01-2011)nog mee bezig! Op telefoon en e-mail wordt niet meer gereageerd..............meneer we hebben toch gezegd dat we er mee bezig zijn..............! En intussen boekt Dong regelmatig het bedrag weer af, zij gaan uit van de standen die ze opgekregen hebben.
Overigens heeft Essent ook het voorschot vastgesteld op de te hoge meterstand. (slim!!!)
Wat essent in een minuut fout doet schijnt binnen 4 maanden niet te corrigeren te zijn.

Dus ook hier een dikke onvoldoende voor essent.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste wil001,

In uw bericht van 31 januari op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de meterstanden.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Petra
Essent medewerker

Gesloten