LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent en eneco ROTZOOI

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

:roll: nou dan hier maar even vragen om advies,
wij worden binnenkort waarschijnlijk afgesloten van gas/elektra
omdat er nog wat open staat.
Nu hebben we in juni al een eindelevering gekregen, maar die was mislukt, waardoor we nu nog geleverd krijgen.
nu hebben we gelijk contact met eneco opgenomen, of ze ons willen aanmelden als nieuwe klant, nu doen hun echter constant een inhuizing die dus ook al 4x is afgewezen :evil: maar we gaan niet verhuizen of zo we moeten switchen!! maar na weer tig keer bellen komt er nu uit dat eneco het beu is, en dat essent alles weigert.
Essent zegt echter andersom, dat hun het niet kunnen weigeren! we zijn nu al 2 maand verder maar hebben nog steeds geen andere leverancier.Nou dan maar weer overstappen naar een kleiner bedrijfje, die dus nu ook wat achterloopt.
ik hoop dat alles goed komt want essent zet je in de kou!
Wij hebben het erg moeilijk gehad met het ontslag van mijn man, 2 kleine kindjes, en ineens geen inkomen meer.
Ook een paar maand op uitkering wachten en dan ook nog 240 euro p/m aan essent betalen?
dat lukte dus niet :cry:
en een regeling ging ook niet, nu kunnen we het wel betalen en gaat alles weer beter is het telaat.
Ik hoop dat alles goed komt, het vreet enorm aan je, en op vakantie gaan we al niet, want ja, wie weet hoe het komt? :(
Ik vind het vervelend dat ze niet naar de situaties kijken, en zo bot zijn, nog nooit ellende met betalen gehad tot deze 1ne keer, en dan gelijk zo worden behandeld.
Essent en Eneco, zak toch in de stront ermee!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

De energie leverancier staat in zijn recht. En mag in dat geval tot afsluiting overgaan als er nog een openstaande vordering is. Als je op dat moment geen inkomen had i.v.m. ontslag etc. had je van te voren je leveranciers moeten waarschuwen en direct al met betalingsafspraken op de proppen moeten komen dit heb je verzuimd. Wat je wel hebt gedaan begrijp ik uit je verhaal dit laten escaleren.

Wat Essent heeft gedaan is een einde leverings bericht in ECH neergezet wegens wanbetaling. Hierdoor wordt de netbeheerder als ware ingeseind dat er geen leveringen meer plaats vinden op je EAN aansluitadres (= je aansluiting thuis) Het gevolg is dat de netbeheerder je gaat afsluiten.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

tsja dat weet ik ook wel, weet ook donders goed dat het zo niet kon, maar welk energie bedrijf is snel met aanmelden?
ik krijg nu nog tijd om een andere te zoeken, ben nu overgegaan naar de nre, maar die aanmelding staat na een week nog niet in het ECH, ik weet begod niet welk bedrijf alles wel op orde heeft en snel met aanmelden is, want er moet beslist een andere leverancier in het ECH staan dan is het geregeld.
welk bedrijf is wel snel met switchen, bedoel tussen de normale termijn 3a 4 werkdagen dat het in het ECH moet staan :roll:

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

En ja we hebben tig keer gebeld naar essent dat mijn man geen inkomen meer had op dat moment, maar over die 240 euro p/m viel niks te regelen omdat dat een voorscht bedrag is elke maand.
en over onze eindnota hebben wij een rregeling getroffen, en die 240 bleef dus open omdat dat bedrag te hoog was.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door JustMe »

Ik kan je vanuit ENECO vertellen dat het verhaal wel degelijk klopt. Op het moment dat er een EOS is (end of suplly) kan een nieuwe leverancier je niet switchen maar moet je worden ingehuist als zijnde een nieuwe klant. Elke klant die wij op deze manier inhuizen in het Essent netbeheer gebied wordt geweigerd door Essent omdat er nog bedragen open staan. Geen een leverancier kan je leveren want de netbeheerder bepaalt dat er voorlopig geen levering mag plaatsvinden omdat er nog een schuld is bij Essent

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

En daarom heeft Essent ook een einde leveringsbericht geplaatst in het ECH wegens wanbetaling. Wanbetalers worden dan afgelopen. En aangezien er nog steeds een nota open staat kan een andere leverancier je niet gaan beleveren.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

En ja, ik kan wel veranderen van leverancier, Essent heeft mij duidelijk vertelt en verzocht om een nieuwe leverancier te vinden voor levering.
Zodra er een nieuwe leverancier in het ECH staat word alles verder geregeld.
En essent zegt ook tegen mij, ik kan nu gewoon switchen want ik heb nog een contract.
En ik heb gehoord van essent dat essent het niet afkeurd, dat zij dat verder niet kunnen doen, en om een achterstand niet te kunnen switchen volgens Eneco is volgens essent een lulverhaal. Ook nu moet ik nog gewoon kunnen switchen.
En ik neem aan dat essent mij niet daarover zit voor te liegen.
Ik heb al een regeling , en heb nog tijd om een andere te zoeken want een brief voor einde levering is nog niet bekend.
Ik vertrouw op essent, en los het bedrag af, en hoop erop dat de switch goed komt.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

en wanbetaler is een groot woord,
niet willen, of niet KUNNEN is heel wat anders.
Want wanbetalers zijn altijd zo,
en ik heb verder dit nog nooit meegemaakt,
kortom betaalde altijd alles op tijd.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

Niet kunnen betalen = ook een wanbetaler. Als je op de achterstands brieven niet reageerd of niet betaald dan wordt er in het systeem gezet dat er een wanbetaler op dat ean zit >> en wordt de procedure einde levering opgestart.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

ze zullen ook zeker wel in hun recht staan,maar ik heb me wel degelijk laten horen met verscheidene telefoontjes.
maar bedankt voor de reacties.

j.vinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2005 14:28

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door j.vinck »

Nog trager dan dikke stront, zo stug is deze firma. ook wij kregen het bericht "einde levering", ondanks dat betaald was, en hun beweren dat nog een bedrag openstaat. Wat een kloothommels, die nergens voor terug deinzen, maar wel perfect in het plaatje Nederland passen: je hebt geld en je betaalt, of je hebt geen geld en kunt even door een moeilijk periode niet betalen, nou zegt Essent : ******** dan maar!. Zo is het al velen in dit land vergaan met big brother essent, maar geloof me, dan doen ze toch 1x teveel, want dan blijft niet veel meer over met deze houding. Je moet maar blijven bellen totdat zij hun ogen open doen en voor hun het inkoop bedrag (waarborgsom) "zichtbaar" is. Stront in de ogen, ook dat hebben ze nog. Intussen blijven ze hun best doen klanten te verjagen. Ze doen maar want zodra deze **** van vervelend essent over is, ben ik weg. Maar ik blijf wel kotsen tegen deze hufterige firma.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

is er op tijd betaald?

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

net wat ik lees hierboven, ze krijgen de betalingen idd zo hun beweren niet binnen, terwijl het er allang moet zijn.
Faxen helpt ook geen donder want die lopen ook vertraging op.
Dat is inderdaad waar, en wat ik ook nog gehoord heb van andere energiebedrijven, is dat ESSENT er ook een HOBBY van maakt om mensen af te sluiten, ik hoorde dat ze op dit moment ook mensen afsluiten die hun contract afloopt, als de mensen dat vergeten hoppa eraf, dat lijkt volgens mij ook nergen op?? Ze sluiten je ook al af als je een klein bedrag hebt open staan dat hoorde ik ook nog.
Ze maken er een sport van, zo kunnen hun gouden bergen verdienen.
Mensen die het kunnen betalen is mooi, maar zoals wij hebben gezeten, om regelingen gevraagd nee niks was mogelijk!
Om de minderen word niet gedacht, die krijgen een trap na, net of hebben wij erom gevraagd zonder werk te zitten, elke keer gebeld en er was echt niks mogelijk op een voorschotbedrag.
essent bedankt voor alles.
tuurlijk is energie niet gratis, en degene die hier raar spreken wil ik weleens vragen, hebben jullie ooit weleens 4mnd zonder werk gezeten?
met 2 kinderen, hoe hebben jullie dat dan opgelost, wie het weet mag het zeggen!

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

we waren bezig met het cwi nou lang wachten met hun, en het was ook nog eens een winterperiode, vind dan maar eens wat.

pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door pefero »

Ik kan al u verhalen over Essent staven.
Natuurlijk moet je betalen als je energie krijgt, Maar als je een VOORSCHOT niet kan betalen moet er wat te regelen zijn!
Maar zoals u wel gemerkt heeft zitten er bij Essent een heleboel Flappie's 8) die weten alles beter en hun grijze massa die is waarschijnlijk de duurste van deze wereld (want het is nog nooit gebruikt) Als jij om wat voor een reden je voorschot niet kan betalen dan is dit in mijn ogen nog geen reden om af te sluiten omdat het hier een voorschot betreft op een misschien nog wel te verlenen dienst, Daarom vind ik ook dat je geen verhoging hoeft te betalen als je later betaald dan wat de leverancier ( Essent) eigenlijk wil.
Maar bij Essent zijn Flappie's aanwezig ( niet aan het werk) en die denken niet naar die zijn geprogrammeerd op af wimpelen en niet op na denken en dat is het probleem het is dus gewoon een flappie probleem, Als u naar de reacktie's van de Flappie hier kijkt dan ziet u dat ik gelijk heb.
Ik zelf ben ook af gesloten door Flappie Essent omdat ik per ongeluk €18 te veel betaald heb, Toen moest ik dat binnen 14 dagen zelf terug storten :( ??????? toen ik dat niet deed werd Flappie Essent boos en heeft mij een boete gegeven die ik niet wilde betalen. Naar drie maanden begreep Flappie Essent het probleem En loste dat op zijn Flappie's op.
Een boete van €155,00 - €18,00 (die ik te veel had betaald) rest €137,00 die ik moest betalen en als ik dat niet deed werd ik af gesloten dat is onder tussen gebeurd en ik zit nu bij de Hema en tot nog toe geen problemen, IK HOOP ALLEEN DAT DAAR GEEN FLAPPIE AANWEZIG IS

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

als een bedrag te veel is overgemaakt naar jou dan is het logisch dat je dat bedrag terug doet.

pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door pefero »

Zie je wel een echte Flappie kan niet lezen ook maar wel altijd comentaar ik leg het je wel even uit hóór Flappie!
Ik heb te veel betaald en dat willen ze dat ik dat automatich van hun rekening aftrek en dat kan ik niet want ik heb geen machtiging om geld van hun rekening te halen.
En daarom krijg je dan incasso kosten. Ik begrijp dat niet maar jij ongetwijfeld wel.
Als ik je een tip mag geven als je nog niet bij Essent of een van die andere Boeven werkt dan zou ik maar gauw daar gaan soliciteren want je voldoet aan alle voorwaarden. Je leest de Helft en vezint de rest er bij en er heeft er maar een gelijk en dat ben jij denk je

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

als je teveel betaald heb dan zo het teveel betaalde automatisch moeten terug worden gestort. Omdat het teveel betaalde bedrag eigenlijk nergens geplaatst kan worden op je klanten kaart.

Desjuh

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door Desjuh »

Nou ben het dus niet met flappie eens ik heb het ook meegemaak.
Ik kwam ook door ziekte en etc zonder baan te zitten en moesten heel lang op uitkering wachten.
Ik betaalde eerst altijd 170 euro heb zelfs wat geld terug gekregen en opeens moest ik na jaar nota in juli gekregen 245 euro betalen elke maand vanaf augustus wat ik weigerde heb hun gebeld en gezegd van te voren ik kan dat niet betalen het bedrag zou dan vanaf sept verlaagd worden naar 170 maar ik moest van maand juli en augustus wel die 245 betalen per maand dus samen 490 euro
Ik heb het ze nog een keer verteld dat ik dat niet kon betalen of dat dan in gedeeltes kon nee dat kon niet want het waren voorschotten.
Toen zei ik en als ik het nu niet betaal omdat ik het niet kan betalen wat dan, heel droog zeiden ze dan krijg je herrrinnering en dan nog 1 keer met extra kosten en dan gaat het naar incasso.
Dan ben ik nog optijd en heb hun van mijn situatie verteld en nog willen ze niet tegemoet komen zomaar gaan ze ineens van 170 naar 245 euro zonder reden want ik heb zelf geld teruggekregen ze hebben het dan verlaagd naar 170 weer maar moet wel 2 maanden 245 betalen het is gewoon niet eerlijk en als burger sta je machteloos en ik heb van de maand juli al binnen met extra kosten en ik kan het gewoon echt niet betalen.
het is gewoon zwaar je weet wel ze houden idd geen rekening met je.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

Nou eindelijk sinds gister ben ik aangemeld bij een ander energiebedrijf, en zijn onze gegevens verstuurd.
Nu heb ik mijn rekeningen bij de deurwaarder liggen,en worden afgelost,nu heeft essent de maand augustus er ook al heen gestuurd,terwijl ik die vorige week heb betaald, en ik daarvoor de tijd had tot 22 augustus om die te betalen.
ach ja ook maar doorgestuurd :twisted: heel makkelijk.
en essent blijft de borg er ook nog bij rekenen,terwijl ik overgestapt ben.
zelfs de deurwaarder begrijpt niet waar essent mee bezig is :!:
want de borg mogen ze niet berekenen want ik blijf er niet :!: essent kleed ons helemaal uit, dit betalen en dat.
weet nu niet of de borg wel of niet moet :?:
en krijgt de nieuwe leverancier mijn openstaande posten ook te zien?
ik geloof het niet.
ik hoor graag reacties.

Gesloten